چگونه لپ تاپ خود را تمیز کنیم؟ (تمیز کردن لپ تاپ)

0

اعتراف کنید لپ تاپ شما کثیف است و زمان آن رسیده تا نسبت به تمیز کردن لپ تاپ خود اقدام کنید از صفحه نمایشش گرفته تا صفحه کلید و تا منافذ عبور هوای لپ تاپ شما باید تمیز شود.

اگر شما هم مثل من باشید پس الان روبروی یک لپ تاپ نشسته اید که روزگاری تمیز بوده است !!! مهم نیست مدل و یا مارک لپ تاپ شما چیست , زمان زیادی طول نمی کشد تا شما صفحه نمایش خاکی و کیبورد کثیف و منافذ گرد و خاک گرفته لپ تاپ خود را تمیز کنید.

برای تمیز کردن لپ تاپ شما به :

– یک دستمال تمیز پارچه ای بدون پرز

– اندکی مایع ظرف شویی رقیق شده

– یک اسپری هوای فشرده و یا یک دمنده هوا

– و مقدار کمی الکل

نیاز خواهید داشت.

اما قبل از شروع به تمیز کردن لپ تاپ حتما لپ تاپ خود را از پریز برق جدا کرده ودر صورت امکان باتری آن را نیز جدا کنید.

چگونه لپ تاپ خود را تمیز کنیم؟ (تمیز کردن لپ تاپ)
چگونه لپ تاپ خود را تمیز کنیم؟ (تمیز کردن لپ تاپ)

اولین قسمت برای تمیز کردن لپ تاپ محل کلید های Power و دیگر کلید های اضافی و بدنه لپ تاپ شماست. کمی مایع ظرفشویی درون یک ظرف بریزید و آن را با آب ولرم رقیق نمایید سپس دستمال خود را به آن آغشته کنید و به تمیز کردن اقدام کنید این مایع شوینده برای تمیز کردن مانیتور وصفحه نمایش دستگاه شما هم بسیار مناسب است اما توجه داشته باشید که دستمال خود را بیش از حد خیس نکنید و یا در صورت لزوم یک دستمال خشک هم داشته باشید تا لپ تاپ شما آسیبی نبیند.

حال نوبت به کیبورد می رسد در حین تمیز کردن کیبورد توجه داشته باشید که نباید اجازه دهید هیچ مایعی از لابه لای کلید ها به داخل لپ تاپ برود برای این منظور ابتدا از دمنده یا یک اسپری هوا برای پاک کردن گره خاک های احتمالی موجود بین کلید های صفحه کلید استفاده کنید و خود کلید ها را هم با دستمال نیمه مرطوب آغشته به الکل که قبلا آماده کرده بودید به صورت تک تک تمیز کنید چرا که الکل به سرعت تبخیر می شود و در نتیجه امکان داخل شدن به صفحه کلید لپ تاپ شما را نخواهد داشت .

چنانچه لپ تاپ شما منافذ هوای زیادی دارد و یا پورت ها و در گاه های آن کثیف شده است بهتر است همه آنها را به وسیله دمنده یا اسپری هوا تمیز کنید و توجه داشته باشید که همه  منافذ هوا برای خنک نگه داشتن لپ تاپ شما در هنگام کار کردن حیاتی هستند و گرفته شدن آنها به وسیله گرد و خاک می تواند منجر به آسیب دبدن دستگاه شما بشود در نتیجه بخش بسیار مهمی از تمیز کردن لپ تاپ شما پاک کردن این منافذ از گرد و خاک است پس این قسمت را با حوصله و دقت بیشتری انجام دهید.

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x