مقایسه Microsoft Surface pro 3 و Apple Macbook Air

0

اخیراً برای شما خبرهایی را از محصول جدید مایکروسافت نقل کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این محصول توانسته برای لپ تاپ ها ایجاد خطر کند. اما آیا می تواند Apple Macbook Air را هم به خطر بیاندازد؟ خود مایکروسافت که این عقیده را دارد. شما هم مثل ما شک دارید؟  در این نوشته سعی می کنم خودم را راضی کنم که به جای مک بوک ایر سورفیس پرو 3 بگیرم، در نتیجه برتری های آن را برمی شمرم. پس با من همراه باشید تا ببینیم کدامیک بهتر است با این پول بخریم ( البته اگر داشته باشیم 🙂 ) .

یکی از نقاط قوتی که مایکروسافت به آن می نازد. صفحه فوق العاده با کیفیت 2160×1440 است که با پشتیبانی از قلم و قابلیت لمسی اش کاملاً توانسته نظر همه را به خود جلب کند. عامل دوم برتری وزن سبک تر آن نسبت به Macbook Air  است و همانطور که می دانید قابل حمل بودن یکی از مشخصه های مهم لپ تاپ هاست. اما این را هم در نظر داشته باشید که در حالی که مک بوک نیازی به موارد اضافه ندارد شما برای استفاده از کیبورد در Surface باید یک کیبورد 129 دلاری را برای آن تهیه کنید.

techspecs_headline_13inch

Untitled
 طراحی :

Surface pro 2 در برابر Macbook Air حرفی برای گفتن نداشت ولی مایکروسافت در Surface pro 3 توانسته این مشکل را جبران کند. حالا Surface pro 3 با یک فریم منیزیومی تزئین شده است و با وزن 798 گرمی بسیار سبک تر از مک بوک 1.3 کیلویی است. برای تلقین هرچه بیشتر حس یک لپ تاپ صفحه سورفیس تا 150 درجه تغییر زاویه می دهد.

مشخصات :

لپ تاپ های اپل همیشه به کیفیت تصویر خود می نازیدند. اما حالا Surface pro 3 توانسته با رزولوشن 2160×1440 مک بوک 13 اینچی با رزولوشن 1440×900 را شکست دهد. هر دو با قیمتی 999 دلاری مجهز به پردازنده i5 هستند. با این تفاوت که سورفیس 1.6 گیگاهرتزی است و مک بوک 1.4 گیگاهرتزی در عوض گرافیک مک بوک HD5000 است و با کمی فاصله  بالاتر از گرافیک HD4400 سورفیس قرار دارد. هر دو مجهز به 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت هارد SSD هستند.

امکانات و نرم افزارها :

مهمترین امکانی که surface نسبت به مک بوک دارد قابلیت لمسی آن است. مایکروسافت با تلفیق این قابلیت با قلم صفحه لمسی لذت خاصی به کاربر می دهد. شما با یک کلیک می توانید وارد محیط نوشتن با قلم شوید و هر متنی را به سادگی بنویسید. حساسیت صفحه به قلم هم بسیار بالاست و هیچ نقطه ای از نوشته شما را جا نمی اندازد.

اما برتری مک بوک ایر و کلاً باقی محصولات اپل سیستم عامل محبوب ، کارآمد و فوق العاده آن است که در اینجا هم باعث برتری مک بوک نسبت به سورفیس در این زمینه شده است.

حرف آخر :

در نگاه اول صفحه نمایش باکیفیت و وزن کمتر Surface pro 3 هر کسی را وسوسه می کند و قابلیت لمسی آن هم شرایط را دلپذیر تر می کند. اما در قیمت برابر! شما برای استفاده به عنوان جانشین یک لپ تاپ بدون شک نیاز به کیبورد دارید. پس 129 دلار اضافه را در نظر بگیرید. هرچند سورفیس پرو 3 گامی بلند به جلو بوده است . اما Macbook Air همچنان بهترین لپتاپ سبک دنیاست. و اگر مایکروسافت به دنبال به چالش کشیدن اپل است باید همچون XBOX ONE قیمتش را در این محصول هم  پایین بیاورد. در پایان ویدیوی کوتاهی درباره سورفیس 3 می بینیم :

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x