اسمارت واچ ها : آیا نیاز جدیدی در حال تعریف برای ماست؟

0

ساعت ها نقش مهمی در زندگی ما دارند. تمام قرارهایمان،برنامه ریزی هایمان، تصمیمات ما براساس ساعت تنظیم می شود. ساعت ها آنقدر در زندگیمان نقش بازی کردند تا به همراهی همیشگی آن ها نیاز پیدا کردیم و حالا خیلی ها آن را به عنوان یکی از ملزومات، همیشه بر مچ خود می بندند. از ساعت های زنجیری جیبی شروع شد به ساعت های عقربه ای رسید با ساعت های دیجیتال ادامه یافت و حالا رسیدیم به اسمارت واچ ها.

اسمارت واچ به نوعی آینده ای بود که می شد از ساعت ها انتظار داشت. وقتی همه چیز در حال لمسی شدن است. چرا ساعت ها لمسی و هوشمند نشوند؟ اولین تلاش ها را Pebble انجام داد و هنوز هم یکی از بهترین اسمارت واچ های بازار را تولید می کند.

photo-main

شاید بپرسید اصلاً اسمارت واچ به چه دردی می خورد؟ سازندگان زودتر از ما به این فکر افتادند و دائم در حال درست کردن استفاده های جدید برای این ساعت ها هستند. اول فقط یک برنامه روزانه را نشان می دادند. کم کم به یک وسیله ورزشی تبدیل شدند. حالا قدم ها و مسافت طی شده شما را محاسبه می کنند. برخی مدل های آن دوربین دار شدند. ماشین حساب، بازی، متن SMS و … نیز به آنها اضافه شد. در واقع اگر تبلت ها در تلاشند که لپ تاپ ها را از دور خارج کنند به نظر می رسد اسمارت واچ ها هم در حال ورود به رقابت با گوشی های هوشمند هستند. البته  نا گفته نماند که اسمارت واچ ها فعلاً به عنوان یک دستیار در حال همکاری با گوشی های هوشمند هستند.

از اسمارت واچ های معروف می توان به همان Pebble که پیش از این گفتیم و Samsung Gear، Sony Watch،Toq اشاره کرد. در ادامه به بررسی قابلیت های این ساعت ها می پردازیم. پیش از هر چیز بگویم که مهمترین قابلیت این اسمارت واچ ها قیمت تقریباً بالای آنهاست!

Pebble:

یکی از محبوب ترین اسمارت واچ های بازار! که می تواند موجب محبوبیتش میان سازندگان هم بشود. چرا که مطمئناً بسیاری از شرکت ها به فکر تولید ساعت مخصوص خود نمی افتند بلکه سعی می کنند برای یک محصول عام نرم افزار تولید کنند. شرکت های بزرگی همچون مرسدس، GoPro، ESPN در کنار نزدیک به 6000 تولید کننده دیگر نرم افزار در حال ساخت برنامه برای این ساعت هستند. از قابلیت های آن می توان به بلوتوث، نمایش اس ام اس، امکان پاسخ یا رد تماس، کنترل موزیک پلیر گوشی و… می توان اشاره کرد.dee37bd204b3933ff19599331942c52c

پیشنهاد می کنم به اینجا در سایت 1pezeshk سر بزنید. برخی از نرم افزارهای این ساعت:

Evernote:
نمایش تمامی یادداشت‌ها و reminderهای evernote در ساعت. (بدون نیاز به نصب خود اپلیکیشن اورنوت)

Find Watch:
موقع باز کردن ساعت، ممکن است فراموش کنید آنرا کجا گذاشته‌اید. برای یافتن آن، داخل اپلیکیشن Pebble روی برنامه فوق تپ کنید تا ساعت به مدتی که قبلاً تعیین کرده اید، به لرزش درآمده و صفحه نمایش آن نیز روشن شود.

Compass:
اگر اجازه دسترسی به موقعیت را به برنامه ساعت داده باشید، میتوانید با این برنامه قطب نمای همراهی با خود داشته باشید. برنامه مشابه دیگری هم وجود دارد که کل نقشه ی GPS را از روی گوشی به روی ساعت نمایش میدهد!

Morpheuz:
برنامه‌ای جالب برای تعیین ساعات مناسب خواب. با استفاده از این برنامه میتوانید حتا به چرت‌های کوتاه خود هم مدیریت داشته باشید.

Pebblets:
مجموعه‌ای از ابزارها شامل تقویم میلادی، ماشین حساب، تایمر (کورنومتر)، آب و هواشناسی، شمارش معکوس …

Pebtris:
بله درست می‌بینید! برای این ساعت بازی هم عرضه شده و یکی از دوست‌داشتنی‌ترین‌هایشان همین بازی تتریس است، منتها این بار روی ساعت!

Wristonome:
برای اهالی موسیقی، داشتن ضرب آهنگ (تمپو) خیلی مهم است. با این برنامه یک مترونوم همراه داشته باشید!

pebble-steel-smartwatch-01

Sony Smartwatch 2:

سونی هم وارد دنیای تکنولوژی های پوشیدنی شده است. البته از تجربیات بقیه هم استفاده کرده است. سامسونگ مدتها پیش از سونی وارد این زمینه شده بود و شاید یکی از مهمترین  و بزرگترین اشتباهاتش اختصاصی کردن ساعت ها برای گوشیهای خودش بوده! سونی با تمامی گوشی های اندرویدی (البته نسخه 4 به بالا) توانایی سینک شدن دارد. یکی دیگر از موارد استفاده از تجربیات دیگران به کار بردن درگاه USB برای شارژ است که دیگر کمتر جایی را بدون این کابل ها می توانید بیابید. برخی از نکات قابل توجه اسمارت واچ سونی:

  • قابلیت اتصال به تلفن‌های هوشمند مجهز به اندروید 4.0 به بالا از طریق NFC و بلوتوث 3
  • طول عمر باتری: استفاده کم تا 7 روز، استفاده عادی 3 تا 4 روز
  • شارژ از طریق درگاه میکرو USB
  • ضد آب با پشتیبانی از استاندارد IP57
  • صفحه نمایش 1.6 اینچ از نوع LCD با رزولوشن 220 در 176 پیکسل
  • نرم افزارهای پیش فرض: برقرای یا رد تماس تلفنی، اعلانیه مربوط به تماس‌های از دست رفته، ارسال و دریافت پیامک، ایمیل، جیمیل، فیس بوک، توییتر، کنترل موزیک، تقویم و اسلاید شو تصاویر

nexusae0_image81

Toq:

کوالکوم هم اسمارت واچ خود را می سازد. به نظر یکی از متفاوت ترین اسمارت واچ های ممکن را هم ساخته است.Toq با داشتن فناوری کوالکام علاوه بر افزایش دوام باتری باعث خوانایی بهتر صفحه زیر آفتاب می شود . باتری این ساعت ۳ تا ۵ روز روشن می ماند اما نکته منفی در این ساعت این است که بیشتر از آنکه یک ساعت هوشمند باشد یک وسیله برای کنترل دستگاه اندرویدی است.

slide3_1

 Samsung Gear:

اسمارت واچ سامسونگ قوی ترین پردازنده را بین رقیبانش دارد، دوربین دارد و کمترین عمر باتری را هم به خود اختصاص داده است. از طرفی شاید بزرگترین اشتباهش هم اختصاصی کردن محصول خود برای گوشی های ساخت سامسونگ (آنهم تعداد معدودی) باشد. به صورت کلی مثل اینکه سامسونگ همچنان اندر خم کاربری اسمارت واچ گیر کرده است.

140223-samsung-gear-2-galaxy-gear-comparison

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x