ترمیم فایل های فشرده شده RAR

0

اگر شما هم از اینترنت فایل های حجیم دانلود کرده باشید بعضی از اوقات در اکسترکت کردن فایل های بزرگ به مشکل میخورید و مجبور میشید دوباره یه پارت را دانلود کنید  Error های مثل تصویر زیر CRC Faild و …..  این مشکلات به دلیل دانلود ناقص فایل ها ایجاد میشود البته برای کشورهای بی اینترنتی مثل ما بیشتر پیش می آید و البته شاید در کشور های دیگر شما خیلی راحت از خیر فایل دانلودی گذشته و دوباره فایل را از اول دانلود کنید اما برای ما در ایران این کار مقدور نیست .

repair corupt-r]

در فایل های RAR قسمتی معمولا به عنوان recovery record برای رفع خرابی های این چنینی قرار داده میشود که در این شرایط به کمک کاربران می آید و به کمک آن میتوان به راحتی از شر این ارورها خلاص شد .

برای انجام این کار ابتدا سعی کنید فایل خراب را پیدا کنید ( یعنی لازم نیست 10 پارت کامل فایل ها را  ترمیم کنید فقط با نگاه کردن به صفحه نمایش و ارور داده شده پارتی که مشکل دارد را میتوانید به راحتی پیدا کنید . )

سپس مطابق تصویر زیر از قسمت Tools گزینه ی Repair archive را انتخاب کنید . ( یا دکمه Alt+R ) را فشار دهید .

1winrar

سپس گزینه Treat the corrupt archive as RAR را انتخاب کنید .

winrar 2

– صبر کنید تا دکمه Close ظاهر شود پس از این مرحله ترمیم فایل شما به درستی انجام شده است .

در پایان فقط یادآور شویم که فایل شما در فولدری که فایل اصلی در آن قرار دارد ذخیره میشود والبته با یک پیشوند Fixed یا Rebuilt ذخیره میشود پس حواستون به این قضیه باشد .

winrar 3

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x