امتیارات بنچمارکی Gpu آیپد ایر 2 منتشر شد

0

با سلام خدمت همه خوانندگان 8 بیت ، همانگونه که مطلع هستید در هفته گذشته آیپد ایر 2 ( Apple iPad Air 2 ) توسط اپل رونمایی شد و لقب سریعترین و نازک ترین تبلت اپل را برای خود رقم زد .

آیپد جدید از یک پردازنده جدیدتر و سریعتر  A8X که مدل بهینه سازی شده A8 اپل است که در آیفون 6 از آن استفاده شد در این مدل به همراه کمک پردازنده M8 استفاده کرده است ، این پردازنده دومین نسل از پردازنده های 64 بیتی اپل است که طبق گفته های اپل تا 40% از آیپد ایر قبلی سریع تر خواهد بود  در ضمن باید این نکته را هم اضافه کنیم که این پردازنده اولین پردازنده با 2 گیگابایت رم اپل است .

A-significant-upgrade-The-new-Apple-A8X-processor

از دیگر ویژگی های آیپد ایر 2 میشود به حسگر اثر انگشت و سیستم پرداخت Apple Pay  و دوربین iSight جدید و ارتقا از 5 مگاپیکسل به 8 مگاپیکسل و کلی ویژگی های دیگر که قبلا در مورد بیشتر بحث شده و ما هم سعی میکنیم از تکرار بپرهیزیم و بریم سر اصل مطلب که همان بررسی امتیازات بنچمارکی GPU  آیپد ایر جدید اپل و مقایسه آن با تعداد از رقبای آیپد  است .

پردازنده A8X اپل از 3 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده که قدرت خارق العاده ای به این پردازنده میدهد در کنار بخش اصلی این پردازنده بخش گرافیکی آن از PowerVR GX6650 با 6 cluster قرار دارد ( آیپد ایر قدیمی از GX6450 با 4 cluster استفاده میکرد ) . میتوان قدرتمندترین رقیب این پردازنده را در بین اندرویدی ها Tegra K1 دانست که در حال حاضر در گوشی جدید گول یعنی Google Nexus 9 استفاده شده است . 

متاسفانه برنامه های بنچمارکی مشترک بین iOS و اندروید محدود است و به دو سه نرم افزار بنچمارکی ختم میشود ما هم سعی کردیم این امتیازات را برای شما گرد آوری کنیم .

1- MANHATTAN ON-SCREEN :

 Ipad air 2 benchmark manjattan

2- MANHATTAN OFF-SCREEN :

Ipad air 2 benchmark manjattan Off

3- T-REX ON-SCREEN :

Ipad air 2 benchmak T-rex

4- T-REX OFF-SCREEN :

Ipad air 2 benchmark manjattan Off

در پایان باید گفت پردازنده جدید اپل در بخش گرافیکی عملکرد خیلی به رقیب اصلی و قدر اندرویدی خود یعنی  Tegra K1 داشته است .

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x