افزایش حق گمرگی واردات کامپیوتر و لپ تاپ در سال 94

0

در حالی که چند روزی بیشتر از توافق میان ایران و کشورهای اروپایی نمیگذره و مردم به امید کمتر شدن قیمت ارز و به واسطه آن قیمت کالا ها دل خوش کرده بودند دولت در اقدامی جالب برای حمایت از تولید کننده داخلی ( در حالی که ما در ایران اصلا تولید کننده خاصی برای لپ تاپ و قطعات اصلی کامپیوتر نداریم )  حق گمرکی این محصولات از ابتدای سال 94 افزایش داده است .

این افزایش چند درصدی حق گمرگی مطمئنا در هفته های آینده تاثیرش را بر بازار خواهد گذاشت و به نظر میرسد این قطعات تا 30 درصد هم افزایش نرخ داشته باشند .

به گزارش خبرگزاری  مهر ، هیات وزیران در اسفندماه سال ۹۳ تعرفه واردات اقلام کامپیوتری را با هدف حمایت از تولید داخل در این بخش، به ۱۵ درصد افزایش داد . هم اکنون این مصوبه براساس آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات از سوی دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت معدن و تجارت به گمرک کشور ابلاغ شده است.

براساس تعرفه جدید مصوب هیات وزیران، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ماشین های خودکار داده پردازی شخصی – PC  – و لپ تاپ با هدف حمایت از تولید داخل از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد افزایش یافت.

همچنین مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی کالای برد مونتاز شده شامل صفحه کلید و موس از ۲۲ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است . گمرکات کشور ملزم خواهند شد از اول فروردین ۹۴ این تعرفه ها را برای کالاهای وارداتی اعمال کنند.

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x