معرفی برترین بازی های نقش آفرینی سال 2014

9

یکی از پر طرفدارترین سبک  بازی های رایانه ای ، سبک نقش آفرینی و یا همان RPG(role-playing game) می باشد.

نقش آفرینی سبکی از بازی های رایانه ای است که ریشه در بازی های تخته ای و نوشتاری قدیمی مانند اژدها و سیاهچاله ها دارد. بازیکن در این بازی ها یک یا چند شخصیت را در جریان ماموریت‌های مختلف هدایت می‌کند. در این بازی ها معمولاً داستان بسیار قوی بوده و علاوه بر خط داستانی اصلی، شامل ماجراهای فرعی متعدد می‌شود.

معمولاً بازی‌های نقش آفرینی در محیط فانتزی و در دنیایی دیگر رخ می‌دهند.داستان‌ها چند لایه و غیر خطی هستند و اطلاعات مختلف در مورد شخصیت‌ها و ماجرا ها به تدریج آشکار می‌شوند.

حالا که کمی با این سبک بازی آشنا شدیم، بد نیست بدانیم که در سال جاری شاخص ترین بازی های این سبک کدامند.

1-  The Witcher 3: Wild Hunt

در طول همایشE3 سال 2013، از سومین نسخه‌ی بازی تحسین شده‌یCD Projekt RED یعنیThe Witcher رونمایی شد.

The-Witcher-3-Wild-Hunt

Wild Hunt اندکی پس از حوادث نسخه‌ی دوم این سری به وقوع می‌پیوندد. زمانی که شخصیت اصلی این بازی یعنی Geralt  در حال انجام دادن یک مأموریت شخصی برای گرفتن انتقام است. این ویژگی علاوه بر این که به پتانسیل جذابیت داستان می‌افزاید، به بازیکنان نیز حق انتخاب می‌دهد. در واقعCD Projekt RED  در خلق داستان The Witcher 3 بسیار وسواس بوده است تا بازیکنانی که حتی نسخه 1 و 2 این سری را تجربه نکردند، بتوانند از داستان نسخه‌ی سوم آگاه باشند.

این بازی در بهمن ماه 1393برایpc , xbox one  و ps4  منتشر خواهد شد.

2-Dragon Age: Inquisition

سری بازی های Dragon Age یکی دیگر از عناوین دوست داشتنی هستند که در این نسل به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کردند.

در E3 2013 ، استودیوی Bioware در کنفرانس EA ظاهر شد و از نسخه ی سوم این فرنچایز رونمایی کرد و اعلام کرد که بازی از Dragon Age III به Dragon Age: Inquisition تغیرنام داده استBioware . در کنفرانس اعلام کرد که با بهره گیری از المان ها و پارامتر های پرطرفدار و جذاب نسخه ی Origins و استفاده از ایده های ناب سازنده ها، بازیInquisition  قرار است یکی از بهترین نسخه های این فرنچایز شود وBioware  به هواداران قول داد که افتضاح Dragon Age II را جبران خواهد کرد.

dragon age

مانند همیشه و طبق معمول داستان بازی در قاره ی Thedas اتفاق می افتد.اژدهایان از خواب چندین و چندساله بیدار شده و به قاره حمله کرده اند.انسان ها و حیوانات تحت تعرض این هیولاها قرار گرفته و در حال نابودی اند.در این بین جادوگران که از دست تمپلار ها شاکی شده اند، جنگی بزرگی را با آن ها آغاز کرده اند که جان خیلی از انسان ها را گرفته است.شما به عنوان رهبر گروه Inquisition باید نظم و صلح را در قاره ایجاد کنید و اگر کسی به صلح دعوت نشد ، آن را از بین ببرید.

این بازی در 15 مهر ماه 1393 برایxbox one , ps4 , ps3 , xbox 360 وpc  منتشر خواهد شد.

3-Middle-earth: Shadow of Mordor

تمام بازی هایی که بر اساس آثارJ.R.R Tolkien  مخصوصا(Lord of the Rings خلق شده اند، از لحاظ داستانی حرفی برای گفتن داشته اند. زیرا دنیای Lord of the Rings به حدی غنی و سرشار از ماجراجویی های جذاب است که تا سالیان دراز به فیلم سازان و تهیه کنندگان بازی اجازه می دهد تا بر اساس ماجراجویی های آن دست به تولید محتوا بزنند.

middle_earth_shadow_of_mordor

این بازی از موتور گرافیکی   Lithtechاستفاده میکند و تا به اینجای کار با داستانی بی نظیر توانسته خود را دل گیمرها جا کند.داستان بازی بین The Lord of the RingsوThe Hobbit  جریان دارد. شما در نقش فردی به نام Talion هستید٬ جنگجویی از دروازه سیاه که چشم گردان‌ ( Sauron eye ) مراقب آن است.

 این بازی در 15 مهر ماه 1393 برایxbox one , ps4 , ps3 , xbox 360 وpc  منتشر خواهد شد.

4-Final Fantasy XV

یکی از مورد انتظارترین بازی هایی که در طول نمایشگاه E3 2013 به نمایش گذاشته شد بازی Final Fantasy XVبود.

این بازی توسط یکی از بهترین شرکت های سازنده گیم یعنی Square Enix که سابقه ساخت بازی هایی همچون TOMB RAIDER را دارد، در حال ساخت است.

FFXV

 XVرا می‌توان عنوانی از سری بازی‌هایFinal Fantasy به حساب آورد که کاملا سبک دیگری را به خدمت خود گرفته است، Action مهمترین سبکیست که در بازی وجود دارد، از المان سبک‌های دیگر هم، در بازی استفاده شده است. به طور مثال از المان‌های سبک RPG در بازی به وفور دیده می‌شود، امکان استفاده از آیتم‌های مختلف، سلاح‌های متنوع با کارکرد‌های مختلف، مبارزات حساب شده و در کنار این موارد می‌توان به المان‌های استفاده شده از سبک Hack&Slash اشاره کرد.

این بازی در تاریخی نا معلوم برای xbox one و ps4  منتشر خواهد شد.

5-Dark Souls II

در سال ۲۰۱۱ بود که عنوان Dark Soulsمنتشر شد. عنوانی که به هیچ وجه مشابه با انتظارات بازیبازان نبود. بازی تا حدی سخت و نفس گیر بود که اتمام آن، افتخاری در کارنامه گیمری بازیبازان به حساب می آمد.From Software  توانست به دیگر شرکت ها و کمپانی های بازیسازی ثابت کند که میشود با روشی حساب شده و یک طراحی کم نقص ، عنوانی ساخت که سختی آن به گونه ای باشد که بازیبازان حرفه ای و منتقدان را آنچنان به خود جذب کند که تا سال ۲۰۱۴ منتظر عرضه نسخه دوم آن بمانند.

DarkSouls2

بازی Dark Souls II  برای اولین بار در مراسم VGA سال 2012 رونمایی شد و از همان موقع شایعات زیادی پیرامون آن شکل گرفت. مهمترین این شایعات که باعث نگرانی بسیاری از طرفداران قدیمی این سری شده بود اضافه شدن یک مد آسان به بازی بود اما این خبر خیلی زود توسط سازندگان تکذیب شد. البته استودیو سازنده گفته نسخه دوم قرار است راحت تر از نسخه قبلی باشد اما نه آسان تر!

داستان بازی در مورد شخصی است که طلسم شده است و می کوشد از دست این طلسم رهایی یابد. داستان هیچ ربطی به نسخه اول نخواهد داشت. شاید داستان بازی ضعیف به نظر برسد اما با توجه به سبک روایی بازی و این که بازی کننده، خود داستان کارکتر خود را می سازد باید منتظر اتفاقات جالبی در این زمینه باشیم.

این بازی در 5 اردیبهشت ماه 1393برای pc , xbox 360  و ps3 منتشر شده است.

Subscribe
آگاهی از
9 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
میلاد
خرداد 27, 1395 2:49 ق.ظ

دوستان توجه داشته باشید که هر کسی سلیقه متفاوتی داره بعضی ها از سبک مدرن مثل fallout خوششون میاد بعضی ها از سبک افسانه ای مثل skyrim.موضوع دوم گیم پلی هست،من خودم اول از بازی skyrim خوشم میومد اما دیدم کار خاصی نمیکونه
البته نمیگم skyrim بد هستش ولی بهد از یه مدت خسته میشید

مرداد 23, 1394 0:27 ق.ظ

من 6 ساله دوتا پلی دادم و الانم 4 روزه بخاطر مطالبی که در موردش خوندم و دیدم چه جبهه یی گرفته این بازی بازی رو کنار گذاشتم. اما واقعا عین این آدمای خمارم و دنبال یک بازی نقش آفرینی باحالم. با بازی هایی مثل خدای جنگ یا فاینال فانتزی حال نمیکنم چون آخر اغراقه. دوست دارم کوچکترین حرکتت مثل دوتا توی بازی به چشم بیاد ، دوست دارم قدرتمو توی بازی به رخ بکشم و با این بازیای گرافیک بالا که آسونه و بچه ها بازی میکنن حال نمیکنم. میرم فال اوت رو دانلود کنم. اگر بازی دیگه ای… بیشتر بخوانید »

سام
Reply to  Artaxerxes I king of Persia
خرداد 1, 1396 5:57 ق.ظ

سلام. دیدم چقدر شبیه خودم هستی جواب دادم ب پیامت. دقیقا منم اینجورمو عاشق فالوت و همه رو هم بازی کردم. و متاسفانه نقش افرینی تو سبک فالوت یا مدرن نمیدونم ازکجا پیدا کنم واقعا.همش شده سبکای ویچ و پادشاه و ارباب حلقه ها و..یعنی ی بازی نقش افرینی سبک مدرن ب ذهنشون نرسیده بسازن

Yousof_Paradox
مرداد 3, 1394 9:36 ب.ظ

آقای محمود درست میفرمایند. بنده خودم بازی the elder scroll skyrim و fallout رو بازی کردم و جا داره بگم با اینکه12 ساله دارم اسکایریمو بازی میکنیم ولی هر دفه گشتن تو این دنیای عجیب و غریب یک تجربه جدیدو بهت میده. جاهای جدیدتر، کوئست های جدیدتر. حالا رفتم سراغ fallout این بازیم واقعا دنیای عجیب و باحالی داره که با 2 ماه بازی کردن نمیشه کل مراحلو رفت. من the witcher رو کلا بازی نکردم راجع بشم نظری ندارم. ولی واقعا اونایی که فن RPG ان حتما و صد درصد سری the elder scroll و The Fallout رو صد… بیشتر بخوانید »

محمود
بهمن 12, 1393 3:20 ق.ظ

عزیزان بازیای FALLOUT 1..2..3 رو بازی کنید تا ببینید سبک RPG چیکار میکنه با مغزتون. البته من یه جوونه 29 ساله با علاقه به سبک RPG هستم و نوجونها و برو بچ دهه هفتادی زیاد نمیشناسن بازیه فالوت رو… چون نسخه شماره 3 این بازی تازه سال 2008 منتشر شد. یعنی هفت سال پیش. تازه نسخه سه… الانم نسخه جدیدش با نامه FALLOUT NEW VEGAS هستش که اخرین نسخه هستش. زمانه ما فالوت اومد و هنوزم قویترین داستان و کارگردان تاد هاوارده هیولا رو داره… طبیعیه همه از بازیای خودشون بیان دفاع کننو یکی بکه ویچر خوبه یکی بگه فاینال… بیشتر بخوانید »

shadow of light
Reply to  محمود
دی 21, 1394 9:15 ب.ظ

ولی جدا از این ها نباید از نواقص و ایرادات بسیار فال اوت غافل شد که مانع از شاهکار بودنش میشود دوم زبان ایرانی ها تخیلی هست؟؟ نمیدونم شاید منظورتون چیز دیگه ای هست! نقطه قوت فال اوت داستان بسیار خوبش هست ولی دیگه نمیشه گفت از شاهکار the witcher و middle earth و dragon age خیلی بهتره در ضمن من اسکایریم را نگاه کردم کلا 2 مدل شمشیر می چرخوند تکنیک خاصی نداشت و گرافیکش هم چندان جالب نبود(مثل فال اوت) ولی در سبک ار پی جی خوب بود نمیدونم در کل اسکایریم چی داره معروف شده داستانش هم… بیشتر بخوانید »

مصطفی
بهمن 4, 1393 11:12 ق.ظ

The Witcher 3: Wild Hunt
جزو بهترین بازی های RPG هست چطور میگین بازی خوبی نیست؟
شما بلد نیستین بازی کنین چرا نظر میدین؟
من 2 رو بازی کردم خیلی قشنگ بود.

God of War
خرداد 27, 1393 4:39 ب.ظ

فقط final fantasy xv

hamid
اردیبهشت 6, 1393 8:25 ب.ظ

اخه The Witcher 3 هم بازی شد

9
0
Would love your thoughts, please comment.x