نقد و بررسی و مشخصات شیائومی Airdots

0

در واقع Redmi AirDots توسط Redmi منتشر شده است که یک برند مستقل از شیائومی است ، اما طراحی این هدفون همانند هندزفیری شیائومی  Airdots lite  است. ابعاد جعبه شارژر شیائومی AirDots در حدود 62/40/27 میلی متر است. حتی با جعبه شارژر و قرار دادن آن در جیب ، شیائومی  AirDots  به راحتی قابل حمل کردن است و هیچگونه مزاحمتی در فعالیت های روزانه نخواهد داشت.

شیائومی AirDots

مدل Mi AirDots و Redmi AirDots هر دو ظاهری یکسان و بسیار شبیه به یکدیگر دارند فقط مدل MI کمی کوچکتر است و تنها رنگ سفید آن موجود است اما  مدل AirDots با رنگ مشکی به دست طرفداران خواهد رسید. پس به نوعی رنگ در وهله اول بهترین مشخص کننده تفاوت این دو محصول است. ردمی ایرداتس کاملا از جنس پلی‌کربنات ساخته شده است و همین دلیل سبکی بسیار عالی آن می‌باشد اما به هر دلیل شاید نتواند حس و حال یک محصول با کیفیت و قدرتمند را به ما القا کند؛ البته این به هیچ وجه به معنای پایین بودن کیفیت آن نیست و با توجه به قیمت و کیفیت این هدفون کاملا قابل چشم‌پوشی است.

AirDots

طراحی

هدفون شیائومی AirDots طراحی قبلی دایره ای را تکرار کرده است .  همراه با لاستیک نرم که گوش شما را ناراحت نمی کند. دارای طراحی کاملی برای اطمینان از عدم سقوط هدفون برخوردار است. حتی وقتی ورزش می کنید مطمئن باشید که شیائومی Airdots  هرگز از گوش شما بیرون نخواهد افتاد .

دارای کلیدهای فیزیکی است ،  استفاده از آن فوق العاده ساده تر است . فقط به آرامی فشار دهید ، می توانید به تلفن پاسخ دهید یا آن را قطع کنید ، مکث کنید یا موسیقی را شروع کنید. با پشتیبانی از بلوتوث 5.0 ، حساسیت و پایداری شیائومی   AirDots عملکرد خوبی دارد .

در کیفیت صدا تفاوت زیادی بین Redmi AirDots و Xiaomi Airdots lite وجود ندارد. عملکرد کیفیت صدا مستقیم و واضح است ، کاستی آشکار نیست ، اما برتری نیز بین آنها نیست . با این حال ، برای استفاده روزانه  افرادی که توجه زیادی به کیفیت صدا نمی کنند کافی است.

کیس این هدفون بسیار جمع‌و‌جور و کوچک طراحی شده تا به ‌راحتی داخل جیب جا گرفته و مزاحم شما نشود. در پشت قاب این دستگاه یک پورت میکرو-یو‌اس‌بی (Micro-USB) قرار دارد که از طریق آن امکان شارژ خود محفظه وجود دارد تا هر زمانی که باتری هدفون ها تموم شد، آن ها را در کیس قرار دهیم تا به سرعت شارژ شوند. در زمان شارژ باتری هدفون و محفظه، شاهد قرمز شدن LED آن هستیم و پس از پر شدن باتری چراغ‌‌ها خاموش می‌شوند.

شیائومی Redmi AirDots

کیفیت صدا و ویژگی ها

از آن جایی که این هدفون‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا کاملاً درون گوش قرار گیرند، مطمئناً صدای بیس پخش شده از آنها کیفیت خوبی خواهد داشت و فرکانس آن نیز بالا خواهد بود. در این بین باید حواستان باشد که در حفره گوش جابه‌جا نشوند زیرا اگر چنین اتفاقی افتاد، امکان دارد کیفیت صدا فرق کند. افرادی که نسبت به اندازه هدفون‌ها حساس هستند نباید نگران باشند زیرا کمپانی سازنده برای نوک آنها سه نوع پوشش عرضه کرده تا چنان‌چه کسی می‌ترسد این وسایل از گوش او بیرون بیفتند، بتواند سراغ بزرگ‌ترین پوشش‌ها برود.

به خاطر بهره‌مندی از تکنولوژی بلوتوث 5.0 که در هدفون‌ها وجود دارد، فرآیند جفت کردن آنها با گوشی یا تبلت بسیار ساده است به طوری که همه دستگاه‌ها این محصولات شیائومی را خیلی سریع خواهند شناخت. نکته جالب اینکه وقتی این هدفون‌ها را از قاب شارژر بیرون می‌آورید، به صورت خودکار به دستگاهی که قبلاً وصل بودند، متصل خواهند شد.

البته در این بین ممکن است برخی اوقات مشکلات جزئی به وجود بیاید اما نگه داشتن دکمه تعبیه شده روی آنها فرآیند جفت کردن را بار دیگر آسان خواهد کرد.

یک از نقاط قوت این هدفون‌ها فاصله‌ای است که پوشش می‌دهند. چنان‌چه این محصولات شیائومی را در گوش خود گذاشتید و به اندازه 10 متر از گوشی، تبلت، لپ‌تاپ و یا هر وسیله دیگری که به آن وصل شده‌اند دور شدید، همچنان صدای فایل صوتی در حال پخش را خواهید شنید اما موضوع چندان پایدار نیست زیرا اگر این فاصله 11 متر شد، اتصال به احتمال زیاد صدا قطع خواهد گردید.

میکروفون‌های به کار رفته در این هدفون‌ها شمار را قادر خواهد ساخت تا هم تماس برقرار و هم تماس‌ها را دریافت کنید. در آزمایش‌های انجام شده، شخصی که این هدفون‌ها را پوشیده بود عنوان کرد که صداها به گونه‌ای شنیده می‌شدند که گویا طرف مقابل در فضای باز ایستاده است ولی در عوض کیفیت آنها بسیار شفاف و واضح بود.

دکمه‌های کنترل‌کننده موجود روی هدفون‌ها کارهای دیگری هم انجام می‌دهند. برای مثال، یک بار ضربه زدن روی آنها باعث خواهد شد تا تماس برقرار شده قطع یا دریافت شود و یا فشردن به مدت طولانی‌تر منجر به رد کردن یک تماس دریافتی خواهد گردید. به علاوه، چنان‌چه تماسی در جریان نباشد، با یک ضربه روی این دکمه‌ها می‌توانید فایل‌های صوتی در حال اجرا را متوقف کنید و یا دو بار روی آنها ضربه بزنید تا دستیار هوشمند موجود در گوشی فعال گردد.

شیائومی Redmi AirDots

باطری

ظرفیت هدفون های ردمی ایرداتس برابر ۴۰ میلی آمپر است و با توجه میزان بلندی صدا، بین ۳ تا ۴ ساعت به صورت متوالی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال اگر بلندی ولوم حدود ۸۰ درصد باشد، AirDots باید تا ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه پاسخگوی نیاز ما باشد. فارغ از بحث سبک و ارزان بودن، طبیعتا چهار ساعت زمان مناسبی برای یک هدفون بی‌سیم نخواهد بود؛ اینجاست که کیس ایرداتس به کمک ما خواهد آمد. ظرفیت این محفظه ۳۰۰ میلی‌آمپر است که با توجه به میزان مصرف باتری هدست های چپ و راست، حدود ۱۴ الی ۱۵ ساعت می‌تواند شیائومی ایرداتس را شارژ کند که کاملا رضایت بخش است.

مدت زمان حدودی شارژ هدفون شیائومی ایرداتس از طریق مگنت های موجود در جعبه، ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و مدت زمان شارژ کیس آن حدود ۲ ساعت است. بدون شک این بهترین سرعت شارژ نیست اما کابل میکرو USB فقط همین‌ قدر سرعت دارد.

 Redmi AirDots

جمع‌بندی

هدفون‌های شیائومی Redmi AirDots عملکرد فوق‌العاده و ظاهر بسیار جذابی دارند و با قیمت مناسبی که برایشان تعیین شده مطمئناً طرفداران زیادی پیدا خواهند کرد. کیفیت صدایی که از آنها پخش می‌شود شفاف و واضح بوده و فرآیند وصل کردنشان به رایانه یا هر وسیله‌ای که اتصال بلوتوثی دارد نیز بی‌دردسر است. ضمناً دوام باتری 4 ساعت و نیمی یعنی اینکه به مدت یک روز می‌توانید از آنها استفاده کنید.

البته درست است که دکمه زیادی روی آنها وجود ندارد و حتی دکمه کاهش و افزایش صدا نیز به کار نرفته است ولی سادگی از ویژگی‌های بارز شیائومی Redmi AirDots به شمار می‌رود. کمپانی چینی در یک سال اخیر نشان داده می‌تواند محصولات باکیفیتی را با قیمت مقرون به صرفه در اختیار متقاضیان قرار دهد و حالا با این هدفون‌ها بار دیگر نشان داده به درستی دارد در مسیری که تعیین کرده پیش می‌رود.

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x