انتخاب مناسب فلش مموری USB

1

شاید تنها محصول الکترونیکی که وقت کمی واسه انتخاب خریدش صرف میشه  فلش مموری USB باشه…

از لحظه  تصمیم برای خرید تا وقتی که محصول بیاد دستمون چند ساعت بیشتر طول نمی کشه…

شاید خیلی ها فکر کنند که این محصول ارزش تحقیق و مطالعه واسه بهترین انتخاب رو نداره و بیشتر وقتی میرن بازار به  شکل ظاهری و نهایتا حجم مورد نیاز و پول توو جیبشون توجه دارن تا کارایی و انتخاب بهتر..

واسه همین قطعا مطالعه این مطلب می تونه کمک زیادی کنه که دیگه خرید شانسیه این محصول رو فراموش کنید و با اطلاعت بیشتری برین سر وقت خرید.

1- اولین ملاک خرید برای هر کسی  حجم یا ظرفیت فلش می باشد.امروزه در بازار ایران حجم­ های 2، 4، 8، 16، 32، 64 و 128 گیگابایت موجود می باشد.

2-بعد از انتخاب حجم مورد نظر نوع رابط بسیار مهمه. امروزه دو نوع رابط USB 2.0 , 3.0  موجود می باشد  که البته نسخه یو اس پی 3 به شرطی که به پورت USB3 وصل شود، سرعت بالاتری خواهد داشت. پس سعی کنید تا اونجا که میشه فلش مموری از نسخه یو اس پی 3 پشتیبانی کنه.

3- سعی کنید فلش مموری انتخاب کنید که حتما برنامه­ های جانبی مثل U3 یا Utility رو داشته باشه. این برنامه ها بیشتر برای محافظت از اطلاعات روی فلش، کاربرد دارند.

4-نکته بعدی که شاید خیلی مهم به نظر نیاد مدت نگهداری داده ها توسط فلش مموریه. اگه مثل من زیاد فلشتون رو گم نمی کنید سعی کنید جنسی رو انتخاب کنید که حداقل دارای 10 سال ماندگاری و نگهداری داده ها باشه.

5- گارانتی و خدمات پس از فروش که خیلی ها میگن توو ایران افسانه است و خوبه بدونین بعضی شرکت­ها بر روی بسیاری از حافظه های همراه، گارانتی 3 بار تعویض درصورت خرابی ارائه می­دهند!!!!

6- و البته برای خیلی از کاربران، قیمت مناسب فلش مموری و همچنین خصوصیات ظاهری فلش مثل اندازه، وزن و رنگ هم می تونه مهم باشه.

7- همچنین شما می تونید به راحتی از سرعت دریافت و انتقال فلش مموری قبل از خرید اطلاع پیدا کنید. واسه این کار کافیه به اینجا برید و نام فلش مربوط رو بنویسید و نتایج رو مشاهده کنید.

در بعضی از مدل ها شما با دو نتیجه روبه رو خواهید شد که یکی از این نتایج مربوط به تست سرعت با فایل سیستم FAT  و یکی دیگر از نتایج مربوط به فایل سیستم NTFS خواهد بود.

8- نکته آخر مارک تجاری و برند فلش، که ملاک خیلی مهمی هست. سعی می کنیم در چند روز آینده بهترین های فلش مموری USB که توو ایران موجود هستند رو براتون معرفی کنیم پس حتما با 8bits همراه باشید.

Subscribe
آگاهی از
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
hamid
اسفند 17, 1392 7:40 ب.ظ

به چه نکاتی اشاره کردی افرین

1
0
Would love your thoughts, please comment.x