بررسی گلکسی نوت 4

0

در این نوشته به بررسی و دیگر اخبار حواشی Galaxy Note 4 می پردازیم:

اول از هر چیز باید دید نسخه چهارم نوت سامسونگ نسبت به نسخه سومش چه تغییراتی کرده است و به چه عواملی دل بسته است. اندازه صفحه نمایش که تغییری نکرده است و در همان 5.7 اینچ متوقف شده است. اما نکات دیگر حکایت از پیشرفت خوبی دارند. این صفحه 5.7 اینچی حالا کیفیت 4K دارد و رزولوشنی 2560×1440 دارد. تکنولوژی ای که تراکم پیکسلی را به 500 پیکسل در هر اینچ می رساند.

قیمت و تاریخ عرضه Samsung Galaxy Note 4 

گلکسی نوت 4 در تاریخ سوم سپتامبر (12 شهریور) در کنفرانس IFA معرفی شد. سامسونگ برای روز معرفی دعوت نامه جالبی فرستاده بود.

Samsung_IFA_Note_4_invite-580-90

البته هنوز اخبار دقیقی راجع به تاریخ عرضه این گوشی اعلام نشده است. ولی احتمالاً در همین ماه سپتامبر و یا نهایتاً اکتبر (مهر ماه) گلکسی نوت 4 در بازار حضور خواهد داشت. در مورد قیمت هم هنوز حرفی زده نشده است ولی طبق شنیده ها قیمت نوت 4، 810 دلار یا حدود 2.450.000 تومان است.

یک بار دیگر صفحه نمایشی فوق العاده!

نوت اول صفحه نمایشی 5.3 اینچی داشت. نوت 2 5.5 اینچ بود و نوت 3 5.7 اینچ. پس نوت 4 باید 5.9 اینچی می شد. که نشد! و همان 5.7 اینچ باقی ماند، اما با کیفیتی فوق العاده!

GalaxyNote4_15-580-90

همانطور که پیش از این هم گفتیم صفحه نمایش گلکسی نوت 4 کیفیت اولترا اچ دی را ساپورت می کند. در ضمن سامسونگ ادعا می کند که با سیستم تشخیص نور جدیدش فرقی نمی کند که شما در چه محیطی هستید و نور متناسب با محیط سازگار می شود. البته نوت حالت خاصی هم دارد که به Note Edge نامیده می شود و صفحه نمایش در گوشه ای از آن امتداد داده شده است.

مشخصات فنی سامسونگ نوت 4

گلکسی نوت 4 مجهز به پردازنده پرقدرت کوالکوم یعنی اسنپ دراگون 805 است. این پردازنده 4 هسته ای 2.7 گیگاهرتزی است. رم این دستگاه هم 3 گیگابایت است.  هنوز هستند افرادی که کامپیوترشان هم این مقدار رم ندارد! حافظه داخلی این دستگاه هم خواستنی است. 64 گیگابایت کاملاً نیازهایتان را برطرف می کند و درگاه SD هم در آن تعبیه شده است که تا 128 گیگابایت رم را ساپورت می کند.

دوربین گلکسی نوت 4

نوت 4 در زمینه دوربین هم پیشرفت خوبی داشته است. البته نه 20 مگاپیکسلی که در شایعات آمده بود.

GalaxyNote4_16-580-90

 به جایش از 13 مگاپیکسل به 16 مگاپیکسل ارتقا یافت. نکته مهم دیگر در مورد دوربین تثبیت کننده عکس اپتیکال هوشمند است که تأثیر بسیار مثبتی در رفع سایه در عکسها دارد. خبر خوب برای سلفی بگیران عزیز هم اینکه دوربین جلوی این دستگاه با سنسور 3.7 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.9 عکسهای خوبی از شما خواهد گرفت. یکی از جالب ترین موارد در این بخش عکس گرفتن با زدن بر روی سنسور ضربان قلب پشت گوشی است که می تواند از لرزش دست در هنگام  عکس برداری کم کند. یکی دیگر از امکانات دوربین که با نام اسنپ نوت شناخته می شود به شما اجازه می دهد تا بخشی از کاغذ یا تخته را در عکس خود بیاورید.که در نوت برداری بسیار کارآمد است.

سیستم عامل گلکسی نوت 4

گلکسی نوت 4 ازآخرین سیستم عامل اندروید یعنی کیت کت بهره می برد. که البته توسط رابط کاربری تاچ ویز توسط سامسونگ شخصی سازی شده است. رابط کاربری جدید نوت 4 مشخصه های خاصی دارد. از جمله آنها می توان به توانایی تغییر سایز برنامه ها در صفحه ( مانند تغییر سایز در ویندوز) اشاره کرد.

طراحی و امکانات ویژه

طراحی نوت 4 کمی خاص است. حاشیه ای فلزی دور تا دور آن را در بر گرفته است و در همان برخورد اول به خوبی در دست جای می گیرد. پشت چرمی آن هم این حس خوب را تکمیل می کند. S PEN هم پیشرفت قابل قبولی داشته است و کارکردهای بیشتری هم به آن اضافه شده است ( برای مثال همان حالت عکاسی اسنپ نوت به کمک S Pen انجام می شود.) یکی از اشکالات مهم این گونه قلم ها این است که حس پلاستیک بر روی شیشه شبیه حس قلم بر روی کاغذ نیست. ولی در S PEN جدید به این وضعیت هم فکر شده است و بهبود قابل مشاهده ای داشته است.

GalaxyNote4andNoteedge_1-580-90
گلکسی نوت و گلکسی نوت اج

از امکانات ارتباطی این گوشی هم می توان به کاهش بسیار بهتر نویز مکالمات در این گوشی اشاره کرد ( این امر به واسطه تغییر منابع صدا های ورودی و خروجی میسر شده است). همچنین این گوشی مجهز به سنسور UV است. که به شما اطلاع می دهد تا ه اندازه نیاز به مراقبت از پوستتان دارید. این حرکت را می توان قدمی دیگر در راستای معرفی گوشی های همراه به عنوان وسیله ای جهت سلامتی بیشتر دانست.

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x