کپسول زمان استیو جابز بعد از 30 سال از خاک بیرون آمد [ویدیو]

1

امروز یه ویدیو جالب براتون آماده کردیم از برنامه معروف Diggers که از کانال National Geographic Channel که نحوه بیرون اوردن  Aspen Time Tube  رو نشون میده که شاید اخبار مربوط به اون رو تو چند ماه اخیر شنیده باشین اما شاید ندوین اصلا این Aspen Time Tube  چیه ؟؟ و یا چرا به Aspen Time Tube کپسول زمان استیو جابز میگن ؟؟  یا چرا استیو جابز اولین موس دنیا رو اون تو گذاشت دفنش کرد که حالا واسه همه درد سر بشه ؟؟

تو سال ۱۹۸۳ بعد از کنفرانس بین المللی طراحی  ( International Design Conference ) در Aspen برگذار شد که شاهد سخنرانی استیو جابز بوند که جابز راجع به آیپد و تکنولوژِی وایرلس و اپل استور صحبت کرد و آینده اپل رو برای همه تشریح کرد بعد از پایان جلسه  محفظه ای را برای نگهداری آثار فرهنگی تاریخی درست کردن که  Aspen Time Tube نامیده شد . بسیاری از افراد حاضر در کنفرانس چیزها ی رو  اهدا کردند اما بدون شک موسی را که موسس کمپانی اپل در حین سخنرانی خود از آن استفاده میکرد را همه به یاد دارند و مشتاقند تا دوباره آن را ببینند .  به همین خاطر کشف Aspen Time Tube  به کشف محفظه تاریخی استیو جابز شهرت پیدا کرده است.  

طبق برنامه ریزی های قبلی  قرار بود این کپسول در سال 2000 از خاک بیرون بیاد اما به دلیل محوطه سازی محل دقیق کپسول نا مشخص مونده بود  تا اینکه بلاخره  اواخر تابستون امسال این کپسول بیرون امد در داخل اون پر بود از وسایل خاطره انگیز قدیمی  برای ما ، که تو سال 1983 اوج تکنولوژی  به حساب میومد .

و در اخر هم این ویدیو جالب و از نحوه بیرون اوردن جعبه زمان استیو جابز که قراره تو سری جدید برنامه Diggers پخش بشه رو میبینیم مستندی که قراره در 25 فوریه  ( 6 اسفند ) از کانال National Geographic Channe پخش بشه 🙂

Subscribe
آگاهی از
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
hamid
بهمن 24, 1392 7:28 ق.ظ

خیلی جالب بود

1
0
Would love your thoughts, please comment.x