اپل می گوید در حال مذاکره برای خرید شرکت beats است!!

0

به گزارش فاینانشال تایمز لندن اپل در حال مذاکره برای خرید شرکت beats سازنده هدفون های با آخرین تکنولوژی جهان که به وسیله هنرمند هیپ هاپ دکتر دری (Dr Dre) تاسیس شده است به مبلغ 3.2 میلیارد دلار است.

شرکت beats  در سال 2008 توسط دکتر دری (Dr Dre) و مدیر باسابقه صنعت موسیقی جان لاوین تاسیس شد و به خاطر هدفون های بی نظیرش در میان عاشقان موسیقی طرفداران بیشماری دارد.

این قرارداد ممکن است در صورت موفقیت مذاکرات تا اوایل هفته آینده به طور رسمی اعلام می شود، اما این گزارش می گوید، هنوزمعلوم نیست این قرارداد نهایی شود و همه چیز به گفتگو های دو شرکت بستگی دارد.

فینانشال تایمز اضافه میکند شرکت بیت علاوه بر تولید هدفون های قدرتمند اخیرا وارد بازار رقابتی استریم موزیک در اینترنت نیز شده است در حالی که اپل سیستم استریم موزیک در اینترنت را به وسیله iTunes و iTunesRadio به صورت رایگان و یا 10 دلار در ماه در اختیار کاربرانش قرار میدهد اما اگر این قرارداد بسته شود عملا اپل وارد بازار تجاری استریم موزیک می شود.

در اینجا باید اشاره کرد اپل همیشه با شرکت beats رابطه خوبی داشته و همیشه محصولات beats در اپل استور ها وجود داشته است اما خرید شرکت beats توسط اپل معنی دیگری می تواند داشته باشد و آن هم قرار گرفتن beats در مرکز استراتژی موسیقی اپل است چرا که اپل به خوبی میداند بازار استریم موسیقی در چند سال اخیر در آمریکا بیش از 57 درصد رشد داشته است . شاید به همین دلیل است که اپل در سال گداشته iTunesRadio را راه اندازی کرد و حالا به دنبال خرید شرکت beats است.

اپل می گوید در حال مداکره برای خرید شرکت Beats است!!
اپل می گوید در حال مداکره برای خرید شرکت Beats است!!

خرید شرکت beats توسط اپل می تواند بدون شک بزرگترین تغییر جهت عمده در مسیر حرکت اپل از زمان روی کار آمدن تیم کوک مدیر فعلی این شرکت پس از مرگ استیو جابز باشد چرا که از سال 1996 که اپل کمپانی وسیستم عامل NeXT را به مبلغ 429 میلیون دلار خرید که آن هم در نوع خود عجیب بود اپل هرگز شرکت بزرگ دیگری را نخریده است واین قرارداد 3.2 میلیارد دلاری در صورت امضا در نوع خود کم نظیر است.

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x