معرفی ویژگی های بارز iOS 9

0

اپل در کنفرانس WWDC چند روز پیش به معرفی iOS 9 پرداخت و ما هم قصد داریم چند روز بعد از هیاهوی این سیستم عامل جدید اپل ویژگی های آن را با هم بررسی کنیم

iOS 9 از روز کنفرانس برای برنامه نویس ها و احتمالا از اواخر شهریور با ورود نسل جدید آیفون به بازار عرضه خواهد شد .

1-Split-screen view and multitasking :

بلاخره قابلیت تقسیم صفحه نمایش هم به دنیای اپل راه یافت ولی فعلا Split View تنها برای آیپد 2 عرضه میشود شما میتوانید به طور همزمان دو App را همزمان به طور کامل اجرا کنید و هر دو برنامه به صورت فعال خواهند بود .

Split-screen-view-and-multitasking

2- Siri :

سیری همیشه در حال ارتقاست مثلا در ورژن جدید سیری شما میتوانید به سیری بگویید ” یاد بیار وقتی سوار ماشین شدم یادم بیار لیوان قهوه ام را از روی سقف ماشین وردارم ” چون حالا سیری میتواند تشخیص دهد کی شما سوار ماشین میشوید .

Siri

3- Proactive Assistant :

اپل یک برنامه جدید به نام Proactive Assistant که به نظر میرسد یکی از جالب ترین برنامه های اپل خواهد بود Proactive Assistant وقتی هدفون شما وصل شود به سرعت شروع به پخش موسیقی که معمولا شما در آن ساعت گوش میکنید برای شما پخش میکند و با توجه به کارهایی که به صورت روزمره انجام میدهید کارهایی را به شما پیشنهاد میدهد برای شنیدن پیشنهاد های Proactive Assistant باید منتظر وروداین برنامه باشیم تا بیشتر در مورد آن نظر بدهیم .

Proactive-Assistant

4- Apple Pay and Wallet :

اپلیکیشن Passbook به نام  Wallet تغییر نام داده و لیست بیشتری از کارت ها و … را تحت پوشش قرار داده است .

Apple Pay هم تا یک ماه آینده در 1 میلیون فروشگاه یافته میشود و از هم اکنون Apple Pay در لندن هم قابل استفاده خواهد بود . ( البته این ویژگی برای ما ایرانی ها اصلا کاربردی ندارد )

Apple-Pay-and-Wallet

5- Notes :

اپل دست به کار شده و دستی به سر و روی اپلیکیشن Note انداخته و ویژگی هایی که در سامسونگ گلکسی نوت دیده بودیم را به این محیط اضافه کرده مثلا گذاشتن چک باکس در نوشته ها ، اضافه کردن عکس و فیلم و … به یادداشت های شخصی و از همه مهم تر اضافه شدن دست نوشته ها به این اپلیکیشن شاید بزرگترین تغییرات این برنامه از ابتدا تاکنون باشد .

Notes

6- Apple Maps Transit :

مپ اپل حالا خیلی بیشتر از یک نقشه ساده است شما میتونید زمان حرکت قطار ها و اتوبوس ها و فروشگاها و مراکز خرید و …. هم در نقشه اپل و هم به کمک سیری جستجو کنید . ( این ویژگی هم چندان برای م ایرانی ها کاربرد نداره )

Apple-Maps-Transit

7- News app :

اپل در iOS 9 برنامه ای ویژه ای برای خبر رسانی ارائه داده البته شاید برای ما ایرانی ها چندان کاربردی و خوب نباشد .

News-app

8- Greatly reduced iOS update storage footprint :

اپل حجم iOS 9 را به مقدار خیلی زیادی از 4.6 GB به 1.3 GB کاهش داده که این مقدار کاهش حجم سیستم عامل خیلی برای آیفون های 16 گیگابایتی مناسب است .

iOS-9

9- Performance and battery life improvements :

اپل سعی دارد در iOS 9 کمی بیشتر به دنیای واقعی روی بیاورد و کمی با کاهش ویژگی های تصویری و انیمیشن ها تا 1 ساعت بیشتر از باتری استفاده کند و با ویژگی low-power mode تا سه ساعت دوام باتری بیشتری خوهد داشت .

Performance-and-battery-life-improvements

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x