بهترین های CES 2015: نکات ریز دوست داشتنی!

0

پیش از این در نوشته ای به بهترین های CES 2015 در زمینه کامپیوتر پرداختیم. حالا بیایید ببینیم چه چیزهای بودند که در طوفان شرکت های بزرگ کم دیده شدند ولی ارزش پرداختن دارند:

Lenovo Vibe Xtension Selfie Flash : فلش سلفی!

سلفی،سلفی،سلفی همه جا درحال فراگیری این مدل عکس برداری است. ولی فقط یک لحظه به این فکر کنید که محیطتان تاریک باشد. اصلاً چرا برای دوربین جلو فلاش نگذاشته اند؟ لنوو این لطف را کرد! یک فلاش برای دوربین جلو که در جک 3.5 میلی متری جای گرفته ونیازتان را برطرف می کند!

lenovo-vibe-xtension-selfie-flash

Lenovo Vibe Band VB10: بازهم لنوو این بار ساعت هوشمند 400 هزار تومانی!

ساعت های هوشمند در حال رشد سریعی هستند و تمام شرکت ها در حال ورود به این زمینه هستند. ولی ساعت مرده به چه درد می خورد؟ لنوو دقیقاً همین ایده را داشت و به همین دلیل با صفحه ای ای-اینک مصرف باتری خود را پایین آورد. صفحه ای-اینک 1.43 اینچی ساعت جدید لنوو با یک بار شارژ به مدت یک هفته روشن می ماند و می تواند اطلاعات تماس، قدم زنی و ….را به شما بدهد. اما نکته جالب : این ساعت دوست داشتنی تنها 89 دلار است. که تازه اگر با دلار 4000 تومان حساب کنیم و سود دوستان! باز هم نزدیک 400 هزار تومان در می آید.

lenovo-vibe-band-vb10

Garmin Vivoactive: گارمین؟ ساعت؟ چه شود!

بسیاری گارمین را به خاطر جی پی اس ها و نقشه های راهنمایش می شناسند. ولی همان طور که گفتیم هر کمپانی ای به تناسب قدرتش وارد بازار ساعت ها می شود. (شاید ما هم یک ساعت معرفی کردیم!). گارمین پیش از این سابقه خوبی در ساعت های اسپورت داشت و حالا با ترکیب ساعت های هوشمند و اسپورت محصولی فوق العاده ساخته است. علاوه بر این که GPS دارد. این ساعت پر شده از برنامه های مخصوص ورزش از گلف گرفته تا شنا! البته سنسور قلب در این ساعت تعبیه نشده است که شما می توانید با یک بازوبند که با بلوتوث به آن متصل می شود این مشکل را حل کنید. قیمت 249 دلاری و این امکانات و این برند و این ظاهر رقیبان را نگران تر از پیش خواهد کرد!

garmin-vivoactive

Spin Master Meccanoid G15 KS : دنیای فیلم های تخیلی!

مدت ها بود که در فیلم ها روبات ها نشانه ای از آینده بودند. حالا اما آینده اینجاست! اگر لگو ها همراه تخیلات کودکان چندین سال گذشته بودند. حالا لگو های روباتی همراه کودکان آینده خواهند بود. فقط تصور کنید هر کس برای خود یک روبات بسازد و کلی برنامه رویش نصب کند! کودکان را ول کنید من اولین کسی خواهم بود که این روبات دوست داشتنی را مهمان خود می کنم!

spin-master-meccanoid-g15-ks

XYZprinting da Vinci Junior : پرینتر سه بعدی برای همه!

پرینترهای سه بعدی نزدیک به 5 سالی است که در حال رشدند و دائم اخباری از آنها به گوش می رسد. این بار اما روح داوینچی در یکی از این پرینترها دمیده شده تا این دستگاه دوست داشتنی به خانه همه راه یابد. این پرینتر تنها 349 دلار است که با قیمتی کمتر از 2 میلیون تومان به اندازه گوشی موبایل برخی از دوستان قیمت دارد.  البته این دستگاه قابلیت های خوبی هم دارد. همان طور که بسیاری از شما می دانید ماده اولیه پرینترهای سه بعدی معمولاً از پلاستیک ABS است و این دستگاه مانند پرینترهای معمولی کارتریج می خورد و این کار هم به آسانی صورت می پذیرد. SD کارت هم پشتیبانی می کند تا اگر خدایی ناکرده دسترسی به کامپیوتر نداشتید به صورت مستقیم پرینت کنید!

xyzprinting-da-vinci-junior

ZTE Spro2: پروژکتور سیم کارت خور!

شاید دیگر به پروژکتور سیم کارت خور فکر نکرده بودید ولی برای کشورهایی که دانلود یک فایل 1 گیگابایتی 3-4 ساعت طول نمی کشد(تازه با سرعت تقریباً خوب) این گزینه هم می تواند مناسب باشد. ZTE با ساخت این پروژکتور کوچک و دوست داشتنی نیاز به کامپیوتر و شبکه وای فای یا اینترنت را به کلی رفع کرد. حالا در هر جایی می شود فیلم نمایش داد، کنفرانس برگزار کرد و …..

zte-spro-2

DJI در حال تغییر تصویر ماست!

دوستانی که به فیلم برداری و فیلم سازی علاقه دارند احتمالاً نام DJI را شنیده اند. یکی از مدعیان اصلی تصویربرداری در حین حرکت از دوربین های سوار بر کوادکوپترها بگیرید تا دسته های فیلم برداری در حال حرکت و …. به تازگی این شرکت دو محصول معرفی کرده است: DJI Inspire 1 و DJI Inspire 1 Camera Mount 

dji-inspire-1-camera-mount
پایه دوربینی که می تواند تصاویر 4K بگیرد و به گوشیتان هم متصل شود. همان طور که می بینید این گوشی برای فیلم برداری های مستند یا در حال حرکت بسیار مناسب است.

محصول اول که یک کوادکوپتر پر قابلیت است توانایی فیلم برداری 4K با سرعت 24 فریم در ثانیه را داراست که این قابلیت در 1080P به 60 فریم می رسد. همچنین لنز 20 میلی متری واید این دوربین دیگر نشانی از حالت چشم ماهی یا fish eye ندارد. از سویی دیگر این دوربین پرنده! دارای دو کنترلر است. اولی برای کنترل خود کوادکوپتر و دیگری برای دوربین . این عمل فیلم بردار را از اپراتوری خود کوادکوپتر بی نیاز می کند. البته قیمت این مجموعه شاید گران به نظر برسد ولی وحشتناک نیست! مدل تک کنترله این دستگاه 2.899 دلار است و مدل دو کنترله آن 3.399 دلار.

dji-inspire-1

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x