سری Core X اینتل و شروع دوره جدید Core i9 !

2

همین چند هفته پیش بود که رایزن به بازار عرضه شد و بسیاری از حضور دوباره قدرتمند AMD لذت می بردند. گروهی حضور پردازنده های AMD را عاملی برای ارزان تر شدن پردازنده های اینتل می دانستند و گروهی دیگر از شکست بزرگ اینتل در سری جدید خبر می دادند. ولی شاید بسیاری به این نکته توجه می کردند که اینتل باری دیگر رقیبی را در کنار خود می بیند و مجبور است کمی به حرکت رو به جلوی خود سرعت بخشد و این به نفع کاربران است. حالا این اتفاق افتاده است و می بینیم که اینتل به سیم آخر زده است! با هشت بیت همراه باشید تا ببینیم اینتل در سری جدید خود چه نکاتی را مد نظر قرار داده است:

معرفی رده ای جدید از پردازده های اینتل

کمپانی اینتل در جریان نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از نسل جدید پردازنده های دسکتاپ خود به نام «Core X» رونمایی کرد. این خانواده شامل مدل های قوی تری از Core i5 و Core i7 و سری جدید Core i9 است.

 در واقع می توان گفت پلتفرم Core X مستقیماً کاربران حرفه ای همچون گیمرها و تولید کنندگان محتوا را هدف قرار داده است. طبق گفته مهندسان اینتل، افرادی که قصد دارند جدیدترین بازی های ویدیویی را با نهایت کیفیت اجرا و برای دیگران پخش کنند، یا چندین نرم افزار طراحی سنگین را در کنار یکدیگر به اجرا درآورند. پایین‌ترین مدل سری Core X چهار هسته دارد، در حالی که پردازنده‌ Core i9 Extreme اولین پردازنده‌ دسکتاپ خواهد بود ۱۸ هسته و ۳۶ ترد دارد.

قیمتی ایده آل برای پایین ترین مدل

هرچند که این سری از پردازنده ها برای کاربران خاص هستند ولی شروع قیمت مناسبی دارند (هرچند که پایان قیمت مناسبی برای همه ندارند! 🙂 ). پایین ترین مدل در این سری، Core i5-7640X با قیمت 242 دلار (چیزی در حدود 900 هزار تومان) است که 4 هسته فیزیکی را در اختیار کاربر قرار می دهد. مدل های Core i7-X هم از 339 دلار (چیزی در حدود 1260 هزار تومان) با 4 هسته فیزیکی (8 ترد منطقی) شروع شده و تا 599 دلار با 10 هسته فیزیکی (20 ترد منطقی) ادامه می یابد. پس از اینها به Core i9 می رسیم که در چهار مدل عرضه می شود. قیمت پایه مدل 12 هسته ای آن برابر 999 دلار (چیزی در حدود 3.7 میلیون تومان) تعیین شده و بالاترین نمونه که از 16 هسته فیزیکی و 32 ترد منطقی بهره می گیرد نیز 1699 دلار (چیزی در حدود 6.3 میلیون تومان) قیمت دارد. در پایان هم مدل Core i9 Extreme را داریم که با قیمت 2000 دلاری (چیزی در حدود 7.5 میلیون تومان)، 18 هسته فیزیکی و 36 ترد منطقی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

اینتل برای این پردازنده ها چیپست x299 را در نظر گرفته است که به زودی وارد بازار خواهند شد. اینتل فناوری «توربو بوست» خود را نیز در این خانواده ارتقاء بخشیده و با ارائه Turbo Boost Max 3.0 حداکثر کارآیی را نوید می دهد. اگرچه افزایش تعداد هسته های پردازشی در عملیات چند وظیفه گی به کمک کاربر می آیند، اما تقویت فرکانس کاری تضمین می کند که هرکدام از هسته ها به تنهایی از عهده وظایف مختلف برآیند. اینتل مدعی است سری Core X در حالت تک ریسمانی و چندریسمانی، به ترتیب تا 15 و 10 درصد بهتر از نسل های قبلی خود عمل می کند.

با معرفی این محصولات، اینتل نشان می دهد که با AMD شوخی ندارد و به راحتی می تواند پردازنده های جدید خانواده رایزن این کمپانی را به چالش بکشد. فقط منتظر بود تا AMD برسد!

 

Subscribe
آگاهی از
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
professor
مهر 13, 1396 4:59 ب.ظ

زمان اتشارشون معلوم نیست هنوز؟؟ من یه کیس میخوام بخرم در حد 2.5 توممان به نظرتون صبر کنم این سری بیاد یا نه؟؟

2
0
Would love your thoughts, please comment.x