مروری بر سری بازی های Far Cry

3

در حدود 10 سال پیش بود که شرکت محبوب یوبی سافت یکی از ip های ماندگار خود را تولید و منتشر نمود.

Far Cry اثر به واقع ماندگاری است که با ارائه هر نسخه جدید پیشرفت چشمگیری داشته و در زمره بهترین بازی های اول شخص شوتر دنیا قرار گرفته است.

روز گذشته شرکت یوبی سافت به صورت رسمی نسخه جدیدی از سری بازی های Far cry را معرفی نمود که امسال منتشر خواهد شد.

به همین بهانه در این مطلب مروری خواهیم داشت به نسخه های قبلی این بازی محبوب…

1- Far Cry

در 24 مارس سال 2004 شرکت یوبی سافت اولین نسخه از سری بازی های Far cry را برای پلتفورم های pc وxbox 360 منتشر نمود. نسخه ای که توسط شرکت معروف کرایتک ساخته شده بود.

far cry

بازیFar Cryداستان فردی با نام جک کارور را روایت میکند که به دنبال زنی روزنامه نگار که اخیرا ناپدید شده است وارد جزیره ای مخوف میشود که اتفاقات مختلفی در آن در حال رخ دادن است . در این جزیره فردی با نام کریگردر حال تولید سلاحهای شیمیایی است که باید سعی کنید به هر قیمتی شده آنرا متوقف نمایید . بازی فارکرای از لحاظ گرافیکی نسبت به زمان انتشار خود در سطح بسیار بالایی قرار دارد و محیط جزیره ای پهناور را به تصویر میکشد که مملو از جنگل و درختان مختلف است و از تنوع زیست محیطی جالبی برخوردار است که به بهترین شکل طراحی شده است .

این بازی زیبا با 68 نقد مثبت و 4 نقد متوسط توانست متای 89 را کسب کند و موفقیت های زیادی به دست آورد و ظرف مدت 4 ماه 730 هزار نسخه از این عنوان به فروش رسید.

2- Far Cry2

قسمت دوم از این عنوان توسط شرکت یوبی سافت مونترال ساخته و در 21 اکتبر 2008 توسط شرکت یوبی سافت برای کنسول های نسل هفتم و pc منتشر شد.

این بار بازی در جنگل ها و صحراهای آفریقا جریان دارد و شخصیت اصلی داستان ماموریت دارد تا مردی دیوانه را برای پایان دادن به جنگهای دو قبیله ، به قتل برساند. شما برای رسیدن به این مرد دیوانه باید کارها و ماموریتهای فرعی زیادی انجام دهید تا بتوانید او را پیدا کنید و برای همیشه جلوی جنگ و درگیری را بگیرید.

far_cry_2

همچنین یوبی سافت در این عنوان از موتور گرافیکی جدیدش با نام Dunia استفاده نمود که باعث ایجاد گرافیکی بسیار زیبا در بازی گردید.

نسخه ps3 این عنوان با دریافت 43 نقد مثبت و 6 نقد متوسط توانست متای 85 را کسب کند ولی در مجموع نتوانست موفقیت های نسخه اول را تکرار کند.

3- Far Cry3

در 29 نوامبر 2012 بود که عنوان تحسین برانگیز و جهان آزاد Far cry 3 توسط شرکت یوبی سافت مونترال ساخته و برای کنسول های نسل هفتم و pc منتشر گردید.

Far_Cry_3

Far cry3 داستان و شخصیت‌های متفاوتی نسبت به قسمت‌های پیشین دارد. داستان این بازی پیرامون چند جوان است که برای تفریح و خوشگذرانی به جزیره «روک»، واقع در اقیانوس آرام سفر کرده‌اند و در آنجا توسط دزدان دریایی به اسارت درآمده‌اند. کاراکتر اصلی و تنها شخصیت قابل کنترل بازی، «جیسون برادی» یک توریست آمریکایی است. «واس و سیترا مونته‌نگرو» جزو دیگر شخصیت‌های پایه این بازی هستند. بازی در دو بخش جزیره شمالی و جزیره جنوبی پی‌گیری می‌شود که هرکدام تحت کنترل یکی از دشمنان جیسون هستند. جیسون برادی به عنوان تنها کاراکتر قابل کنترل بازی با تلاش خود برای نجات دوستانش و نیز فرار از این جزیره، داستان فار کرای 3را شکل می‌دهد که به مرور زمان درگیر جزئیات بیشتری شده و افراد بیشتری وارد ماجرا می‌شوند.

این بازی زیبا توانست با دریافت متای 90 از سایت های نقد بازی به یکی از بهترین عناوین سال 2012 تبدیل شود و جوایز متعددی نیز کسب نمود.

این بازی در هفته دهم پس از انتشار توانست 4 میلیون نسخه به فروش برساند.

4- Far Cry4

اکنون پس از گذشت 10 سال از انتشار نسخه اول، شرکت یوبی سافت بر خلاف نسخه های پیشین علاقه مندان به این عنوان را 4 سال بی خبر نگذاشته و 2 سال پس از انتشار Far cry3 قصد دارد تا در سال 2014 نسخه جدیدی از این عنوان را منتشر کند.

go.php

عنوانFar Cry 4 در منطقه ای خیالی به نام Kyrat دنبال می شود. منطقه ای نفسی گیر، خطرناک و وحشی در کوهستان های هیمالیا که توسط نیرو های یک فرد مستبد اداره می شود. وجود تعداد کثیری سلاح، وسایل نقلیه، حیوانات سبب می شود که مخاطب بار دیگر با یک دنیای بدون  محدودیت رو به رو شود.

این عنوان در تاریخ 18 نوامبر 2014 برای کنسول های نسل هفتم وهشتم و pc منتشر خواهد شد.

سخن آخر:

قطعا سری بازی های far cry به یکی از محبوب ترین عناوین شرکت یوبی سافت تبدیل شده و حالا با اتخاذ تصمیم انتشار زود هنگام نسخه ای جدید از این عنوان باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا far cry4 می تواند موفقیت های نسخه های گذشته را تکرار کند یا خیر.

Subscribe
آگاهی از
3 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
محمد
شهریور 29, 1400 8:12 ب.ظ

سلام . من خودم بازی فارکرای 4 رو دارم . 6 سال پیش به بازار عرضه شد اما به تازه گی خریدمش .خیلی عالی بود حتی از نسخه 3 هم بهتر . شاید از همه نسخه های فارکرای تموم کردن مراحلش بیشتر بود .

mohammad
اردیبهشت 28, 1393 3:07 ب.ظ

khoob bood

hamid
اردیبهشت 26, 1393 11:46 ب.ظ

ولی far cry3 عجب چیزی بود.

دستت درد نکنه خوب بود ولی 4 چه چیزی میشه خدا میدونه

3
0
Would love your thoughts, please comment.x