سال 2014 و گوشی های موبایل

0

سال 2014 به پایان خود نزدیک میشود. در این نوشته می خواهیم برخی از اطلاعات بازار گوشی های موبایل را مورد بررسی قرار دهیم. این اطلاعات می تواند در انتخاب های شما هم تأثیر گذار باشد.

پرفروش ترین کمپانی ها

سامسونگ توانسته مقام اول خود در این زمینه را همچنان در اختیار خود قرار دارد و نکته جالب توجه حضور اپل در مقام دوم است که توانسته با تعداد بسیار محدودی از گوشی های موبایل که معمولاً هم محدوده قیمت بالا را تشکیل می دهند این مقام را کسب کند و در مقام سوم کمپانی چینی شیائومی قرار دارد که با هدف قرار دادن بازار کشورهای پرجمعیت چین و هند توانسته به این مقام برسد.

chartoftheday_2512_Smartphone_market_share_Q2_2014_n

 

سیستم عامل:

پر واضح است که اندروید در مقام اول قرار دارد. طبق نمودار زیر در سال 2013 از هر 5 گوشی موبایل 4 عدد مجهزبه سیستم عامل اندروید هستند. شاید بسیاری از شما به سیستم عامل ویندوز موبایل علاقه مند شده باشید، همانطور که می بینید این سیستم عامل همچنان راه درازی برای رسیدن به محبوبیت دارد.

ChartOfTheDay_1366_Smartphone_OS_market_share_n

 

صفحه نمایش:

با وجود عرضه IPHONE 6 PLUS همچنان به نظر می رسد گوشی های با صفحه کوچک محبوبیت بیشتری دارند و هنوز قدرت دست آنهاست.

chartoftheday_2269_Smartphone_shipments_by_screen_size_n

 

دوربین گوشی موبایل:

دشمن اول دوربین های دیجیتال بدون شک گوشی های موبایل هستند. در گذشته هم به اهمیت قدرت دوربین در گوشی های امروزی اشاره کرده بودیم. و می بینید که درصد بسیاری از مردم ازگوشی موبایل خود به عنوان دستگاه ثبت خاطرات خود استفاده می کنند.

chartoftheday_3036_Digital_Cameras_Are_Getting_Ditched_For_Smartphones_n

نکته جالب توجه در مطالب بالا حضور نداشتن کمپانی های بزرگی همچون سونی در میان پرفروش هاست که می تواند عوامل مختلفی داشته باشد. از سویی دیگر می توان در نظر داشت که کشورهایی همچون چین و هند در آمارهای کلی تأثیر بسزایی داشته و نکته ای که در این باب نباید فراموش کنید این است که دو کشور جمعیت فقیر بسیاری هم دارند. اینگونه می توان توجیهی برای مقام سوم و چهارم شرکت های لنوو و شیائومی یافت که در تولید گوشی های ارزان قیمت فعالیت بیشتری می کنند.(البته توجه داشته باشید که لنوو به تازگی موتورولا را هم خریده است و فروشش بالاتر رفته است) .

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x