راهنمای خرید لپ تاپ تا 10 میلیون تومان (مرداد99)

0

در این مقاله میخواهیم به شما بهترین لپ‌تاپ‌ها با قیمتی کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان را معرفی کنیم که شاید توانایی اجرای بازی‌های سنگین یا نرم‌افزارهای تولید محتوا را نداشته باشند اما برای کاربری عادی انتخاب‌های هوشمندانه‌ای محسوب می‌گردند.

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که به یک لپ‌تاپ مناسب برای کاربردهای عمومی و مالتی‌مدیا نیاز دارید، بدون شک این مطلب برای شما سودمند خواهد بود، پس ما را تا پایان همراهی کنید.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 – FA

ideapad-330

این محصول شرکت لنوو ظاهری ساده و یک‌دست، اما رضایت‌بخش دارد و لکه، کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند.

این دستگاه حدود 23 میلی‌متر ضخامت و 2200 گرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد، اما در کل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کنند. صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده قیمتی انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت.

اندازه‌ی 15.6‌اینچی ، کیفیت‌ HD و روکش مات ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. کیبورد این مدل از کلیدهایی با چیدمان جزیره‌ای تشکیل شده که برای تایپ کردن سریع و طولانی‌مدت مناسب هستند.

تاچ‌پد هم به کلیک‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعمالی نظیر‌ Drag‌ & Drop‌ را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد، اما از طرفی برای فرمان‌های چند لمسی مانند اسکرول و زوم‌کردن کارایی متوسطی دارد.

پورت‌های هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده‌ی کاربری، کاملا ایدئال هستند. به علاوه اینکه یکی از پورت‌های نسل جدید یعنی USB Type-C هم در برای این دستگاه در نظر گرفته شده است.

با‌وجود قیمت اقتصادی، سخت‌افزار به‌کاررفته در‌ IdeaPad 330‌ نمونه‌ی خوبی است که البته تنها برای انجام امور روزمره و اجرای برنامه‌های سبک می‌توان روی آن‌ حساب باز کرد.

پردازنده‌ی مرکزی‌ Core i3 8130U اینتل، 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی ازجمله قطعات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ لنوو هستند. وجود پردازنده‌ی مرکزی 2.2 گیگاهرتزی در این لپ‌تاپ، مزیت قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

با ‌وجود این قطعات کم‌مصرف و استفاده از یک باتری دوسلولی با ظرفیت ۳۰ وات‌ساعت، این لپ‌تاپ با هر بار شارژ حدود پنج و نیم ساعت در شرایط تماشای فایل ویدئویی روشن خواهد ماند. درکل‌ IdeaPad 330‌ لنوو یک محصول خوش ‌قیمت با کاربری عمومی و کیفیت ساخت متوسط است و می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند لپ‌تاپی برای انجام امور معمول روزمره خود تهیه کنند، گزینه مناسبی باشد.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L340 – ZA

Ideapad L340

مدل‌ «IdeaPad L340» هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است.

لنوو در ساخت بدنه‌ی این مدل کاملا از پلاستیک مشکی استفاده کرده که ظاهری ساده و یکدست، اما رضایت‌بخش به این دستگاه داده است. این جنس در برابر فشار، خمش و پیچش هم مقاومت قابل‌قبولی دارد و نسبت به سطوح براق، لکه و کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند.

این دستگاه حدود 23 میلی‌متر ضخامت و 2200 گرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد؛ اما درکل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کنند. صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده‌ انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت.

اندازه‌ی 15.6‌اینچی با پنل‌ TN، کیفیت‌ HD و روکش مات ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. این مدل از لنوو از پردازنده گرافیکی Radeon RX Vega 3 با حافظه اختصاصی 512 مگابایت و رم 4 گیگابایتی بهره می برد. البته با ارتقاء رم به 8 گیگابایت و تخصیص آن، می توان حافظه گرافیک را تا 2 گیگابایت افزایش داد. کیبورد این مدل از نوع‌ AccuType‌ لنوو است و از کلیدهایی با چیدمان جزیره‌ای تشکیل شده که برای تایپ‌کردن سریع و طولانی‌مدت مناسب هستند.

تاچ‌پد هم به کلیک‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعمالی نظیر‌ Drag‌ & Drop‌ را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد؛ ازطرفی برای فرمان‌های چندلمسی مانند اسکرول و زوم‌کردن کارایی متوسطی دارد. پورت‌های متعددی هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده‌ی کاربری کاملا ایده آل هستند.

 

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook X540MB – F

X540MB - F

یکی از این محصولات «X540MB» است که مثل مدل‌های قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس یک بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند. با وجود ضخامت بدنه‌ی تقریبا زیاد ۲۷میلی‌متری، تنها ۲ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است.

از صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ و پنل TFT با کیفیت FullHD و روکش مات در ساخت آن استفاده شده است. همان‌طورکه می‌دانید روکش مات بعد از مدتی استفاده چشم را خسته نمی‌کند؛ در مدل X540MB از تکنولوژی‌های اختصاصی ایسوس مثل Splendid و Eye Care استفاده شده است که باعث می‌شود چشم خسته نشود.

بلندگوهای این محصول از سری SonicMaster است که می‌توان تجربه‌ی صدایی با کیفیت و واضح را از آن انتظار داشت. کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد.

رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و پورت‌های معمولی مثل LAN, USB 3.0 و USB 2.0‌ دارد که در حال حاضر روی لپ‌تاپ‌های میان‌رده دیده می‌شود. این مدل مجهز به پردازنده‌ی مرکزی Pentium N5000، پردازشگر گرافیکی  GeForce MX110 با دو گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی مجزا، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و 1 ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است.

باتری ۳سلولی لیتیوم‌یون آن تا ۵ ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد. درمجموع لپ‌تاپ X540MB ایسوس را می‌توان محصولی با طراحی عالی و شیک و با امکانات قابل قبول دانست که برای انجام امور روزمره در محیط کار یا خانه گزینه‌ی بسیار خوبی است.

 

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل 255G7-A

255G7-A

لپ‌تاپ‌های شرکت «اچ‌پی» همواره به کیفیت و تنوع بالا معروف بوده‌اند و پاسخ‌گوی انواع نیازها و سلیقه‌ها هستند. یکی از محصولات ساخت این شرکت سری «HP 255 G7» نام دارد.

اچ‌پی در پیکره‌بندی سخت‌افزاری این محصول از پردازنده‌‌ی جدید AMD Ryzen™ 3 2200U در کنار پردازشگر گرافیکی مجزای AMD Radeon™ Vega Graphics استفاده کرده است. گنجایش رم 4 گیگابایت و حافظه‌ی داخلی هم از یک ترابایت است. با درنظرگرفتن این مشخصات فنی، می‌توان برای انجام امور نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای کاملاً روی این لپ‌تاپ حساب کرد.

صفحه‌نمایش 15.6اینچی این دستگاه HD است که یک نمونه‌ی خوب و کاربردی محسوب می‌شود. پورت‌های ورودی و خروجی این لپ‌تاپ تنوع خوبی دارند. کیبورد جزیره‌ای این دستگاه برای تایپ‌کردن طولانی‌مدت مناسب است و کیفیت خوبی دارد. تاچ‌پد هم از سه بخش جداگانه‌ی صفحه‌ی لمسی و کلیدهای چپ و راست تشکیل شده است که دقت قابل‌قبولی دارد.

بدنه‌ی لپ‌تاپ‌های سری HP 255 G7 تماما از پلاستیک ساخته شده است و مقاومت خوبی هم دربرابر فشار و خمش و پیچش دارد. باتری 3سلولی این لپ‌تاپ آن هم در شرایط عادی تا 10 ساعت و 15 دقیقه و در زمان تماشای ویدئو تا 7 ساعت شارژ خواهد داشت. درمجموع اگر به دنبال خرید یک لپ‌تاپ خوب و مناسب برای کاربری نیمه‌حرفه‌ای و استفاده‌ی روزمره هستید،

اچ‌پی گزینه‌های متعددی برای شما دارد که HP 255 G7 یکی از آن‌هاست.

 

 

 

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x