چگونه به خرید لپ تاپ برویم؟

27

پیش از این در مورد چگونگی خرید گوشی راهنمایی هایی کردیم و حالا در نظر داریم نکاتی را در مورد شرایط خرید لپ تاپ برای شما ارائه دهیم. این نوشته بیشتر به عنوان یک یادآوری ارائه می شود تا با خواندن آن شما نکاتی را هنگام خرید مد نظر داشته باشید:

بودجه ! مسئله این است!

نکته مهم در خرید هر چیزی و البته همین لپ تاپ! بودجه است. اما این بودجه را چگونه باید انتخاب کنیم؟ ببینید بحث جیب شما یک مسئله است و نیاز شما یک مسئله . در خرید لپ تاپ تقریباً ما سه رده کاربری داریم یکی در حدود 1 میلیون تومان است که ساده ترین رده است و کارهای روزمره را می توان از آن انتظار داشت. تا قیمت حدود 2.5 میلیون تومان رده متوسط است و معمولاً برای دانشجویان و بسیاری از نیاز های ما کافی است. رده آخر از2.5 میلیون تومان شروع می شود و به نزدیک 15 میلیون تومان هم می رسد. این رده خاص است، برای گیم، کارهای گرافیکی، صوتی و تصویری و ….

مهمترین فاکتور خرید چیست؟

البته که سی پی یو! ببینید Cpu و کارت گرافیک دستگاه از قطعاتی هستند که معمولاً در لپ تاپ ها ثابت می مانند. امکان تغییرشان هست ولی سخت است و کمتر اینکار را می کنند. از طرفی دیگر شما با انتخاب CPU در واقع مادربورد و تکنولوژی آن را هم انتخاب می کنید. پس هنگام خرید به سی پی یو توجه کنید. همانطور که پیش از این هم گفتم بعد از CPU، کارت گرافیک اهمیت زیادی دارد. اگر بازی گرید که اهمیتش دو چندان می شود. برای اطلاعات بیشتر در این موارد به اینجا و اینجا سر بزنید.

CPU-brain

چه اجزایی قابل تغییر هستند؟

منظورم از معرفی این قطعات این است که شما می توانید در انتخابتان آنها را نادیده بگیرید تا مثلاً CPU یا کارت گرافیک بهتری بخرید. رم از معروفترین قطعات قابل تعویض لپ تاپ است. بعد از آن هارد است.پس نگران ظرفیت هارد نباشید. در تعویض رم سعی کنید بیشترین استفاده را از اسلات ها ببرید و در خرید هارد هم سعی کنید به سرعت هم توجه کنید. 7200 دور سرعت مناسبی است. البته چندی است که در برخی از لپ تاپ ها از هارد SSD در کنار هارد HDD استفاده می شود که کار زیرکانه ای است. پس اگر انتخابی داشتید که در آن شانس اضافه کردن هارد SSD در لپ تاپ بود. شانس بیشتر را به آن بدهید. برای مثال سری Lenovo Z510 این ویژگی را دارند.

StorageReview-Seagate-Laptop-Ultrathin-HDD-Bottom

صفحه نمایش: برخی اوقات همه چیز است و گاهی هیچ !

علاوه بر ظاهر، صفحه نمایش از مواردی است که خریدار را مبهوت خود می کند. در اینجا هم من با احترام به چشمانتان این امر را تأیید می کنم که کیفیت تصویر و زاویه دید در لپ تاپ مهم است و ولی نباید آنچنان تعیین کننده باشد. حداقل نه در درجه  اول یا دوم! چون هرچه باشد همه برندها سعی کرده اند تصویر خوبی از خود ارائه دهند حالا یکی روی قطعات داخلیش بیشتر کار کرده و یکی روی کیفیت تصویرش (حداقل در قیمت های تا 3 میلیون تومان) .

Retia

باور کنید وزن مهم است!

همراهم باش نه عذابم! مطمئن باشید در یک روز گرم تابستانی یا یک روز سرد بارانی پاییزی(البته بارانش را امیدوارم! ) هنگامی که لپ تاپ در کوله پشتیتان سنگینی می کند این سخن را در ذهن می گذرانید. پس به وزن هم توجه کنید. آقایان عزیز اگر لپ تاپ را زیاد جابه جا می کنید زیاد به وزن بالای 2.5 کیلوگرم فکر نکنید. خانم های گرامی شما هم تا نزدیک 2 تا 2.2 حداکثر قرار دهید. مطمئن باشید بعدها مرا یاد خواهید کرد 🙂 اگر دوست داشتید می توانید به اینجا سر بزنید. تعدادی از مدل های سبک وزن بازار معرفی شده اند.

Untitled

چه میکنه این باتری؟

لپ تاپ خاموش به درد شما نمی خورد. حتی اگر 20 میلیون پولش را داده باشید. پس به باتری توجه کنید باتری مهم است، مهم ! به خصوص اگرکارتان بیشتر خارج از خانه یا محل کارتان باشد. لپ تاپ های معمول در حدود 3 ساعت باتری نگه می دارند و لپ تاپ های مخصوص تا حدود 10 ساعت!

Battry

تحقیق کن! تحقیق!

دوست داشته باشید یا نه لپ تاپ ها تا مدت ها در کنار شما خواهند بود. پس در انتخابشان دقت کنید. گاهی اوقات خیلی ها با برند خرید می کنند، درست است که مشخصات داخلی نشاندهنده قدرت لپ تاپ است ولی اگر کمی معایب و مزایای محصول را دنبال کنید می توانید به داغ کردن لپ تاپ، کیفیت صفحه، عمر باتری، کیفیت ساخت و …. پی ببرید. این مزایا و معایب در کجا منعکس می شوند؟ آفرین در سایت ها فروش کالا ها، در سایت هایی مثل notebookcheck.net و …

duo_black_02_withhand-scrfil-100008163-large

کجا بخریم؟

اگر تهرانید انتخاب ها زیاد است. از میدان ولیعصر راه بیفتید تا میدان ونک ! کمی بالاتر از میدان ولیعصر پاساژ ایران قرار دارد که کمی در امر لپ تاپ ضعیف است و آنچنان تنوعی در آن نمی بینید! پاساژ بعدی پاساژ پارسیان است(در کنار فرهنگستان هنر) یکی از نکات مثبت این پاساژ امکان تست و کار کردن با لپ تاپ هاست (البته بیشتر لپ تاپ های ایسوس و ایسر در این مرکز خرید قرار دارند). بعد از ان به پاساژ رضا می رسیم. اینجا تنوع بیشتری نسبت به پاساژ ایران و پارسیان خواهید دید. اما پیشنهاد اصلی من دو پاساژ پایتخت و موبایل ایران هستند. پاساژ پایتخت در تقاطع میرداماد- ولیعصر قرار دارد. در این پاساژ از تمامی برندها حضور دارند و معمولاً می توانید با خیلی از آنها کار کنید و تست کنید. پاساژ موبایل ایران هم در بحث اپل خوش درخشیده است و در کنار پایتخت از مراکز خرید محصولات اپل است.

Untitled

 اینترنت چیز خوبیست!

به فروشگاه های اینترنتی سربزنید قیمت های اینترنتی گاهی از بازار ارزان تر است! البته توجه داشته باشید که به هر فروشگاهی اعتماد نکنید. اگر دوست داشتید می توانید اینجا را مطالعه کنید.

online shopping چگونه به خرید گوشی برویم؟

Subscribe
آگاهی از
27 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
علیرضا
بهمن 3, 1394 6:14 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید
میخواستم بپرسم.تو بازه 4 تا 4.2میلیون کدوم مدل لپ تاب گیمینگ بهتره بخرم
تا پنج سال بشه حداقل با کیفیت بالا بازی هارو اجرا کنه ?
msi Ge62 2qd apache -c
lenovo ideapad y700-a
درباره این دوتا لپ تاب هم نظر بفرمایید.باتشکر

amir
دی 19, 1394 10:31 ق.ظ

سلام خسته نباشید
بین این دو لپ تاپ کدومو پیشنهاد میکنین؟
Lenovo ThinkPad E540 – C
MSI CX61 2PC – F
اگه بهتر از این تو رنج قیمت ۱.۵ سراغ دارید ممنون میشم معرفی کنید

amir
Reply to  amir
دی 20, 1394 9:54 ق.ظ

ممنون میشم جواب بدین

amir
Reply to  افشین
دی 20, 1394 11:56 ق.ظ

ممنون از جوابتون
یعنی گرافیک GeForce GT 740M e540 بهتر از گرافیک Geforce 820M هست درسته؟
اگه آره مگه 820M جدیدتر از GT 740M نیست؟

amir
Reply to  افشین
دی 20, 1394 5:43 ب.ظ

مرسی از راهنماییتون

amir
دی 18, 1394 5:36 ب.ظ

سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم به نظر شما گرفیک مدل GeForce GT 740M بهتره یا Geforce 820M ؟
ممنون

shahinef
آذر 5, 1394 4:56 ب.ظ

سلام . بین این 3 تا کودوم بهتره .برای بازی بدون لگ میخوام باگرافیک بالا که بازی های روزرو راحت بالا بیارهasus k550 jx
Levevo y5070
Msi GE40 dragon eyes

محمد
آبان 16, 1394 2:07 ب.ظ

بسیار عالی افشین جان. محمدم از یکم امیرآباد

amir masud
مهر 11, 1394 11:58 ب.ظ

سلام من قصد خرید لبتابی تو قیمت 3 تومن رو دارم . گیمر نیستم اما میخام مناسب بازی هم باشه. حالا بین این دو تا موندم
n551jq
i7 4710HQ-2.50 up to 3.50
gt845m-2gig
k550jx
i7 4720HQ-2.60 up to 3.60
gtx 950m-4gig
اضافه کنم صفه نمایش و اسبیکر k550 زیاد خوب نیس
ممنون میشم اگه کمکم کنین

amirmasud
Reply to  افشین
مهر 12, 1394 6:02 ب.ظ

اقا افشین ممنون که جواب دادین
ببخشید ی سوال دیکه
اینکه گرافیک 845M جواب گوی سه چار سال نیست و تو بازی بر به مشکل میخورم؟؟
حالا با این اوصاف نظر شما رو K550 است؟و بیخیال TFT بودن و کیفیت ساخت و اسبیکر K550 شم
تشکر از سایت خوبتون

Sadegh
مرداد 29, 1394 7:16 ب.ظ

سلام افشین جان ..
بهترین زمان برای خرید لپ تاپ چه زمانی هست.
منظورم بالا پایین شدن قیمت هاست.

Ali
خرداد 13, 1394 9:34 ق.ظ

سلام و خسته نباشید.پاساژ پایتخت و موبایل ایران که فرمودید
امکان تست ندارند؟
یا به خریدار مدت عیب یابی می دهند؟

سجاد
اسفند 8, 1393 11:55 ب.ظ

سلام آقای افشین من چن وقته دنبال ی لپ تاپ دانشجویی سالم با قیمت مناسب میگردم ممنون میشم اگه منو به آقای آرین معرفی کنید
09187556445- کرج

سجاد
اسفند 8, 1393 11:51 ب.ظ

سلام آقای افشین من چن وقته دنبال ی لپ تاپه دانشجویی سالم با قیمت مناسب میگردم ممنون میشم اگه منو به آقای آرین معرفی کنید

arian
اسفند 4, 1393 2:31 ب.ظ

ضمن عرض سلام و خست نباشید من قبلا نظر داده بودم تو پست دیگه و جوابمو دادین ولی پیدا نکردم اما الان میخوام سوالمو کامل و دقیق بپرسم من لپ تاپ لنوو فلکس دو دارم که مشخصات سخت افزاریش اینه. پردازنده مرکزی:Intel Core i7 4510U 2.00GHz up to 3.10 GHz حافظه RAM:ظرفیت: 8 گیگابایت – نوع: DDR3 حافظه داخلی:ظرفیت: یک ترابایت – نوع: هارد دیسک – مشخصات: 5400rpm پردازنده گرافیکی:NVIDIA GeForce GT 840M 4GB من بازی Call of Duty Advanced Warfare رو با کیفیت خوب و عالی اجرا کردم البته چند بار هنگ کرد که فکر کنم به خاطر مشکلات… بیشتر بخوانید »

arian
Reply to  افشین
اسفند 5, 1393 2:49 ق.ظ

دوست عزیز شما کسی رو سراغ دارید که این کار رو بکنه من چند ماه بیشتر باهاش کار نکردم و اینکه کاملا سالمه و یک سال و خرده ای گارانتی آوات داره میتونید یه قیمت مناسب بهم پیشنهاد بدین ؟من حاظرم تا یک و دویست هم بزارم روش و بدم.

roohallah
Reply to  arian
تیر 25, 1394 6:04 ق.ظ

سلام
من حاضرم لپ تاپتون رو بخرم البته اگه تاا آلان نفروخته باشین!
اگه خواستین بهم ایمیل بزنین
nasimsobh74@gmail.com

hamid
مرداد 24, 1393 2:45 ب.ظ

خوب بود اقای افشین.

27
0
Would love your thoughts, please comment.x