مروری بر سری بازی های بتمن آرکهام

13

شماره 27 از کامیک بوک Detective Comics در سال 1939 را می توان نقطه عطفی در دنیای کامیک بوک و ابرقهرمانان نامید. چرا که در آن سال و در این شماره بود که کاراکتری متولد و معرفی شد که توانست عنوان بهترین و محبوبترین ابرقهرمان تاریخ را از آن خود سازد. در آن سال بود که “باب کین” که علاقه بسیاری به شخصیتهای دوران بچگی خود نظیر “زورو” و دوگانگی هویت و شخصیت او داشت الهام گرفته و کاراکتری را خلق کرد که مانند زورو یک اشراف زاده بود که توانایی مبارزات تن به تن داشته و از هوش سرشاری نیز برخوردار بود.

بتمن یا مردخفاشی توسط باب کین و بیل فینگر آفریده شد این شخصیت ابرقهرمان، همچنین با القاب “جنگجوی شنل پوش”، “بزرگ ترین کارآگاه دنیا” و “شوالیه سیاه” نیز یاد می شود. در نسخه اصلی داستان و بیشتر بازنویسی ها، شخصیت مخفی بتمن، “بروس وِین” است. یک میلیونر آمریکایی، (وبعد ها میلیاردر)، صنعتگر و نیکوکار. هنگامی که در کودکی به جرم قتل پدر و مادرش مورد اتهام قرار گرفت، سوگند خورد که از بزهکاران انتقام خواهد گرفت. سوگندی که بعدها به شکلی آرمانی از عدالت بدل شد. وین خود را هم به صورت جسمانی و هم روانی تربیت می کند و لباسی با شمایل خفاش به تن کرده و به نبرد با تبهکاران می پردازد.

از آن تاریخ تا به امروز فیلم ها انیمیشن ها و بازی های بسیاری در مورد بتمن ساخته شده است که بسیاری از آن ها موفق نیز بوده اند ولی از ابتدای قرن بیست و یکم شاهد افول این شخصیت در سینما بودیم.

تا این که اولین بازگشت موفق بتمن در سینما اتفاق افتاد. در حالی که بسیاری از کارگردانان به نام، بتمن‌هایی ضعیف یا متوسط ارائه داده بودند، بتمن همه چیز را از نو شروع کرد و در یک سه‌گانه فوق‌العاده، در رده بهترین فیلم‌های طول تاریخ سینما قرار گرفت.

Christopher-Nolan

کریستوفر نولان توانست بین سال های 2005 تا 2012 با خلق 3 گانه بتمن ،مجددا این شخصیت را به دوران اوج خود بازگرداند و با فروش بیش از 2.5 میلیارد دلار به یک افسانه در سینما تبدیل شود.

این تجربه در دنیای بازی نیز اتفاق افتاد و پس از چند سال که شاهد معرفی بازی شاخصی از بتمن نبودیم سری آرکهام (Arkham) در سال 2009 معرفی گردید.

صاحب امتیاز تجاری بتمن شرکت برادران وارنر است. تا قبل از سال ۲۰۰۹ این سری از بازی های معمولی ای بر خورد دار بود اما استدیو کم تجربه Rocksteady نسخه ای را تحت عنوان تیمارستان آرکهام(Arkham Asylum) و سپس آرکهام سیتی (Arkham City) منتشر کرد. این دو بازی که در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ منتشر شدند انقلابی را برای شوالیه ی تاریکی رقم زدند. با فیلم های درخشان کریستوفر نولان و دو شاهکارRocksteady، خفاش گاتهام به بالاترین نقطه آسمان رسید، نقطه ای که هیچ کس توانایی رسیدن به آن را نداشت.

در این مطلب به صورت خلاصه مروری خواهیم داشت بر سری بازی های بتمن آرکهام که آخرین نسخه از آن قرار است در سال 2015 منتشر گردد.

1-   Batman: Arkham Asylum

اولین عنوان از سری ارکهام بتمن در سال 2009 توسط Rocksteady Studios برای کنسول های نسل هفتم و PC ساخته و منتشر گردید.

بازی از جایی شروع می شود که بتمن جوکر را پس از آخرین نقشه و دسیسه اش دستگیر می کند و تصمیم می گیرد که او را برای زندانی کردن به Arkham ببرد.

بازی در تیمارستان Arkham دنبال میشود که باعث می شود که بازی دارای وسعت بسیار زیادی نباشد.

یکی از منحصر ترین چیزها در مورد بازی این است که شما این محیط را از دنیای بتمن دارید که هیچ کس تا کنون وارد آن نشده و آن را تجربه نکرده، حتی در فیلم ها. بنابراین این واقعاً عالی است که فرصت تجربه کردن این بازی را داشته باشید.

Batman Arkham Asylum

گیم پلی بازی یادآور Bioshock است. در گیم پلی بازی سعی شده است که روی نبردهای دلاورانه و تن به تن بتمن تمرکز شود و در تمام بازی، دوربین از نگاه بتمن دنبال می شود و شما کنترل او را به عهده خواهید داشت.

بازی با موتور قدرتمندUnreal Engine 3 ساخته شده است و دارای گرافیک قابل قبولی می باشد.

این بازی پس از انتشار با نقد های بسیار مثبتی رو به رو گردید و توانست متای 92 را در کنسول XBOX 360 کسب کند.

2-   Batman: Arkham city

این بازی در سال 2011 توسط شرکت Rocksteady Studios ساخته و توسط Warner Bros برای کنسول های نسل هفتم و همچنین PC منتشر گردید.

این بازی که براساس داستان‌های بتمن ابرقهرمان کتاب‌های مصور دی‌سی کامیکس ساخته شده دنباله‌ایست بر بازی موفق بتمن: تیمارستان آرکهام که در سال ۲۰۰۹ عرضه شده بود.

داستان اصلی بازی پیرامون زندانی شدن بتمن در شهر آرکهام می‌گذرد؛ زندان جدیدی که پنج برابر بزرگتر از تیمارستان آرکهام است.

batman_arkham_city

گرافیک بازی به کمک موتور بازیسازی Unreal 3 بسیار عالی می باشد و به جرأت می‌توان گفت که یکی از بهترین کارهای ساخته شده با این موتور بازیسازی را در این عنوان شاهد هستیم.

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین قسمت‌های بازی، بخش گیم پلی آن است. بازیBatman: Arkham City یک عنوان  Open-World است. همین موضوع باعث می‌شود که گیم پلی بازی از آزادی عمل بیشتری برخوردار باشد. در کنار مأموریت‌های اصلی بازی که نقش مهمی در پیشبرد داستان دارند، مراحل فرعی زیادی در شهر Gotham قرار دارند که از هیجان بسیار خوبی برای یک مأموریت جانبی برخوردار هستند.

این بازی با نقد های بسیار مثبتی مواجه گردید و توانست متای 96 را برای کنسول PS3 از آن خود کند.

در زمینه فروش نیز این عنوان بسیار خوب عمل نمود و توانست با فروش 1.5 میلیون نسخه در ماه اکتبر 2011 به عنوان دومین بازی پرفروش سال آمریکا دست یابد.

3-   Batman: Arkham Origins

در 25 اکتبر سال 2013 سومین نسخه از سری ارکهام بتمن برای کنسول های نسل هفتم و Pc توسط استودیو بازی مونترال برادران وارنر ساخته و منتشر گردید.

وقایع بازی Batman: Arkham Origins پنج سال قبل از وقایع تیمارستان آرکام رخ می‌دهد. از منظر ظاهری بتمن، قهرمان این بازی، جوان‌تر و چالاک‌تر از بتمن نسخه‌های پیشین به نظر می‌رسد.

داستان Batman Arkham Origins به پنج سال قبل از وقایع نسخه های قبلی می پردازد. در شب های تاریک گاتهام و خصوصا شب کریسمس، فردی به نام Black Mask طی اطلاعیه ای به تمام خلافکاران این شهر وعده یک جایزه ۵۰میلیون دلاری را به ازای کشتن بتمن و آوردن سر وی می دهد. خلافکارانی نظیر Killer CORC، Deadshot، Deathstroke، Bane، Shiva و سایرین به دنبال به قتل رساندن بتمن هستند.

Batman Arkham Origins

گرافیک AO مانند AC با بهره گیری ازUnreal Engine 3 ساخته شده است. طراحی هنری بازی فوق العاده کار شده است و همچنین با بهبود کیفیت انیمیشن ها و میان پرده ها می توان گفت که AO از گرافیک کاملا قابل قبولی بر خوردار است.

بر خلاف AC این سری از بازی بتمن با نقد های منفی زیادی مواجه گردید و دریافت متای 76 گواه این مطلب است.

Arkham Origins قطعا مستحق دریافت چنین نمراتی نبود. شاید نوآوری های آن زیاد نباشد اما بازهم بازی فوق العاده ای است و یکی از بهترین تجربه های سال ۲۰۱۳ است.

4-   Batman: Arkham Knight

و اما نسخه چهارم از سری ارکهام بتمن در حال ساخت توسط Rocksteady Studios می باشد و قرار است در سال 2015 برای کنسول های نسل هشتم و PC منتشر گردد.

Arkham Knight در مناطق کاملا جدیدی از شهر Gotham جریان دارد که در آن به سه جزیره مختلف تقسیم شده و به گفته سازندگان این منطقه ۵ برابر بزرگتر از نقشه Arkham City است.

Arkham Knight یک سال بعد از حوادثArkham City جریان دارد. شهروندان Gotham نسبت به قبل احساس امنیت بیشتری می کنند. Joker مرده است و آمار جرم و جنایت کم شده است. علی رغم این اتفاقات، Batmanهمچنان در پی ساخت وسایل جدید برای مبارزه است و هر شب شهر و اهالی آن را در نظر دارد. او می داند که چیزی درست نیست ولی تا حادثه ای اتفاق نیافتاده او همچنان باید منتظر بماند.

Batma_Arkham_Knight

Arkham Knight توسط یک نسخه ی جدید از موتورUnreal Engineساخته شده است که برای کنسول های نسل هشتمی مناسب است. این بازی دارای هیچ گونه بخش چند نفره نخواهد بود و Rocksteady اعلام کرده است که بر روی بهترین بخش تک نفره ممکن کار می کند و نیازی به یک بخش چند نفره نمی بیند.

قطعا بازی Arkham Knightآخرین نسخه از این سری بتمن در این محدوده زمانی می باشد. راک استدی هنوز توضیحی در مورد پروژه بعدی این استودیو نداده است ولی مطمئنا پروژه بعدی شان مربوط به بتمن نیست. بنابراین، هر پایانی ممکن است در این نسخه رقم بخورد. ممکن است شاهد مرگ بتمن باشیم، یا همانند فیلم The Dark Knight Rises بتمن خود را بازنشسته کند.

Subscribe
آگاهی از
13 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
میترا
خرداد 13, 1400 2:22 ب.ظ

دوستان سایت گیم ساب کل زیرنویس بازی رو میفروشن با قیمت مناسب و خیلی از زیرنویس های بازی هم رایگان هست و خیلی از بازی های بتمن هم زیرنویس بازی رو داخل سایت قرار دادند فقط کافیه زیرنویس رو از سایتشون دانلود کنی از حالت فشرده خارج کنی و زیرنویس رو در پوشه اصلی بازی نصب کن داخل بازی برو و گزینه زینویس رو فعال کن امیدوارم لذت ببرید

میترا
خرداد 13, 1400 2:15 ب.ظ

سلام دوستان میخواستم یه سایت بینظیر رو معرفی کنم اسم سایت گیم مستر هست تمام فایل های بازی سالم هست و اگه یه بازی امروز dlc جدیدش به همراه اپدیت بازی بیاد گیم مستر در همون رو فایل ها رو اپدیت میکنه و هنگامی که شما بازی رو نصب میکنید تمام اپدیت ها و دی ال سی ها روی بازی هستش و تمامی بازی ها رو هم داخل سایت دارن و و همینطور همه بازی ها نسخه فشرده هستند اما هیچ چیز از بازی حذف نشده و کیفیت دمو های بازی هم هیچ تغیری نکرده فقط کافیه یکبار به سایتشون… بیشتر بخوانید »

محمد
اسفند 21, 1399 6:07 ب.ظ

سلام بچه ها من میخوام بازی بتمن تیمارستان ارکهام رو بخرم بعضیا میگن بازی سیو نمیکنه نمیدونید چرا؟ هیچ نسخه ای از بازی نیست که سیوکنه؟

میترا
Reply to  محمد
خرداد 13, 1400 2:18 ب.ظ

سلام دوست عزیزم این بازی بتمن تیمارستان ارکهام رو از سایت گیم مستر دانلود کنید هم نسخه فشرده هست و هم هیچ چیز از بازی حذف نشده و کیفیت دمو های بازی هیچ تغیری نکرده فقط در هنگام نصب بازی کمی زمان میبره و هم بازی ها رو با اخرین و جدیدترین اپدیت و دی ال سی قرار میدند و مطمعن باشید که بازی سیو میشه

بنیامین
بهمن 12, 1399 8:44 ب.ظ

سلام
من خیلی دنبال این مقاله بودم فقط لطفا به روزش کنید این مقاله خیلی قدیمیه و خیلی ممنون از کسی که کل بازی رو لو داد?

امیر
دی 11, 1396 6:02 ب.ظ

بچه بازی بتمن تیمارستان آرکام بعد از دستگیری جوکر بازهم مرحله هست ؟؟؟؟؟من وارد بازی میشم نوشته 67درصد بازی کامل شده کمک کنیییید

میترا
Reply to  امیر
خرداد 13, 1400 2:09 ب.ظ

سلام عزیزم خیر شما بازی رو تموم کردید منظور بازی اینه شما میتونید داخل بیمارستان و فضای بیمارستان قدم بزنید و توروفی های مخفی بازی رو پیدا کنید بعد از اینکه کل توروفی ها رو پیدا کردی بازی ۱۰۰ درصد میشه

امیر
اردیبهشت 26, 1395 2:39 ب.ظ

آقا به نطر شما از کدوم شروع به بازی کنم???????????????????????????????????

ROBIN
Reply to  امیر
آذر 3, 1395 8:16 ب.ظ

از آرکام اورجینز تا آرکام نایت چون بازی های دیگش خیلی چرت و پرته

amin
اردیبهشت 25, 1395 2:15 ب.ظ

سلام بله درسته در مرحله پایانی بازی arkham knight بتمن با دوستانش خداحافظی میکنه و خوش خودشو مکشه ولی نشون میده که در سری بعد روح بتمن محافض گاتهام خواهد بود.

سعید
Reply to  amin
خرداد 20, 1395 1:48 ب.ظ

خیلی ممنون که کل بازی رو لو دادی بی جنبه

مهدی
Reply to  سعید
دی 1, 1395 10:54 ب.ظ

اولا مرگش الکی بود و اونم روحش نیست بتمنه فقط چون دیگه همه فهمیده بودند بتمن انسانه دیگه ازش نمیترسیدند بتمن هم خواست برای آنها فرا تر از یک انسان به نظر برسد به همین دلیل در نبرد های جدیدش از گاز مترسک استفاده میکند

lpln
Reply to  amin
مهر 18, 1399 9:36 ق.ظ

کیوی بی همه چی

13
0
Would love your thoughts, please comment.x