ترفند هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

1

هیچ اتفاقی بدتر از این نیست که هنگامی که شما مشغول کار بر روی لپ تاپ خود هستید ناگهان باتری آن تمام شده و شما مجبور شوید کار خود را قطع کنید تا دستگاه خود را به برق وصل کنید شرایط می تواند بدتر از این شود در صورتی که شما به برق هم دسترسی نداشته باشید از این رو بدون شک بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر باتری لپ تاپ خود هستند به همین دلیل در این پست سعی کردم ترفند های موثر برای افزایش عمر باتری لپ تاپ ها را به شما معرفی کنم.

اقدامات فوری برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

نور و شفافیت تصویر صفحه نمایش خود را پایین بیاورید

بدون شک مهم ترین اقدامی که در افزایش عمر باتری یک لپ تاپ موثر است کاهش دادن نور یا همان Brightness صفحه ی نمایش لپ تاپ شما است این اقدام نه تنها مصرف باتری را کاهش میدهد بلکه در حفظ سلامت باتری لپ تاپ شما نیز بسیار مهم و موثر است.  برای کاهش دادن نور صفحه نمایش شما میتوانید از میانر های روی کیبورد استفاده کنید یا به تنظیمات صفحه نمایش سیستم عامل خود بروید.

ترفند هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ
ترفند هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

اتصالات بی سیم خود را خاموش کنید

وای فای و بلوتوث دو اتصال بی سیم معمول در لپ تاپ هاست اما قطع Wi-Fi  معمولا به معنی قطع اینترنت است اما خاموش کردن بلوتوث میتواند به افزایش عمر باتری لپ تاپ شما کمک کند برای خاموش کردن اتصالات بی سیم در لپ تاپ های ویندوزی معمولا میانبر هایی وجود دارد اما در بعضی مدل ها شما باید به تنظیمات سیستم عامل بروید.

ترفند هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ
ترفند هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

لپ تاپ شما دیسک درایو دارد ؟ دیسک را از داخل آن خارج کنید

نبودن دیسک در DVD-Drive شما بدون شک احتمال چرخیدن و لود دیسک و در نتیجه احتمال مصرف باتری را کاهش می دهد.

ترفند هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ
ترفند هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

نور پشت صفحه کیبورد را خاموش کنید

در صورتی که در مکانی روشن نشسته اید خاموش کردن نور پشت صفحه کلید لپ تاپ شما نیز می تواند در افزایش عمر باتری لپ تاپ شما بسیار موثر باشد.

اتصالات USB را قطع کنید

بسیاری از لپ تاپ ها امکان کنترل مصرف انرژی در درگاه های USB را در اختیار کاربرانشان قرار میدهد در واقع بساری از دستگاه های متصل به USB از کول پدها گرفته تا گوشی های هوشمند از باتری لپ تاپ شما تغذیه میکنند.

برنامه های در حال اجرای بدون استفاده را ببندید

بستن برنامه های بدون استفاده در سیستم عامل بدون شک میتواند هم بخشی از توان سخت افزاری لپ تاپ شما را آزاد کند و هم مصرف انرژی را کاهش دهد.

اقدامات بلند مدت برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

برای تنظیم میزان مصرف انرژی (Power Management Tool) در سیستم عامل وقت بگذارید

در تمامی سیستم عاملها چه در ویندوز چه در مکینتاش و چه در بسیاری از توزیع های لینوکس امکان اتخاذ سیاست درست مصرف انرژی برای کاربران وجود دارد در نتیجه توصیه ما این است که برای تنظیم این بخش وقت کافی را بپدارید چراکه می تواند بین 20 تا 50 درصد در افزایش عمر لپ تاپ شما موثر باشد.

یک هارد SSD بخرید

سرعت بالاتر والبته قیمت گزافتر تنها ویژگی های هاردهای SSD نوین نیست این هاردها نسبن به نسل قبلی خود به شدت کم مصرف تر هستند.

ترفند هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ
ترفند هایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ

به جای قرار دادن لپ تاپ در حالت Standby آن را Hibernate کنید

 بسیاری از کاربران از Standby استفاده می کنند standby این ویژگی را دارد که دستگاه را به صورت معلق روی رم نگاه می دارد و باعث می شود تا دستگاه به سرعت بعد از فعال شدن آماده به کار شود اما در این حالت سیستم همچنان در حال مصرف انرژی است به همین دلیل در صورتی که شما می خواهید برنامه های در حال اجرای خود را حفظ کنید و همچنین عمر باتری لپ تاپ خود را نیز افزایش دهید از Hibernate استفاده کنید.

Subscribe
آگاهی از
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
hamid
خرداد 4, 1393 11:24 ب.ظ

خوب بود ولی من که لب تاب ندارم پس راجب به کنسول ها میشه مقاله ی بیشتر بزارین مخصوصا xbox one .

1
0
Would love your thoughts, please comment.x