مقایسه دوربین گوشی هواوی P40 Pro با گلکسی S20 Ultra

2

در این مقاله قصد داریم به مقایسه عملکرد دوربین دوتا از بهترین گوشی پرچمدار حال حاظر، یعنی هوآوی P40 پرو ، سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا  بپردازیم.

دوربین :

در پنل پشتی هوآوی پی 40 پرو شاهد قرارگیری یک ماژول دوربین مستعطیلی شکل هستیم که چهار لنز دوربین در آن تعبیه شده است. دوربین اول به لنز 50 مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/1.9، دوربین دوم به لنز 12 مگاپیکسلی پریسکوپی تله فوتو با دیافراگم f/3.4 و بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری، دوربین سوم به لنز 40 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/1.8 و دوربین چهارم به لنز 3D ToF تشخیص عمق مجهز شده است.

در مقابل، سامسونگ اس 20 اولترا هم به یک ماژول دوربین مستعطیلی تجهیز شده است که چهار لنز دوربین در آن جای گرفته است. دوربین اول از لنز 108 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8، دوربین دوم از لنز 48 مگاپیکسلی پریسکوپی تله فوتو با دیافراگم f/3.5 و بزرگنمایی 10 برابری، دوربین سوم از لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و دوربین سوم از لنز 0.3 مگاپیکسلی تشخیص عمق بهره می برد و از قابلیت های این دو گوشی هوشمند تصویربرداری پانوراما و HDR و فلش LED مجهز پشتیبانی می کنند.

زوم 100 برابری :

در زوم ۱۰۰ برابر اما جایی که ادعای سامسونگ وجود دارد، شرایط متفاوت است. هواوی P40 Pro با وجود دوربین پریسکوپی ۱۰ برابر اپتیکال، اقدام به بازایابی بزرگنمایی ۱۰۰ برابر دیجیتال نکرد اما سامسونگ می خواست با دوربین پریسکوپ ۴ برابر اپتکیال و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی به این ادعا برسد.

زوم 80 برایری

 

تست و مقایسه در روز

تست و مقایسه در شب :

سنسور بزرگ P40 Plus در زمینه عکاسی در شب نیز کمک زیادی به آن کرده است. همچنین حضور قابلیت Night یا همان Night Mode نیز یکی از برگ برنده‌های هوآوی در سناریو‌های شب بوده است. اما این مورد همیشه کاربردی نخواهد بود. با توجه به استفاده هوآوی از دریچه دیافراگم F4.4 برای دوربین تل فوتو با زوم 10X، تصاویر گرفته شده با این دوربین در سناریو شب کیفیت مناسبی خواهند داشت اما در مقایسه با گلکسی اس 20 الترا، برنده گلکسی اس 20 الترا خواهد بود.

Subscribe
آگاهی از
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
محمدپور
اسفند 5, 1400 3:41 ب.ظ

سلام برادر خسته نباشید این قضاوت شما شبیه شوخیه، یعنی دودوتاچهارتاست عکسها وفیلم های هواوی زنده تر وزیباتر هست سامسونگ برخی جاها مشخص نمی‌کرد (مثل مجسمه یا رنگ چمن) ولی پی40پرو خیلی زیبا بود احسنت به امتیاز دگزومارک

محمدپور
اسفند 4, 1400 5:04 ب.ظ

سلام خسته نباشید شوخی خوبی بود برادر، یعنی درحد دودوتا چارتا هست که پی40پرو عکسها وفیلم های درشب بسیار زنده وزیباتر از اس20الترابود اصلا بعضی جاها سامسونگ مشخص نمی‌کرد مثلامجسمه یارنگ چمن مشخص نبود ولی هواوی خیلی زیبا بود احسنت به امتیازدگزومارک

2
0
Would love your thoughts, please comment.x