حالا زمان مناسبی برای خرید است؟ (آبان 93)

0

احتمالاً برای همه نه ولی برای برخی از افراد که به فکر خرید وسیله ای هستند اولین سوال اگر نباشد دومین سوال این است که اصلاً باید الان بخرم یا بهتر است کمی صبر کنم؟ بیایید کمی موارد مختلف را مورد بررسی قرار دهیم:

بازار ارز و بازار کالای دیجیتال!

مهمترین مسئله برای بسیاری قیمت است. کالای دیجیتال هم که خدا را شکر به صورت تمام و کمال وابسته به قیمت ارز است. پس با یک حس بد هم امکان دارد قیمتش بالا برود. در هنگام نگارش این نوشته 2 هفته به پایان مذاکرات هسته ای مانده است. از طرفی امید آن داریم که این موارد به نتیجه برسد ولی از سویی دیگر فقط تصور کنید که به نتیجه نرسد! از همین حالا این افزایش قیمت در ارز دیده می شود.

بعد از آن می رسیم به آینده های نزدیک هر کدام از کالاها!

لپ تاپ و PC : 

asus-transformer-book-v

عوامل مهم در لپ تاپ ها و کامپیوتر های شخصی همان طور که پیش از این هم گفتیم پردازنده و رم و کارت گرافیک است. پس بیایید آینده هر کدام در سال آینده را ببینیم :

نسل پنجم پردازنده های اینتل : نزدیک به دو سال است که سری هسول اینتل هم در لپ تاپ ها و هم در کامپیوترهای رومیزی فرمانروایی می کند و کم کم زمزمه هایی از ورود نسل پنجم پردازنده های اینتل به گوش می رسد. برای مثال پردازنده Core M-5Y10 از نسل پنجم پردازنده ها و به منظور استفاده در اولترابوک ها ( لپ تاپ های سبک) در مهر ماه معرفی شد. به گفته اینتل این پردازنده ها 30% در پردازش و پردازش گرافیکی نسبت به نسل پیش خود بهبود کارایی دارند. از سویی دیگر به علت کاهش مصرف و دما در ساخت لپ تاپ هایی سبک تر بسیار موثر است.

رم: همین حالا هم رم های DDR4 در بازار موجود است.البته با قیمت هایی نجومی! از آنجایی که برای استفاده از رم باید مادربورد متناسب هم داشته باشید. اگر دوست دارید رم DDR4 داشته باشید. باید کمی صبر کنید و به شما پیشنهاد می کنم که حتماً صبر کنید. چرا که برای مثال تکنولوژی پیشین که DDR3 بود نزدیک به 5 سال ماندگار بود!

کارت گرافیک : حتماً تب و تاب جدید راجع به کارت های گرافیک 970 و 980 را دیده اید. این کارت گرافیک ها چه در زمینه کارایی و چه در زمینه مصرف از نسل های پیشین خود بسیار بهتر بوده اند. خوشبختانه این کارت گرافیک ها هم وارد بازار شده اند ولی قیمتشان کمی بالاست. البته با این حرکت انویدیا باید منتظر عکس العمل AMD باشیم و این رقابت تنها به نفع خریداران و کاربران است!

گوشی های موبایل و تبلت:

Awesome-Galaxy-S-VI-concept-skips-a-generation-hints-at-where-Samsung-should-head-after-the-S-IV(10)

سال پیش سال هیجان انگیزی برای گوشی های موبایل و تبلت بود. حالا برای سال آینده باید منتظر چه باشیم؟

پردازنده : پرچمداران سال آینده به پردازنده های 808 و 810 اسنپ دراگون مجهز خواند بود. همانطور که امسال هم به نسل های پیشین این پردازنده مجهز بوده اند و باید کم کم ورود این پردازنده ها را ببینیم.

رم : مقدار رم ها در حال افزایش است. به نوعی می توان گفت دیگر قبح رم 3 گیگابایتی شکسته شده است و مطمئناً سال آینده رم 4 گیگاباتی خواهیم دید.

دوربین: دوربین ها در حال پیشرفت هستند که بماند ولی چیزی که به نظر می رسد بیشترین تغییر در سال آینده دوربین گوشی ها خواهد بود. این تغییر نه در مگاپیکسل و این مدل اعداد که بیشتر در عواملی همچون کاهش نویز در نور کم و افزایش فریم های فیلم برداری و افزودن لرزش گیر دست اپتیکال به گوشی های بیشتر رخ خواهد داد.

باتری: عمر گوشی های موبایل در حال افزایش است. همین حالا هم گوشی های موبایلی همچون سونی Z3  و … عمر باتری بسیار خوبی دارند.

کنسول بازی:

PS4-Yakuza-Ishin

کنسول های نسل هشتم سال پیش معرفی شدند و انتظار می رود تا حداقل سال 2020 کنسول جدیدی معرفی نشود. ولی تکلیف چیست؟ باید خرید یا نه؟

کدام را بخرید؟

درباره این موضوع بارها و بارها بحث کردیم. اگر دوست دارید می توانید به بخش کنسول های بازی ما سر بزنید. برای مثال اینجا .

کدامیک کرک می شود؟

نمی دانیم! ولی خبرهای ضد و نقیضی از هک نصفه و نیمه PS4 به گوش رسید ولی همچنان خبر موثقی نیست. ولی این اطمینان را به شما می دهم که بالاخره این اتفاق می افتد. چرا؟ تجربه این را می گوید؟ باز چرا؟ ببینید سونی و مایکروسافت به فکر فروش کنسول های خود هستند و مطمئن باشید که اگر بخواهند فروشی در حدود کنسول های پیشین خود داشته باشند باید کنسول هایشان هک شود. به نوعی می توان گفت کمی که موج خرید خوابید به طرز عجیب و البته خنده داری کنسول ها هک می شوند:).

بازی ها:

سال آینده، سال تولد بازی های نسل هشتم است. اگر شما تا به حال تفاوتی بین بازی های نسل هفت و هشت ندیده اید حق داشته اید. در واقع باید سال آینده منتظر شگفتی باشید پس کمربندهایتان را محکم ببندید!

تلویزیون:

photo 1

همین بس که تلویزیون های 8K هم در حال ورود به بازار است. این به چه معنی است؟ اول اینکه اگر در سال آینده تلویزیون های 8K وارد بازار شوند (که البته بعید می دانم) قیمت تلویزیون های 4K و Full HD هم با کاهش روبه رو خواهند شد و دوم اینکه دیگر تجربه تلویزیون های 8K چه خواهد بود؟!!!

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x