تلویزیونتان را با اندروید باکس هوشمند کنید!

1

اگر تبلیغات ها را دیده باشید و یا حتی در بازار تلویزیون ها قدمی زده باشید مطمئناً  متوجه این قضیه شده اید که یکی از نکاتی که فروشندگان و سازندگان زیاد بر روی آن تأکید می کنند قابلیت های سیستم هوشمند تلویزیون است. از اتصال به اینترنت و وبگردی گرفته تا …. امروز می خواهم اول معنای سیستم هوشمند را در ایران برای شما توضیح دهم و در مرحله بعد به جایگزین هایی برای این مورد خواهیم پرداخت! پس با من همراه باشید:

هوشمند سازی تلویزیون ها: استفاده ها و تبلیغات

مدت زیادی بود که تلویزیون ها تنها به انجام یک کار مشغول بودند و کل هنری که از خودشان بروز دادند نمایش تصویر با بهترین کیفیت بود. اما مردم سرگرم نمی شدند! آنها چیز جدیدی می خواستند. حتی برنامه های تلویزیونی هم آنچنان جذاب نبودند. پس تولیدکنندگان دست به کار شدند.البته دست به کار شده بودند ولی این بار جدی تر! اول بازی گذاشتند. نشد! اینترنتی کردند. نشد! حالا اما تلویزیون های هوشمند برای خود سیستم عامل دارند و نرم افزار، حالا این تلویزیون ها می توانند علاوه بر وبگردی سرگرمتان هم بکنند. جذابیت دادن به این جنبه از تلویزیون ها همچنان ادامه دارد…..

اما اینها چقدر برای شما خرج دارد؟ ببینید تولید کالا ها چیزی شبیه جمع کردن کیس کامپیوتر است. یعنی اگر شما نکته ای را برتر می خواهید باید به آن بپردازید و پس پول بیشتری هم به خاطر آن بخش بدهید. بیایید با یک مثال قضیه را بهتر درک کنیم. به صور ت ساده تلویزیون ها چند بخش مهم برای تولید تصویر دارند. اول پنل دستگاه، دوم فناوری های به کار رفته در تولید تصویر(که معمولاً برای هر برندی متفاوت است) و سوم نکات جانبی مانند هوشمندسازی و …

پس اگر بخواهیم همه اینها را در کنار هم داشته باشیم باید از مدل پایین تری از پنل استفاده کنیم، از فناوری های کمتری استفاده کنیم و… تا بتوانیم قیمت را معقول نگه داریم. حالا وظیفه اصلی تلویزیون چیست؟ آفرین تصویر درخشان. احتمالاً حالا متوجه تأکید بیش از حد فروشندگان در برخی مدل ها شده اید. نتیجه اینکه از جزئیات بگذرید اگر کیفیت می خواهید. یا زیاد خرج کنید! 🙂

نکته دیگر اینترنت است. بیشتر امکانات این تلویزیون ها نیاز به اینترنتی سریع دارد و از طرفی دیگر بسیاری ازسایت های مرجعشان در ایران مسدود است. مانند فیسبوک و یوتیوب و … در نتیجه شما امکان استفاده از بسیاری از آنها را ندارید!

ولی مطمئناً شما هم مانند من دوست دارید که از تلویزیون خود استفاده های دیگری هم بکنید. من به شما اندروید باکس یا مینی پی سی اندرویدی را پیشنهاد می کنم. البته توجه داشته باشید که تلویزیونتان باید درگاه HDMI داشته باشد. در ادامه به برخی مزیت های این مدل دستگاهها می پردازم.

پس از اپل باکس حالا شاهد اندروید باکس هستیم البته ابتدا خود گوگل بود که مدلی از مینی پی سی را ارائه کرد و سپس دوستان چینی ما توفان خود را آغاز کردند. انواع مدل ها با انواع کیفیت ها تولید و عرضه شد که البته انصافاً برخی از آنها کیفیت بسیار مناسبی هم دارند.

مزیت های اندروید باکس:

اندروید است دیگر گاهی دوست دارد نرم افزاری اجرا کند! بله شما با سیستم عامل اندروید می توانید به گنجینه عظیمی از نرم افزارهای اندرویدی دسترسی داشته باشید و از استفاده آنها لذت ببرید. البته توجه داشته باشید که از آنجایی که تلویزیون ها سنسور حرکتی ندارند!! بازی های حرکتی مانند آسفالت و شیفت نیاز به گیم پد دارند. که خوشبختانه جدیداً دسته بازی هم برای اندروید آمده است. اگر توجه داشته باشید خیلی از تلویزیون های هوشمند با مشکلات محدودیت نرم افزار مواجهند.

توانایی پخش فیلم های FULL HD ، 4K و حتی در برخی اوقات 3D توسط این اندروید باکس ها ارزش آنها را دو چندان می کند. چرا که شما برای پخش فیلم های سه بعدی و 4K باید بالاخره یک پلیر بلوری بخرید که تقریباً حدود 400 هزار تومان قیمت دارد.

وای فای، بلوتوث وUSB خیال شما را از نظر اتصالات راحت می کند و به علت پردازنده های معمولاً قدرتمند توانایی پشتیبانی از هاردهای اکسترنال را هم دارند.

معایب اندروید باکس:

اولین نکته منفی آنها شاید نداشتن قابلیت دریافت تلویزیون های دیجیتال باشد. به نظر می رسد این نکته خلائی است که باید به سرعت رفع شود. نکته بعدی کنترل های آنهاست. به طور قطع شما به یک موس وایرلس یا یک کیبورد و صفحه لمسی وایرلس نیاز دارید چراکه کنترل هایشان فقط حضور دارند نه کیفیت!

پیشنهاد من!

MEASY B4A :

این دستگاه با قیمت 370 هزار تومانیش امکانات جالبی دارد! علاوه بر مشخصات سخت افزاری مناسبش همچون پردازنده 4 هسته ای 2گیگاهرتزی اش و گرافیک Mali450 این وسیله انداز ه کوچک و ظاهر مناسبی دارد. از دیگر امکانات جالب توجه آن توانایی پخش فیلم های سه بعدی و 4K است که نیاز شما را به یک پلیر سه بعدی هم برطرف می کند.

فروشگاه شمشاد این محصول را عرضه می کند.

Untitled

Energy Sistem Energy Android Smart TV Box:

یک اندروید باکس زیبا و کوچک . از جمله امکانات این دستگاه  قابلیت دریافت شبکه های دیجیتال است. اما اختلافش با دستگاه پیشین عدم پخش تصاویر 4K و سه بعدی است. قیمت این دستگاه هم در حدود 340 هزار تومان است.

md_066f1_es_androidtv_01

APPLE TV :

می دانم حرف از اندروید است ولی مگر می شود حریفی از اپل باشد و سخنی از آن نیاید؟ اپل تی وی هم قیمتی در حدود 350 هزار تومان دارد وسیستم عامل مخصوص خود را دارد. هر چند این سیستم را فقط به کسانی پیشنهاد می کنم که اینترنت سریع دارند.

فروشگاه دیجی کالا این محصول را عرضه می کند.

small

Subscribe
آگاهی از
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
پوریا
مرداد 3, 1395 4:11 ق.ظ

سلام
کلا اندروید باکس ها از usb hub پشتیبانی میکنند؟

1
0
Would love your thoughts, please comment.x