سامسونگ گلکسی S5 یا IPhone 5S !!!!

1

بعد از چندین ماه انتظار وکلی شایعه بالاخره گلکسی S5 در کنگره موبایل بارسلون معرفی شد گوشی جدید سامسونگ  با دوربینی کاملا مدرن و اسکنر اثر انگشت وچند فناوری جدید مرتبط با سلامتی دیروز  معرفی شد که قبلا به طور کامل در 8bits.ir  به آن پرداخته ایم اما توی این پست می خواهیم به طور کلی به مقایسه این دو غول بازار تلفن همراه هوشمند بپردازیم.

گلکسی S5 یا آیفون 5s
گلکسی S5 یا آیفون 5s

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s : اندازه وساخت

تغییرات گلکسی S5 نسبت به گلکسی s4 دقیقا مثل تغییرات S4 نسبت به S3 میباشد که میشود آن را تکامل نسل گلکسی ها نامید در واقع گلکسی S5  هم مثل غول دیگر سامسونگ یعنی گلکسی نوت 2 دارای بدنه پلاستیکی با نواری فلزی شکل در دور و قابی پلاستیکی با استایلی چرمی در پشت آن می باشد  وزن گلکسی S5 در حدود 145 گرم میباشد با ابعادی در حدود  142mm x 72.5mm x 8.1mm که در مقایسه با آیفون 5s کاملا بزرگتر است چرا که آیفون فقط 112 گرم وزن دارد و ابعادش  123.8mm x 58.6mm x 7.6mm  میباشد که طبیعتا منجر به صفحه نمایش کوچکتر آن شده است.

هر دو گوشی با رنگهای گوناگونی در بازار عرضه شده اند البته مثل همیشه انتخابها برای گوشی سامسونگی بیشتر است . سامسونگ S5 را با رنگهای قهوهای آبی طلایی و سفید به بازار ارائه خواهد داد و آیفون هم که هم اکنون با رنگ های نقره ای خاکستری و طلایی دربازار است.

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s : صفحه نمایش

دو صفحه نمایش کاملا متفاوت اما هر دو کاملا پیشرفته و مدرن سامسونگ برای کلکسی S5 یک نمایشگر Full-HD, Super AMOLED با ابعاد 5.1 اینچی را انتخاب کرده که برای قضاوت در مورد کیقیت آن باید در انتظار تست کامل آن بمانیم و آیفون اپل یک نمایشگر 4 اینچی رتینا را در اختیار کاربرانش قرار میدهد.

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s
سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s : پردازنده

S5 دارای یک چیپ پرقدرت 4 هسته ای  2.5 گیگا هرتزی است اما بر خلاف شایعات تنها 2 گیگابایت رم دارد که از 3 گیگا بایت گلکسی نوت 3 و حتی سونی اکسپریا z2 نیز کمتر است اما با کمال تعجب  S5 هنوز 32 بیتی است در حالی که آیفون از یک چیپ 64 بیتی A7 اپل بهره می برد اما تنها 1 گیگابایت رم دارد.

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s : دوربین

بدون شک هر دو شرکت تمام توان خود را روی استفاده از بهترین تکنولوژی در پرچم داران خود به کار برده اند سامسونگ از یک دوربین 16 مگا پیکسلی در پشت و یک 2 مگا پیکسلی در جلوی S5 استفاده کرده در حالی که آیفون یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت ویک 2 مگاپیکسلی در جلو دارد. اما ویژگی جدید دوربین  S5 حالت HDR  است که در آن یک سوپر فوکوس بسیار سریع بر روی چهره یا تصویر هدف  صورت می گیرد.

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s
سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s : سیستم عامل و نرم افزارها

خوب کاملا معلومه که که سیستم عامل گلکسی S5 اندروید 4.2.2 کیت کت هست البته به همراه رابط کاربری  TouchWiz وسیستم عامل آیفون 5s هم ios 7 اما نکته بسیار جالب در S5 که در نوع خود کاملا جدید است مجموعه نرم افزاری S-Health 3.0 میباشد که در این پکیج سامسونک تعداد زیادی اپلیکیشن سلامتی مانند رژیم غدایی دارو های مصرفی هر فرد و سیستم یاد آوری زمان مصرف آن  و همچنین روش های ورزش ومیزان مصرف کالری روزانه در آن قرار دارد .

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s
سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s : باتری

باتری سامسونگ گلکسی S5 یک باتری 2800mah میباشد که برای یکروز پر از مکالمه و انتقال Data کاملا مناسب است اما شاید هنوز هم برتری آن نسبت به آیفون امکان تعویض راحت باتری آن میباشد.

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s
سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s

سامسونگ گلکسی S5 یا آیفون 5s :اتصالات

خوب کاملا قابل انتظاره که هر دو غول بازار تلفن همراه دارای آخرین تکنولوژی اتصالات مانند 4G  و Bluetooth 4 باشند اما گلکسی S5 سامسونگ از نسل پنجم وای-فای یعنی  WiFi 802.11ac بهره میبرد در حالی که آیفون 5s هنوز از نسل قدیمی یعنی 802.11a/b/g/n استفاده می کند.

Subscribe
آگاهی از
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
hamid
اسفند 8, 1392 7:08 ب.ظ

iphone کلا بهتره

1
0
Would love your thoughts, please comment.x