معرفی کامل ویژگی های آیفون جدید iPhone 6S

0

بالاخره انتظارها به پایان رسید اپل آیفون 6S را در هفته گذشته معرفی کرد ، در این پست قصد داریم به بررسی کلی و ویژگی های آیفون جدید بپردازیم

اپل همانند سنت قدیمی خود در ظاهر سری S تغییری ایجاد نکرده ولی در باطن بله ! تغییرات زیادی داشته که تک تک به بررسی این ویژگی های جدید میپردازیم

3D Touch نسل جدید Multi‑Touch :

جدیدترین و جالب ترین فناوری  iPhone 6s که برای اولین بار بر روی گوشی های اپل آورده شده 3D Touch نام دارد که زاویه جدیدی را برای صفحه های لمسی تلفن همراه نمایان کرده است ، اکنون iPhone 6s شما علاوه بر لمس و کشیدن و لمس چند نقطه از صفحه نمایش میتواند میزان فشار انگشت شما بر روی صفحه نمایش را نیز حس کند .

و حالا ببینیم این فناوری جدید چه ویژگی ها و چه کاربردی در iPhone 6s دارد :

فناوری 3D Touch باعث به وجود آمدن اصطلاحی جدید به نام Peek and Pop شده است که به کمک این ویژگی شما میتوانید قبل از باز کردن هر محتوایی مثل عکس ، ایمیل یا پیامک یک پیش نمایش از آن ببینید و در صورت نیاز ، آن محتوا را به صورت کامل باز کنید .

Apple-iPhone-6s---all-the-official-images (5)

اگر شما هم مثل من در برخورد اول گیج شدید نگران نباشید تصاویر زیر  Peek and Pop را بیشتر برای ما توضیح خواهد داد

به طور مثال هنگامی که شما ایمیلی دریافت میکنید میتوانید با فشار کمی بر روی صفحه نمایش ( به اصطلاح اپل Peek ) کنید تا پیش نمایشی از این ایمیل را ببینید و اگر نیاز بود با اعمال فشار بیشتر بر روی صفحه نمایش ایمیل در صفحه جداگانه باز ( به اصطلاح اپل Pop ) میشود و اگر انگشت خود را هم وردارید به سرعت به صفحه اول بر میگردید .

Peek Pop

– وقتی شما در برنامه دروبین هستید میتوانید با فشار کمی بر روی صفحه نمایش عکس گرفته شده را بدون ورود به گالری ببینید و در صورت نیاز با فشار بیشتر برروی صفحه نمایش میتوانید وارد گالری میشوید .

3d-touch-apple– و اگر در برنامه ای هستید و لینکی میبینید میتوانید با Peek کردن برروی لینک پیش نمایشی از آن لینک را ببینید و در صورت نیاز به بررسی بیشتر Pop کنید .

url

Quick Actions :

دومین قابلیتی که 3D Touch برای کاربران اپل فراهم می کند Quick Actions نام دارد شما به کمک این ویژگی جدید میتوانید با سرعت بالاتری کارهای خود را در آیفون جدید انجام دهید هنگامی که شما بر روی یک برنامه ای Peek می کنید لیست کارهایی که با آن اپلیکیشن میتوانید انجام دهید باز شده و به سرعت میتوانید از بین آن انتخاب کنید و در واقع با Peek بر روی هر برنامه لیست shortcut های برنامه باز میشود که در تصاویر زیر متوانید با نحوه کار این ویژگی بیشتر آشنا شوید .

iphone-6s-quick-actionsشاید در نگاه اول 3D Touch فناوری ساده باشد اما مهندسی ای که در پس 3D Touch قرار دارد بسیار پیشرفته است. وقتی شما صفحه نمایش را لمس می کنید یک صفحه حساس تغییرات میکروسکوپی فواصل بین پوشش شیشه ای و صفحه نمایش آیفون را به دقت و با سخت افزار و نرم افزار قدرتمند بررسی می کند .

iphone 6s 3d touch

طراحی :

اپل طبق رسم همیشگی در طراحی و ظاهر سری S تغییر نداده است اما در باطن چرا!

اگر به سال گذشته برگردیم حتما داستان خم شدن آیفون 6 را به خاطر می آورید ، یقینا اپل هم نمی خواست برای 6S همین داستان تکرار شود به همین دلیل در طراحی iPhone 6s از قوی ترین آلومینیوم موجود در صنعت یعنی سری 7000 آلومینیوم که در صنایع فضانوردی کاربرد دارد استفاده کرده است .

آیفون iPhone 6s در حال حاضر دارای قویترین شیشه صفحه نمایش در بین تمامی گوشی های هوشمند در دنیا نیز هست تا شاید مشکلات موجود برای iPhone 6 برای iPhone 6s هم پیش نیاید .

در بخش طراحی تنها نکته قابل ذکر اضافه شدن رنگ رزگلد به این محصول است و حالا آیفون جدید در 4 رنگ نقره ای Silver خاکستری Space Gray و طلایی Gold و گلبهی Rose Gold قابل سفارش است .

Apple-iPhone-6s---all-the-official-images

تکنولوژی :

شاخص ترین تکنولوژی iPhone 6s فناوری 3D Touch است که ابتدا در مورد این موضوع کاملا بحث کردیم و اما دیگر فناوری های iPhone 6s :

پردازنده  Processor :

اپل برای iPhone 6s از A9 استفاده کرده که سومین نسل از پردازنده های 64 بیتی اپل است و نسبت به نسل قبلی یعنی A8 در عملکرد تا 70 درصد سریعتر و در بخش گرافیک تا 90 درصد سریعتر است .

a9

پردازنده کمکی M9 هم دستخوش تغییراتی شده و حالا علاوه بر شمارش قدم های شما میتواند سرعت دویدن و سرعت راه رفتن شما را هم اندازه گیری کند ، ویژگی دیگر دوم M9 روشن بودن دائمی و همیشگی دستیار صوتی اپل Siri است و با گفتن Hey Siri در هر زمانی میتوانید از سیری استفاده کنید .

Touch ID :

بعد از گذشت دو نسل استفاده از Touch ID اکنون اپل تصمیم به بهبود این سنسور گرفته است وسنسور اثر انگشت اپل که بی شک بهترین سنسور اثر انگشت در بین گوشی های هوشمند بود این بار حتی خیلی سریعتر و دقیقتر از نسل قبلی میتواند به وظیفه خود عمل کند .

touchid_small

فناوری های ارتباطی :

iPhone 6s از فناوری پیشرفته LTE Advanced و 23 باند LTE پشتیبانی میکند که در حال حاضر سریعترین و گسترده ترین پشتیبانی شبکه های اینترنتی در بین گوشی های هوشمند  را در اختیار دارد .

iphone 6s

در بخش Wi-Fi و بلوتوث هم iPhone 6s تا دو برابر ارتباط سریعتری خواهد داشت .

دوربین Camera :

iPhone 6s در بخش دوربین تغییرات زیادی به خود دیده است دوربین iSight آیفون شاید 12 مگاپیکسلی باشد و نسبت به رقبای اندرویدی ضعیف تر به نظر برسد اما کیفیت عکس های خوب با مگاپیکسل سنجیده نمیشوند ، دوربین آیفون محبوب ترین دوربین عکاسی دنیا است .

دوربین iSight جدید  iPhone 6s دارای سنسور جدید State-Of-The-Art و پردازشگر جدید  Image Signal Processor و  Focus Pixels است و بخش های local tone mapping و Optical Image Stabilization هم بهبود یافته اند .

برای دیدن عکس های گرفته شده توسط آیفون میتوانید به گالری این محصول در سایت اپل مراجعه کنید .

گالری عکس های دوربین iPhone 6S

camera5

Live Photos :

از دیگر ویژگی های دوربین جدید آیفون Live Photos است که به کمک این ویژگی در هنگام عکاسی لحظاتی قبل و بعد به همراه صدا ذخیره میشود و شما میتوانید با کلیک بر روی هر تصویر به این ویژگی دسترسی پیدا کنید و حتی برای تصویر پس زمینه هم از عکس های زنده استفاده کنید .

فیلم برداری 4K :

دوربین iPhone 6s توانایی فیلم برداری با رزولوشن 4K را هم دارد که تا 4 برابر بیشتر از فیلم های HD است و حالاشما میتوانید برروی 8 میلیون پیکسل موجود در تصویر زوم کنید و در iPhone 6s Plus لرزشگر اپتیکال تصویر یا Optical Image Stabilization در حالت فیلم برداری هم فعال خواهد بود .

نمونه فیلم برداری 4K آیفون 6S

4k

دوربین جلو ( FaceTime HD camera ) :

دروبین FaceTime HD camera هم ارتقا یافته است و حالا میتوانید با دوربین 5مگاپیکسلی جدید و  Live Photos عکس های بهتر و خلاقانه تری بگیرید .

Retina Flash :

صفحه نمایش Retina HD علاوه بر وظیفه نمایش تصاویر زیبا و دیدنی وظیفه دیگری را هم برعهده گرفته و اکنون به وسیله یک چیپست جدید و با توجه به نور اطراف و ترکیب رنگ و حتی رنگ پوست شما میتواند نوری تا 3 برابر روشنایی اصلی صفحه نمایش در حالت عادی تولید کند تا عکس های سلفی زیباتر و بهتری داشته باشید .

Retina-Flash

و در پایان چند عکس از آیفون 6S :

Apple-iPhone-6s---all-the-official-images (2) Apple-iPhone-6s---all-the-official-images (3) Apple-iPhone-6s---all-the-official-images (1) Apple-iPhone-6s---all-the-official-images (4)

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x