راهنمای خرید تلویزیون (نسخه کامل)

60

تلویزیون یکی از مهمترین بخش های خانه است. ساعت ها زمان خود را در کنار آن و در حال مشاهده آن می گذرانید. با آن فیلم می بینید و بازی می کنید. اخبار دنیا را دنبال می کنید و …. پس حق دارید که در انتخابش حساسیت به خرج دهید و نگران باشید. هشت بیت سال هاست که به افراد بی شماری کمک کرده است تا بهترین انتخاب را داشته باشند. با ما همراه باشید تا ببینیم بهترین تلویزیون ممکن برای خرید در بازار چیست؟

تا چه قیمتی لازم است خرج کنید؟

اولین نکته ای که برای خرید تلویزیون ممکن است دچار آن شوید میزان پولی است که باید برای خرید آن خرج کنید. لازمه این کار شناسایی نیاز شماست. اول نیاز خود را تعیین کنید بعد می توانید میزان هزینه لازم برای خرید تلویزیون را به دست آورید:

tv-guide-price-sizes
البته قیمت ها حدودی است و شاید کمی تفاوت باشد ولی در کل قضیه فرق آنچنانی ندارد.
  • مدل پایه: کیفیت تصویر قابل قبولی دارد. امکاناتش کم ولی کافی است. در طراحی آن حساسیت زیادی نبوده!
  • مدل میانه:علاوه بر امکانات مدل پایه طراحی باریک تر و بهتری دارد. کیفیت تصویر تا 4K هم پیش خواهد رفت.می توان سرعت تا 120 هرتز را در این رده دید.
  • مدل پیشرفته: علاوه بر امکانات مدل میانه قابلیت هایی همچون HDR و رنگ های بیشتر و صفحات OLED در این رده دیده می شود.

تلویزیون برای بازی: اگر در گروه بازی گران قرار دارید مطمئناً با ما هم نظر هستید که کیفیت بیشتر از کمیت می ارزد. هرچند که تلویزیون بزرگتر جذابیت بیشتری هم تولید می کند ولی اگر این بزرگی همراه با کیفیت نباشد هیچ ارزشی ندارد و از آنجایی که بازی گران معمولاً پول آنچنان ندارند احتمالاً بیشتر کیفیت را انتخاب می کنند. هزینه تلویزیون برای بازی بین 800 هزار تومان برای حد پایین و 3.5 میلیون تومان برای حد مناسب( البته که مناسب برای هر گروهی تعریف خاص خود را دارد می تواند پایین تر و بالاتر هم باشد) است.

تلویزیون برای خانه: در خانه اندازه و کیفیت تقریباً در کنار هم قرار می گیرند و شاید در مدل های تقریباً برابر کیفیت برتری بیشتری داشته باشد. هرچند که اندازه تلویزیون به شدت وابسته به محیط خانه شماست ولی در کل هزینه تلویزیون برای خانه حداقل چیزی نزدیک به 2 میلیون تومان است.

چه اندازه ای برای خرید تلویزیون مناسب است؟

اندازه تصویر تلویزیون همانطور که پیش از این هم گفتیم وابستگی زیادی به محیطی دارد که می خواهید در آن تلویزیون را قرار دهید. خوشبختانه قاعده و قانون هایی برای یافتن مناسب ترین حالت تعریف شده است. هرچند که همیشه می توان این قوانین را نادیده گرفت ولی دانستن آنها ضرری ندارد.

topic_tv-buying-guide_03

صفحه صاف یا خمیده؟

خمیده یا صاف؟ چند سال پیش بود که صفحات خمیده غوغا کردند و با قیمت های عجیب به فروش می رسید. حالا تلویزیون ها به قیمت مناسبی در رده خمیده رسیده اند که بسیاری را به این فکر می اندازند که صفحه صاف بخرند یا خمیده؟ بگذارید را حتتان کنیم: اگر به دنبال تفاوتی عظیم در تلویزیون های خمیده و صاف هستید باید بگوییم، نه! اصلاً تفاوت عظیمی در کار نیست. پس اگر در تلویزیون به دنبال زیبایی شناسی هستید و برایتان مهم نیست که خرجی که می کنید در تصویر تأثیری ندارد تلویزیون خمیده بخرید و اگر نه، دغدغه شما کیفیت بیشتر در ازای پول بیشتر است باید بگوییم که اگر تلویزیون خمیده بخرید مأیوس می شوید.

samsung-hu9000-on-top-hu85001

نرخ انطباق یا Refresh Rate

تعداد فریم هایی که در یک ثانیه نمایش داده می شود را نرخ انطباق گویند. برای مثال تلویزیونی که نرخ انطباق یا فریم ریت 120 هرتز دارد در یک ثانیه 120 فریم را به نمایش می گذارد. واضح است که هر میزان این عدد بالاتر باشد به هم پیوستگی تصاویر بیشتر بوده و تصویر روان تر و بدون سایه ای خواهیم داشت. این امر در بازی های کامپیوتری، مسابقات ورزشی و فیلم های اکشن نمود بیشتری دارد. البته در حال حاضر اعداد عجیب و قریبی در مورد فریم ریت گفته می شود و حتی برخی این عدد را تا 1200 هم بالا برده اند. جالب است بدانید که حداکثر نرخ انطباق در حال حاضر 240 هرتز است و نباید به این اعداد اعتماد کنید!

تلویزیون سه بعدی: آری یا نه؟

 تجربه سه بعدی در حال حاضر دیگر آنچنان جدید نیست و برای تلویزیون ها هم تبدیل به امری معمول شده است. تلویزیون های سه بعدی به دو گروه اکتیو و پسیو تقسیم می شود. البته مدل هایی که در بازار کنونی می بینیم اغلب حالت پسیو است (مدل هایی که عینک بسیار سبک تری دارند). اما جداً باید به سه بعدی بودن تلویزیون خود فکر کنیم یا نه؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که کاملاً به خودتان بستگی دارد. اگر نظر ما را بخواهید بهتر است سه بعدی بودن را در اولویت های سوم یا چهارم قرار دهید و بیشتر دغدغه کیفیت و اندازه و فریم ریت را داشته باشید.

شاید یکی از برتری های بارز حالت اکتیو نسبت به پسیو این باشد که در حالت پسیو کیفیت عمودی تصویر نصف می شود. به بیانی دیگر اگر حالت اکتیو بتواند تصویری را 1080×1920 را نمایش دهد حالت پسیو همان تصویر را 540×1920 به نمایش می گذارد.

activeshutter
حالت اکتیو
passive
حالت پسیو

IPS یا VA؟

در LED ها دو تکنولوژی استفاده می شود. IPS و VA که در حال حاضر می توانید فراوانی IPS را در بازار ببینید. ولی هریک از این دو تکنولوژی مزیت های خاص خود را دارند:

consumer-reports-electronics-tvs-viewing-angle-10-15

کسانی که تلویزیون را برای محیطی روشن و باز می خواهند و زاویه دید معمولاً مهم است و وقایع ورزشی و نمایش های تلویزیونی اغلب زمان نمایش تلویزیون را تشکیل می دهد باید به دنبال تلویزیون های IPS بروند.

کسانی که تلویزیون را برای محیطی تاریک تر می خواهند و یا هدفشان از خرید تلویزیون دیدن فیلم و … است. بهتر است به پنل های VA روی بیاورند. شاید مهم ترین عامل این پیشنهاد توانایی بسیار بهتر این پنل ها در نمایش رنگ سیاه خالص باشد که تأثیر زیادی بر روی کیفیت نمایش خواهد داشت.

تلویزیون هوشمند لازم داریم؟

نه! اگر بخواهید خیلی سریع به شما بگوییم جداً نیاز چندانی به این سیستم در ایران ندارید. چرا که بسیاری از این امکانات در ایران اصلاً قابل استفاده نیست. از طرفی دیگر چقدر پیش می آید که هوس کنید با تلویزیونتان وب گردی کنید؟ پس هوشمند بودن تلویزیون را در اولویت های آخرتان قرار دهید. نگران نباشید اگر زمانی به این سیستم ها نیاز داشتید با هزینه ای کم می توانید یک اندروید باکس بخرید و به هدفتان برسید.

کدام برند؟

پرسش مهمی است. در حال حاضر برندهای مختلفی در بازار موجود است و بحث های فراوانی هم در جریان است. برای نمونه می توانید این نوشته را در مقایسه تلویزیون های سامسونگ و ال جی را ببینید که بحث های زیادی در دیدگاه ها را در بر داشت. در حال حاضر می توان رقابت سختی را بین ال جی و سامسونگ دید که به صورت موردی هر یک خوبی ها و بدی هایی دارند.

مقایسه برندهای مختلف تولید کننده تلویزیون: (این نظر سنجی مربوط به سال 2012 است و در بازارهای خارجی. باید توجه داشت که بسیاری از تلویزیون های بازار ایران در داخل ایران اسمبل می شوند و پشتیبانی می شوند. پس شاید در مورد ایران آنچنان صدق نکند.)

در دو جدول به مقایسه برندها می پردازیم: 1- مشکلات پیش آمده در هر برند         2- امکانات تلویزیون های هر برند

TVreliability_1

TVreliability_2

Subscribe
آگاهی از
60 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
رزین
دی 17, 1396 9:58 ب.ظ

سلام. یه تلویزیون زیر 50 اینچ تا 4 میلیون که کیفیت تصویرش خوب باشه (اینترنت و امکانات جانبی مد نظرم نیست اصلا) چی پیشنهاد میدین؟

مجتبی
Reply to  رزین
دی 23, 1396 9:12 ب.ظ

من دو هفته دارم تحقیق میکنم . فقط به یه نتیجه رسیدم LG 49sj850

امین
آذر 8, 1396 2:04 ق.ظ

اضطراری:اقا افشین و بنیامین محترم اگه از دبی میخواستین یک تلویزیون عالی با کیفیت فول اچ دی بیارین چه انتخابی داشتید.مدلهای انتخابی شما رو نمیدونم ولی دو مدلی که من در ذهن دارم(sonyw905یا w900)و(OLED LG EG9100).

fa r
آبان 20, 1396 2:05 ب.ظ

سلام. من هنوز یه مورد رو درست متوجه نشدم. چرا بعضی تلویزیونهای رده بالاتر یعنی با رزولوشن و رفرش ریت بالاتر کیفیت بالاتری نسبت به رده پایینتر دارن؟ در صورتی که فیلمی که پخش میکنی مثلا 1280*720 و با ریت 23.98 هست. قاعدتا نباید فرقی کنه ولی من تفاوت رو دیدم.

فرزاد
آبان 19, 1396 3:39 ب.ظ

سلام خسته نباشین
من میخوام از بین این سه مدل یکیشو انتخاب کنم:

sony 9300 e
lg sj85000
lg oled c7

نظرتون چیه؟کدوم کیفیتش بهتره؟ممنون میشم راهنمایی کنید

فرزاد
Reply to  افشین
آبان 21, 1396 2:22 ب.ظ

خیلی ممنون از پاسخگوییتون موفق باشید

علی
مهر 7, 1396 10:58 ق.ظ

سلام آقایون خسته نباشید
بنده یه تلویزیونی تا قیمت 3 میلیون میخواستم که قابلیت HDR10 داشته باشه و رفرش ریت اون هم برام مهمه چون فیلم 4k باهاش نگاه میکنم.پیشنهاد شما چیه؟محیط خونه م هم خیلی نور نداره.اگه میشه پیشنهادتون بالای 120 هرتز باشه.ممنون

شهریور 13, 1396 10:32 ق.ظ

ممنون بابت مطلب عالی تون استفاده کردم.
تلویزیون ال جی دارم و خیلی ازش راضیم.

امین
مرداد 14, 1396 2:24 ق.ظ

جناب افشین عزیز لطفا بفرمایید با مبلغ 4 الی 5 میلیون سونی w900 بخرم یا یکی از oled های صاف lg که بروزتر میباشد وظاهرا مشکی عمیق تری دارد بی زحمت مدلی را اگر در ذهن دارید پیشنهاد فرمایید(55inch)(1080 mp)

HI1992
خرداد 30, 1396 10:08 ب.ظ

سلام خدمت تمامی دوستان
قصد خرید تلویزیون با بودجه حد اکثر 3 تومن رو دارم
ترجیحا سونی باشه اما برندهای دیگه هم پیشنهاد یدید
سایز 43 باشه
کیفیت تصویر و کنتراست و سرعت پاسخ گویی هم برام مهمه

ممنون

محمد
خرداد 17, 1396 11:25 ق.ظ

سلام من پاسخ قبلی تون رو ندارم لطف میکنید مجددا پاسخ بدید

محمد
خرداد 17, 1396 8:44 ق.ظ

با سلام خدمت آقا افشین لطفا راهنمایی بفرمایید تلویزیون سامسونگ7970 بهتره یا ال جی 65200

محمدحسین
اردیبهشت 3, 1396 6:24 ب.ظ

سلام راهنمایی میخواستم در خصوص خرید یک تلویزیون.سایزش 49-50باشه-4k .کیفیت تصویرعالی.سرعت فریم بالاترین حد ممکن -قابلیت hdr دالبی ویژن داشته باشه.ورودی خروجی کامل .3 بعدی-هوشمند-سیتم عامل.کیفیت صدا خوب.الویت اول با الجی بعد سونی و سامسونگ.قیمت تا 7-8 میلیون .ممنون

ارمان
Reply to  محمدحسین
شهریور 2, 1396 2:03 ق.ظ

این سوال منم هست خواهشا جواب بدید

محمد
فروردین 2, 1396 5:06 ب.ظ

سلام
ما ۴ میلیون پول واسه تلوزیون کنار گذاشتیم
سامسونگ رو ترجیح میدیم/صفحه تخت/۵۵ اینچ شما با این ویژگی ها چی رو پیشنهاد میدین؟

امین
بهمن 20, 1395 11:42 ب.ظ

افشین عزیز یک سوال مهم فکر بنده را مشغول کرده وان هم اینست که تلویزیون سونی w900a که جهت منطقه امریکا میباشد و احتمالا اختلاف ولتاژ با منطقه خاورمیانه و افریقا دارد چه طور در منطقه بانه خرید وفروش ان برای مصرف ما انجام می گیرد ایا مربوط به سفارشات منطقه و کشور سازنده میباشد؟پیروز وپایدار باشید

محمدمهدی
بهمن 20, 1395 6:54 ق.ظ

سلام با تشکر از مطلب مفیدتان من یه سوالی داشتم:
در خرید 2 مدل تلویزیون به مشکل برخوردم که کدام یک رو خریداری کنیم اولی مدل الجی uf680 که اندازه آن 49 اینچ و کیفیت 4k هستش و بعدی مدل سونی w800c هستش در اندازه 50 اینچ دارای 3d میخواستم بدونم که کدام یک بهتر است؟
و یه سوال دیگر اینکه تا قیمت 3 میلیون تومان چه چیزی را پیشنهاد میکنید؟
با تشکر

امین
بهمن 7, 1395 9:10 ب.ظ

خدا قوت مدیران محترم سایت وزین 8بیتس-ممنون از پاسخگویی سریع شما-لطفا راهنمایی حرفه ای فرمائید جهت خرید دستگاه بلوری-سه بعدی جهت تلویزیون سونی w900a:مواردی که خودم در ذهن دارم عبارتند از1-panasonic dmp-bdt700 -2sony bdp-s780 -3sony bdp-s5200

امین
دی 28, 1395 8:05 ب.ظ

اضطراری:اقا افشین عزیز اگر از تایلند بخوام یک تلویزیون 3بعدی فول اچ دی ترجیحا 65 اینچ با تکنولوزی اکتیو بخرم جسارتا پیشنهاد حرفه ای حضرتعالی از بین این سه برند کدام میباشد(سونی w900a-شارپ-باناسونیک.باتشکر

hamidreza
آبان 18, 1395 11:17 ب.ظ

سلام خسته نباشید من مدل uh850v خریدم دومشکل اساسی داره ایا همه این مدل ها این مشکل دارن مشکل اول پایین تلیوزیون سمت راست پاین تلویزیون نورسفید تری نسبت به طرف چپ پخش میکنه

درمورد سه بعدی عرض کنم که هر فیلم چه انیمیشن چه اکش صحنه های که سریع انجام میشه مثل حرکت سریع دست یا حالات حرتی دقیقن وسط تلویزیون چشم ازیت میشه وسه بعدی کامل نیست ایا شماهم تو زمینه سه بعدی مشکل دارید

اردیبهشت 30, 1395 12:38 ب.ظ

خیلی کامل بود مرسی…….

mohamad
اسفند 2, 1394 7:04 ب.ظ

سلام افشین جان.من دنبال ال ای دی با امکانات خوب (امکانات کاربردی و بدرد بخور)و قیمت در حدود رنج 2تا3 تومن میگردم.سایتهای زیادی رو هم زیرو رز کردم و بیشتر گیج شدم.اگه امکانش هست چندتایی رو بهم معرفی کن تا حوزه انتخابیم کمتر بشه.ممنون و دمت گرم

رز
بهمن 27, 1394 8:44 ق.ظ

سلام به ادمین عزیز و پر انرژی
ممنونم خیلی خیلی با حالی
سامسونگ بهتر و جون دار تره
اکی
موفق
پیروز
پایدارباشید

رز
بهمن 26, 1394 11:40 ق.ظ

سلام از ادمین عزیز و محترم
میخوام تلویزیون بخرم بین ال جی و سامسونگ موندم یک سرسی سامسونگ یک سرس ال جی پیشنهاد کردند چون نمیخوام بعدا مسخره ام کنن بگن چی خریدی ما که گفتیم کیفیت تصویر سامسونگ بهتر و……..بخدا گیج شدم لدفن کمک

علی
دی 15, 1394 11:12 ب.ظ

سلام افشین جان
ممنون میشم راهنمایی کنی از بین ال جی uf85000gi و سامسونگ 48ju8890 کدوم را بخرم
تشکر

کامیاب
مهر 25, 1394 10:00 ب.ظ

سلام.ممنون از اطلاعات خوبتون.ی سوال داشتم.به نظر شما 50W800B سونی بهتره یا AS650 ?? کیفیت تصویر برام مهمتره تا چیزای دیگ.یکی میگه سونی بهترین برنده.یکی میگه پاناسونیک ۱۲۰۰ هرتزه .سونی۴۰۰.والا من گیج شدم.نظر شما چیه؟؟

محمد
شهریور 5, 1394 10:44 ق.ظ

افشین جان خیلی مخلصیم.از کوچه یکم امیرآباد مزاحم میشم. خیلی گشتم دنبال مدل w600 سونی.ولی تو بانه ام پیدا نشد. در آخر lg 42la6400 خریدم. قدیمی شده تقریبا ولی کانفیگاش بالاس.

مجید
فروردین 10, 1394 1:49 ب.ظ

با سلام
سال نو مبارک
می خواهم تلویزیون بخرم در سایز 42تا 48 اینچ چه مدلی از چه برندی بخرم برای من کیفیت سه بعدی مهم نیست
با تشکر

علی
مهر 21, 1393 1:37 ق.ظ

با سلام
به نظر شما از بین 3 مدل زیر به ترتیب کدام را انتخاب کنم؟
47la9600
49lb870
49ub850
البته راجب به 49ub سه مدل دیدم
ub850v
ub850t
ub8500
تفاوت این ها چیست؟
فکر می کنم ub850v و ub8500 مثل هم هستند.
با تشکر

roya
مهر 17, 1393 11:29 ق.ظ

+با سلام و عرض ادب و احترام تشکر از سایت فوق العاده شما 1- لطفاً مدلهای زیررا بررسی کنید وآنها را از بهترین کیفیت به کمترین کیفیت مرتب کنید ازلحاظ امکانات ؟همچنین ازلحاظ کیفیت تصویری بهتر هم آنها را به همان ترتیب مرتب کنید؟آیا همه از زبان فارسی پشتیبانی میکنند ؟ 55UB850T –55LA9650 -55LA9700 49UB850V-55UC970T- 2- کدامیک از موارد زیر بهترهستند؟آیا در ایران تفاوت زیادی باهم دارند از لحاظ کارائی و کیفیت؟ Terrestrial DVB-T2 یا Terrestrial DVB-T 3- کدک H.264 چیست آیا ضروری است که باشد؟ 4- کدامیک از پنل های زیر بهتر هستند؟ IPS 4K in Curved Screen یا… بیشتر بخوانید »

ادمین
Reply to  roya
مهر 17, 1393 6:13 ب.ظ

با سلا م 1- ؟؟ 2- بعله کاملا با هم فرق دارند و DVB-T2 نسل جدیدتر DVB ها هستند که امکانات بیشتری برای کانال ها فراهم میکنند ولی در ایران سرویس DVB-T فعال است 3-H.264 برای بخش فایل های با کیفیت بالا احتیاج است ( البته برای پخش از روی فلش ) 4- این دو پنل یکسان هستند ولی پنل اول به صورت منحنی ایست که بهتر است 5-اینهای که دیدی فرمت فایل های 3d هستندs/s یعنی تصویر به صورت کنار به کنار هستند Side-by-Side و t/b به صورت Top-and-Bottom هستند و هیج برتری نسبت به هم ندارند و بستگی… بیشتر بخوانید »

roya
مهر 17, 1393 11:16 ق.ظ

با سلام و عرض ادب و احترام تشکر از سایت فوق العاده شما 1- لطفاً مدلهای زیررا بررسی کنید وآنها را از بهترین کیفیت به کمترین کیفیت مرتب کنید ازلحاظ امکانات ؟همچنین ازلحاظ کیفیت تصویری بهتر هم آنها را به همان ترتیب مرتب کنید؟آیا همه از زبان فارسی پشتیبانی میکنند ؟ 55UB850T –55LA9650 -55LA9700 49UB850V-55UC970T- 2- کدامیک از موارد زیر بهترهستند؟آیا در ایران تفاوت زیادی باهم دارند از لحاظ کارائی و کیفیت؟ Terrestrial DVB-T2 یا Terrestrial DVB-T 3- کدک H.264 چیست آیا ضروری است که باشد؟ 4- کدامیک از پنل های زیر بهتر هستند؟ IPS 4K in Curved Screen یا… بیشتر بخوانید »

علي
مهر 15, 1393 5:50 ب.ظ

با سلام لطفا بهترین مدل های ال ای دی :4k را که در یاتهای خارجی رده بندی شدهاند را معرفی کنید از سایز47 تا 55
خیلی منتظریم
باتشکر فراوان

رزيتا
مهر 15, 1393 5:34 ب.ظ

++با سلام و عرض ادب و تشکر از سایت مفیدتون لطفا به سوالات زیر پاسخ بدید: 1- در تلویزیونهای ال جی مدلهای4k زیر، انطباق تصویر کدامیک بیشتر است و تصویر بدون تاری دید یا کمتر تار شدن نشان داده میشود؟ جلوی هر مدل نرخ انطباق آمده اما تفاوت UCIباDynamic MCI را نمیدونم چیه و اینکه چرا برای آخری در داخل پرانتز نوشتهT200Hz این حرف T برای چیه هست لطفا مفصل توضیح بدید همچنین بفرمائید کدام یک از مدلهای زیر انطباق تصویر بهتری در حرکات سریع و فیلم های اکشن دارند؟ ( 55UB850T=UCI (ULTRA Clarity Index):1000(100Hz (55UB950T:UCI (ULTRA Clarity Index):1250(200Hz (55LA9650… بیشتر بخوانید »

ادمین
Reply to  رزيتا
مهر 17, 1393 6:24 ب.ظ

1- اگر مقاله زیر را بخوانید متوجه جواب سوالتان میشوید
http://8bits.ir/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%86%D8%B1%D8%AE-%D8%A7%D9%86%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D9%82/
2-در مورد تلویزیون های زیر هم باید بگم 9700 تصویر بهتر و پنل بهتری دارد که از نوع Nano Full LED Technology
در بقیه موارد غیر صدا که 9700 بلندگوی 50 w دارد تغریبا شبیه هم هستند

reza
شهریور 20, 1393 4:31 ب.ظ

با سلام و عرض ادب و تشکر بخاطر پاسخگوئی ومطالب مفیدسایت تون لطفا به این سوالات جواب بدید 1- منظوراز BLB درتلویزیونهای پاناسونیک چیست و آیا واقعاً تفاوتی با نرخ انطباق تصویر داره 2- پاناسونیک در مورد بعضی ازتلویزیونهااین عبارت رامی نویسه : Panasonic’s 1500 BLS (Back Light Scanning) Technology delivers optimal sharpness, clarity and contrast with virtually no image blur. وبرای گروه دوم این عبارت را : Native 120Hz refresh rate 240 BLB (Back Light Blinking Panasonic’s native 120Hz refresh rate 240 BLB (Back Light Blinking) Technology delivers optimal sharpness, clarity and contrast with virtually no image blur. انطباق… بیشتر بخوانید »

مينو
شهریور 10, 1393 12:34 ب.ظ

سلام
داداش پس کی مقایسه و رتبه بندی ال ای دی ها را میگذارید???
خیلی منتظریم
با تشکر

reza
شهریور 10, 1393 12:24 ب.ظ

باسلام
لطفا به این ادرسها انگاه کنید و پنج مدل اول LED را خوب ببینید
http://tv.toptenreviews.com/big-screen
http://tv.toptenreviews.com/led-tv/
http://tv.toptenreviews.com/flat-panel/
http://tv.toptenreviews.com
بگوئید اخرش کدام رتبه بندی درست است؟ در مجموع کدام برتر هستند(5 مدل نام ببرید) اصلا چرا اینقدر رتبه بندی ها متفاوت است؟ اگر یکLED 55 اینچ خوب بخواهیم شما بر اساس سایتهای خارجی به ترتیب چه مدلهایی را پیش نهاد میکنید البته در حد سه بعدی و فول اچ دی باشند (10 مدل)نام ببرید که اولین آنها بهترین باشد با تشکر فراوان از شما

زهرا
شهریور 4, 1393 11:08 ق.ظ

با سلام و عرض ادب و تشکر بخاطر پاسخگوئی ومطالب مفیدسایت تون لطفا بهاینسوالات جواب بدید 1- از کجا بفهمیم که تلویزیون LED از نوع FULL LED دارای LOCAL DIMMING است 2- از میان برندهای پاناسونیک، ال جی، سامسونگ و شارپ اگر بخواهیم تلویزیون LED با اندازه حدود 50 اینچ یا کمی بیشتر بخریم با هزینه ای حداکثر4 میلیون و نیم چه مدلهایی راپیشنهاد میکنید که اولا پنل بسیار خوبی داشته باشه و لحاظ کیفیت تصویر ،طول عمر، وضوح تصویر(3D,FULL HD) بسیارخوب باشه چون بیشتردیدن فیلم اکشن و مسابقات ورزشی مورد نظر است 3- عمر مفید این برندها را چه… بیشتر بخوانید »

علی
شهریور 3, 1393 7:45 ب.ظ

باسلام و عرض ادب و احترام و تشکر بابت سایت زیبا و مفیدتون ازاینکه به سوالات خوانندگان جواب میدید ممنونم میخواستم لطف کنید ،بزرگواری کنید یه مقایسه ای بین تلویزیونهای پلاسمای سامسونگ ،ال جی و پاناسونیک انجام بدید مدلهای موجود در ایران با گارانتی و مدلهای خارجی که از بانه میشه تهیه کرد(بین 50 تا 60 اینچ البته بیشترحدود 50 اینچ مورد نظرمون هست) و درآخر بین داخلی و خارجی ها هم بهترین ها را انتخاب کنید برای هر گروه سه مدل را انتخاب کنید بهترین مدل شماره یک باشه .از سایتهای خارجی هم میشه استفاده کرد اما زبانم خوب… بیشتر بخوانید »

minoo
شهریور 3, 1393 7:41 ب.ظ

سلام علیکم روزتون بخیر
ما میخواهیم یک تلویزیون ال ای دی بخریم که کامل باشه هوشمند هم نباشه اشکالی نداره اما حتما سه بعدی، فول اچ دی و کیفیت تصویرش بسیارعالی باشه (البته 400 هرتزبه بالا )و کاملا مناسب برای مسابقات ورزشی وفیلم اکشن شما کدام مدلها را پیشنهاد میکنید میخواهیم از بانه بخریم ازمیان مدلهای مختلف در سایز حدود 50 اینچ 4 مدل به ترتیب از بهترین ها را معرفی کنید(اولین مدل بهترین آنها باشد) در سایز 55اینچ هم همینطور
با تشکر بسیار ازشما عزیزان و آرزوی موفقیت

mina
شهریور 3, 1393 7:21 ب.ظ

با سلام و عرض ادب و آرزوی موفقیت برای شما ممنون میشم به این سوالات جواب بدید : 1- این تلویزیونهای ایکس ویژن و شارپِ شرکت ماد ایران چطورند آیااز لحاظ کیفیت ،ماندگاری و وضوح تصویر واقعاخوب هستند؟ 2-اینکه میگه درجه کیفی پانل های ایکس ویژن A+ است کدام سایت یا سازمانی تائید کننده این مطلب است؟ کلا رده بندی کیفی پنل هارا میشهدر سایت قرار بدید بعضی میگویند پلاسمای پاناسونیک A+++ است و البته سونی معتقد بهترین پنل را برای چشم داره که کم ضرر ترین است 3- اگر یک تلویزیونLED بخواهیم که تقریبا امکانات کاملی داشته باشه (3D,FULL… بیشتر بخوانید »

rozita
مرداد 30, 1393 7:44 ب.ظ

باسلام و عرض ادب و احترام و تشکر بابت سایت زیبا و مفیدتون ازاینکه به سوالات خوانندگان جواب میدید ممنونم میخواستم لطف کنید یه مقایسه ای بین این مدلها انجام بدید یا اینکه نظرات چند سایت مهم را درمورد این رده بندی که در زیر از سایت http://tv.toptenreviews.com/flat-panel/plasma/ آمده بفرمائید: Samsung F8500 Panasonic Viera ZT60 Panasonic Viera VT60 LG PH6700 میخواهم بدونم اکثر سایتها 4 تلویزیون(نوع پلاسما) را که به ترتیب به عنوان بهترین معرفی کرده اند کدام ها هستند؟ اگر این کار را در مورد مدلهای LEDکه درزیر آمده( قیمت شون زیر1300 دلاراست )بکنیدهم ممنون میشم Sony R LED… بیشتر بخوانید »

minoo
مرداد 30, 1393 7:41 ب.ظ

باسلام و عرض ادب و احترام و تشکر بابت سایت زیبا و مفیدتون ازاینکه به سوالات خوانندگان جواب میدید ممنونم میخواستم لطف کنید ،بزرگواری کنید یه مقایسه ای بین تلویزیونهای پلاسمای سامسونگ ،ال جی و پاناسونیک انجام بدید مدلهای موجود در ایران با گارانتی و مدلهای خارجی که از بانه میشه تهیه کرد(بین 50 تا 60 اینچ البته بیشترحدود 50 اینچ مورد نظرمون هست) و درآخر بین داخلی و خارجی ها هم بهترین ها را انتخاب کنید برای هر گروه سه مدل را انتخاب کنید بهترین مدل شماره یک باشه .از سایتهای خارجی هم میشه استفاده کرد اما زبانم خوب… بیشتر بخوانید »

ali
مرداد 27, 1393 5:17 ب.ظ

با سلام با تشکر از مقالات جامع و کامل سایت شما و سپاس و درود فراوان بر شما که به سوالات بازدید کنندگان با حوصله جواب میدهید. ما میخواهیم تلویزیون بخریم تعدادی از مقالات سایت شما و جاهای دیگر راخوندم ولی متاسفانه اکثرا مال 2-3 سال پیش هستند نمیدانم هنوزهم قابل اعتماد هستند و آیا تکنولوژی های جدید را هم شامل میشوند یا نه؟ چقدر خوب بود که یک مقاله دیگر درمورد انتخاب تلویزیون های جدید میگذاشتیدالبته توی همین سه چهار روزباشه خیلی عالی میشه (هرچند خلاصه باشه) سلام برشما عزیران و تشکر فراوان از سایت بسیار زیا و مفید… بیشتر بخوانید »

60
0
Would love your thoughts, please comment.x