مقایسه دوربین های Iphone 6 Plus و Samsung Galaxy S6

6

سری ششم گوشی های سامسونگ هم به بازار عرضه شد و بسیاری در حال مقایسه آن با سری ششم محصول اپل هستند. از آنجایی که سیستم عامل این دو گوشی با هم متفاوت است شاید برخی اوقات مقایسه نه کارایی نرم افزاری که به طراحی و کیفیت ساخت و صفحه نمایش و دوربین می کشد. در این نوشته قصد داریم دوربین Iphone 6 plus و Samsung Galaxy S6  را با هم مقایسه کنیم. با ما همراه باشید (برای بهتر دیدن عکس ها بر روی آن کلیک کنید):

عکاسی در روز:

از آسان ترین روش شروع کردیم. معمولاً دوربین های گوشی های موبایل در روز خیلی خوب عمل می کنند. مطمئناً شما هم متوجه شده اید که دوربین Galaxy S6 تصویری شارپ تر و شفاف تر ارائه داده است.

s6vsi6p_apples_comp_new

عکاسی محیطی پر از رنگ:

همانطور که شما هم متوجه شدید عکس سمت چپ که متعلق به Galaxy S6 است، کیفیت و شفافیت بیشتری دارد و رنگ ها بهتر و زنده تر به نظر می رسند. در این قسمت می توانیم قدرت دوربین S6 را کاملاً در کنتراست و سایه دید که می تواند حسی سه بعدی به بیننده بدهد در حالی که عکس iPhone 6 کاملاً دو بعدی است و آنچنان خبری از سایه نیست!

s6vsi6p_flowers_comp_new_w_600

عکاسی در روز از صورت شخص:

همان طور که باز هم واضح است عکس سمت راست که متعلق به iphone 6 plus است کاملاً برتر از عکس Galaxy S6 است و در آن صورت زنده تر، پر نور تر و با جزئیات بهتری ثبت شده است.

s6vsi6p_sunlight_portrait_comp_new_w_600

 عکاسی از شخص در نور اتاق:

هر دو دوربین در این زمینه هم از باقی رقیبان جلوتر هستند و همان طور که در عکس هم می بینید هر دو توانسته اند تصاویری خوب از شخص بگیرند. اما جزئیات همچنان در سامسونگ بهتر است. (به شال خانم توجه کنید). البته در این قسمت قضاوت کمی سلیقه ای است. برخی تصویر آیفون را بیشتر قبول دارند و برخی سامسونگ. ولی در هر صورت عکس Galaxy S6 گرم تر و واقعی تر به نظر می رسد.

s6vsi6p_hall-light_portrait_comp_new_w_600

تصویر شخص در محیط کم نور:

باز هم رقابت کاملاً مشخص است. Samsung galaxy S6 توانسته جزئیات و رنگ بهتری تولید کند. عکس گرفته شده توسط IPhone 6 plus کمی نورش مصنوعی به نظر می رسد. به صورت شخص توجه کنید. این در حالی است که عکس گالاکسی گرم تر و پر جزئیات تر است.

s6vsi6p_lowlight_portrait_comp_new_w_600

عکس از شخص با فلاش:

برخی اوقات لازم است که عکس را با فلاش بگیرید. جالب اینجاست که Iphone 6 plus و Samsing galaxy S6 در این مرحله خیلی به هم نزدیک هستند و تشخیص برنده کمی مشکل است. ولی اگر بخواهیم خیلی خیلی ریز بشویم باز هم سامسونگ در نمایش جزئیات کمی بهتر است (باز هم به شال توجه کنید). نکته جالب اینحاست که در عکس Iphone 6 plus کمی نور زرد حس می شود.

s6vsi6p_flash_portrait_comp_new_w_600 (1)

فضای آفتابی :

هر دو دوربین گوشی های Galaxy S6  و Iphone 6 plus طبق انتظار بسیار خوب عمل کرده اند. طبق معمول نتایج بسیار نزدیک است. ولی این بار به نظر Iphone 6 plus بهتر از Galaxy S6 عمل کرده است.

GalaxyS6-vs-iPhonePlus-Cameras-8_w_600

عکاسی پشت به نور:

همان طور که مشاهده می کنید عکس iphone 6 plus کمی محو به نظر می رسد. در حالی که دوربین Galaxy S6 هنوز کنتراست را به خوبی حفظ  کرده است.

GalaxyS6-vs-iPhonePlus-Cameras-9_w_600

عکاسی رو به نور:

هر دو دوربین به خوبی توانسته اند اجسام متحرک را تشخیص داده و ثبت کرده اند. اما در این عکس ها می توانیم گرما و طبیعت بیشتری در عکس Iphone 6 plus ببینیم.

GalaxyS6-vs-iPhonePlus-Cameras-10_w_600

عکاسی پرتره گروهی:

این بار هم iphone 6 plus برنده این رقابت است. همان طور که مشاهده می کنید چهره افراد زنده تر و شاداب تر و گرم تر در عکس افتاده است.

GalaxyS6-vs-iPhonePlus-Cameras-11_w_600

در هر صورت سری ششم محصولات اپل و سامسونگ با رده قیمتی نزدیک به هم رقابتی سخت در صدر جدول خواهند داشت. در پایان شما را به دیدن ویدیوی مقایسه ای دیگر از دوربین galaxy S6 و iphone 6 plus دعوت می کنم:

Subscribe
آگاهی از
6 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
محمد
دی 5, 1394 2:02 ب.ظ

ممنون. مطالب بسیار عالى بود.

mohammad
شهریور 30, 1394 5:22 ق.ظ

به نظر من دوربین s6 از آیفون واقعا بهتره!لامصب اصلا یه عجوبس

مهدی
شهریور 25, 1394 0:53 ق.ظ

این سایت چی حالیشه اخ میان مقایسه میکنن برید تو سایت gsmarenaدوربین s6بهترین دوربین داره در مقایسه با تمام گوشی البته بعدg4این مقایسه به در آ دم کور میخوره طرفدارای سیب گندیده اپل تو دوربین پوووچه

اردیبهشت 3, 1394 4:29 ب.ظ

آقا افشین شک ندارم یا خوذت یا یکی از فامیلات آیفون داره که چشم دیدن دوربین اس6 رو نداری آیفون با این دوربین کم رنگ و تارش عکس اول رو نگاه کن سیب قرمز رو ببین کدومشون قطرات آب رو قشنگ تر نشون دادن یا اون خانومه تو شب که فلاششو نشون میده اگه ایفون یکم از اس 6 بدتر هست نوشتی آیفون بهتره اگه زیاد بد تره اون عکس که آیفون گرفته می نویسی برابر اگر هم کپی کردی دروغی نوشتی نویسنده ببین چی رو کپی می کنی من خودم اس 6 دارم از دوربین 18.2 مگا پیکسلمون قشنک… بیشتر بخوانید »

6
0
Would love your thoughts, please comment.x