جلوی تلویزیون های سامسونگ صحبت خصوصی نکنید !!

0

هر دم از این باغ بری میرسد چندی بود که در مورد امنیت تلویزیون های متصل به اینترنت بحث میشد و به نظر میرسید شاید کسانی با دوربین و میکروفون های متصل به تلویزیون  که برای برقراری تماس صوتی و تصویری از آنها استفاده میشد بتوانند شما را ببینند یا صحبت های شما را بشوند روز ها گذشت و کار به جایی رسید که سامسونگ به مشتریانش به صورت رسمی هشدار داد صحبت کردن درباره مسائل خصوصی خود جلوی تلویزیون‌های هوشمند ساخت این شرکت خودداری کنند.

البته این هشدار در مورد تلویزیون هایی است که از قابلیت فرمان‌ گیری صوتی که در تلویزیون‌های جدید این شرکت استفاده میکنند .

این تلویزیون‌ ها به گونه ای ساخته شده اند که برای مثال بیننده برای کم کردن صدا به جای استفاده از دکمه‌های کنترل از راه دور، می‌تواند به تلویزیون بگوید که صدایش را کم کند یا تلویزیون را خاموش کند و…. .

سامسونگ اعلام کرده که این تلویزیون‌ها به همه مکالماتی که در حضورشان انجام می‌شود گوش می‌کنند و ممکن است آن را در اختیار سامسونگ یا “طرف ثالث” دیگری قرار دهند ( به احتمال بسیار زیاد منظور سامسونگ از طرف ثالث ،شرکتی است که این فرمان صوتی را برای تلویزیون های سامسونگ آماده کرده است .

فعالان طرفدار حفظ حریم خصوصی می‌گویند که این فن‌آوری یادآور داستان ۱۹۸۴ ، جورج اورول است که در آن صفحات نمایش در خانه‌ها از شهروندان جاسوسی می‌کنند.

سامسونگ در بخش شرایط استفاده از تلویزیون‌های جدید این توضیح را داده است که این محصولات به مکالمات حضار گوش می‌کنند تا از میان این صداها ، فرمان خطاب به خود را شناسایی کنند تا بتوانند به این فرمان ها عمل کند.

در این بخش به بیننده هشدار داده شده که “اگر مکالمات شما شامل اطلاعات شخصی یا حساس است ،  این اطلاعات در میان داده‌هایی قرار خواهد گرفت که برای طرف ثالث فرستاده می‌شود.”

در واکنش به اخبار منتشر شده درباره این موضوع ، سامسونگ بیانیه‌ای برای روشن‌تر کردن سیستم کار تلویزیون‌های فرمانبر صادر کرد.

سامسونگ در این بیانیه می‌گوید: “اگر بیننده از سیستم فرمان صوتی تلویزیون استفاده کند، صدای او برای تشخیص فرمان به شرکت ثالث فرستاده می‌شود. به این صورت که صدای بیننده برای سِروری ارسال می‌شود که محتوای آن را تحلیل کند و فرمان مورد نظر را برای اجرا به تلویزیون برگرداند.”

سامسونگ تاکید کرده که داده‌های صوتی را ذخیره نمی‌کند و صدای ضبط شده را نمی‌فروشد ، در این بیانیه هویت طرف یا شرکت ثالث مشخص نشده است.

گرچه یا توجه به سخنان سامسونگ این سخنان ذخیره یا استفاده نمیشود اما نمیتوان به هیج عنوان به این سیستم اعتماد کرد زیرا ممکن است اطلاعات شما در حین انتقال مورد شنود افراد سودجو واقع شود یا حتی سرویس های جاسوسی رده بالای کشور ها بتوانند به کمک این صدا ها فرد مورد نظرشان را در هرجای دنیا باشد پیدا کنند ( البته این مورد آخر کمی زیادی اغراق شده و یاد آور فیلم های جیمز باندی است )  🙂

این ویژگی در تلویزیون های سری 7 و 8 و 9 تلویزیون های اسمارت سامسونگ تعبیه شده است .

بخشی از این نوشته از سایت BBC آورده شده است .

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x