تایزن رو میشناسید؟

0

بادا را یادم نمی رود! سیستم عاملی که قصد داشت در کنار اندروید رشد کند و در گوشی های ارزان قیمت سامسونگ به کار برده شود، ولی چه شد؟ گوشی هایی با یک سیستم عامل ولی محدودیت های طبقاتی!! عرضه شد. انگار نه انگارکه قصداین بود که بادا گوشی های ارزان قیمت سامسونگ را به عشق اول ارزان خران تبدیل کند.حالا هم دوباره سامسونگ به فکر سیستم عامل جدید خودش است: “Tizen” . هر چند که نزدیک 2 سال است که از ظهور تایزن(با تغییر نام میگو) می گذرد، دائماً شایعاتی در زمینه ارائه اولین گوشی با این سیستم عامل را می شنیدیم و هنوز که چیزی ندیده ایم.

بازم یک سیستم عامل شکست خورده دیگر؟

از یک چیز مطمئنیم آن هم تلاش شبانه روزی سامسونگ برای اسقلال از اندروید است و این بار دوستی جدید برای خود انتخاب کرده: اینتل. بماند که همیشه سامسونگ به فکر خودش بوده و از دوستانش به عنوان پله های ترقی خود استفاده کرده (اپل و حالا هم اندروید و احتمالاً در آینده اینتل)ولی فعلاً همکاری این دو می تواند نتایج خوبی داشته باشد. اتفاقاً اعلام شده که اپ استور این سیستم عامل هم به زودی شروع به کار خواهد کرد. پیشتر  برای افزایش برنامه های این سیستم عامل،سامسونگ جایزه 4 میلیون دلاری برای برنامه نویسان در نظر گرفته بود. تلاش‌های سامسونگ و همکارانش برای تولید سیستم عامل اختصاصی را می‌توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد. در نگاه اول، این اقدام سامسونگ از آنجا ناشی می‌شود که بسیاری از متخصصین، موفقیت کهکشانی‌های سامسونگ را مدیون سیستم عامل اندروید می‌دانند تا برند سامسونگ. از طرف دیگر نیز، سلطه سامسونگ بر بخش نرم‌افزاری و سیستم عامل در کنار بخش سخت افزاری و حذف واسطه‌‌ای همچون گوگل در محصولات این شرکت، می‌تواند اکوسیستم قدرتمند و تازه‌ای همچون اکوسیستم اپل را برای این غول کره‌ای به ارمغان بیاورد و باعث تمرکز این شرکت بر بهبود محصولات اختصاصی‌اش با سیستم عامل تایزن به جای اندروید گوگل شود.

معرفی تایزن واردمرحله جدیدی شده است

سامسونگ پرچمدار معرفی دستگاههای مبتنی بر تایزن است. هرچند شرکت هایی همچون فوجیتسو و هواوی هم در این طرح شراکت دارند اما فعلاً که عرضه دوربین مبتنی بر این سیستم عامل و یخچال مبتنی بر این سیستم عامل از سامسونگ بوده و حالا هم خبرهایی از ارائه اولین گوشی تایزنی از سوی سامسونگ شنیده می شود.گزارش تازه‌ای که در ژاپن منتشر شده است از معرفی این سیستم عامل تا قبل از برگزاری نمایشگاه MWC  در ماه آینده و معرفی اولین دستگاه مجهز به این سیستم عامل توسط سامسونگ خبر می‌دهد. همچنین در این گزارش، از همکاری تولیدکنندگان و اپراتورهای مطرح ژاپن، کره‌جنوبی و چین برای ایجاد و قدرت بخشیدن به سیستم عاملی تازه برای مقابله با دو اکو سیستم بزرگ و مطرح فعلی، یعنی iOS و اندروید می‌باشد. سیستم‌عامل‌هایی که در کنار یکدیگر نود درصد از دنیای موبایل را تحت سلطه خود قرار داده‌اند.

 همچنین اپراتور ژاپنی Docomo با تولید محصولات اختصاصی دارای این سیستم عامل تا پایان سال میلادی جاری،‌ قصد برداشتن قدم‌های تازه در راستای بهبود وجهه این سیستم عامل خواهد داشت.  از دیگر شرکت‌های مطرحی که قصد همکاری با سامسونگ در این زمینه را دارند، می‌توان به اینتل، وودافون، فوجیتسو، هوآوی، Docomo و Orange اشاره نمود.

منابع : سایت های زومیت و نارنجی

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x