بهترین آنتی ویروس های رایگان 2015

2

آنتی ویروس! مدت هاست که با محصولات کرک، پولی یا رایگان کلنجار می رویم ، یوزرنیم ها و پسوردها عوض می کنیم و آپدیت ها می کنیم و آخرش؟ تعویض ویندوز! شاید دلیلش هر چیزی باشد اما شاید اگر به ازای این نگهبان زحمت آنچنان نکشید حداقل دلتان نسوزد به حال آن همه تلاش و ممارست! امروز می خواهیم با هم برترین آنتی ویروس های رایگان را بررسی کنیم. همراه ما باشید :

چگونه نمره دهی شده است؟

به طور معمول آنتی ویروسها توسط مجموعه ای از آزمایشگاه ها آزموده می شوند که تعدادی از آنها عبارتنداز:                                      AV-Comparatives, AV-Test Institute, Dennis Technology Labs ICSA Labs, Virus Bulletin, West Coast Labs  لازم به ذکر است که نتایج این آزمایشگاه ها در تصمیم گیری این نوشته هم دخیل خواهند بود. برای مقایسه، نمرات 0 تا 5 برای نتایج این آنتی ویروس ها مدنظر قرار گرفته است. از طرفی دیگر علاوه بر این تست ها تستی جداگانه نیز توسط سایت PCMAG صورت گرفته که در آن این آنتی ویروس ها در برابر گروهی از بدافزارها و تروجان ها قرار گرفته اند. در این مبحث هم نمرات 0 تا 10 منظور گردیده است.

بهتر است بدانیم!

شاید باورتان نشود ولی می توان بدون آنتی ویروس هم زندگی را گذراند فقط باید حواستان جمع باشد. حتی شاید شده که بارها پیغام های بی موقع و حساسیت های بی مورد آنتی ویروس ( ما ایرانی جماعت هم که ماشاالله دستمان به نرم افزارهای اورجینال اصلاً نمی رود!) اذیتتان کرده باشد. ساده ترین راه، آپدیت دائم مرورگرتان است و البته اگر سرعت اینترنت قابل قبولی دارید آپدیت ویندوز.

اعلام نتایج!

برای بهتر دیدن بر روی عکس کلیک کنید.
برای بهتر دیدن بر روی عکس کلیک کنید.

حس می کنم کت و شلوار مشکی با پاپیون پوشیده ام در حال حرکت به سمت میکروفون هستم! 🙂 این هم نام برگزیدگان رایگان آنتی ویروس 2015 :

به اعتقاد تیم تحقیقات، آنتی ویروس رایگان پاندا Panda Free Antivirus 2015 به عنوان بهترین آنتی ویروس رایگان معرفی می شود. پاندا امتیازات خوبی از آزمایشگاه های مستقل گرفت و در تست های جانبی هم خوب عمل کرد. این آنتی ویروس همچنین مورد تقدیر قرار می گیرد به خاطر ویژگی هایی که در خود گنجانده است.

مقام دوم متعلق است به بیت دیفندر (Bitdefender Antivirus Free Edition (2014 که در رقابت خوب ظاهر شد ولی به اعتقاد منتقدین نسخه آزمایشی (trial) که در ایران حتی نسخه پولی آن هم خیلی راحت کرک شده اش در دسترس است خیلی بهتر از نسخه رایگان آن است.

در ادامه رده بندی کامل را با هم مرور می کنیم:

Panda Free Antivirus 2015:

 پاندا توانست خیلی خوب ظاهر شود تا جایی که می تواند با نسخه های پولی مقایسه شود ولی متأسفانه سایت این شرکت در ایران مسدود است و احتمال مشکل در آپدیت می رود.

(Bitdefender Antivirus Free Edition (2014:

 در دنیایی که قانون کپی رایت است این امکانات بیت دیفندر رایگان شاید درخشان باشد. به همین خاطر هم هست که در سایت های خارجی از آن تعریف شده است. ولی در ایران؟ دانلود کنید و کرک و رستگار شوید.

Malwarebytes Anti-Exploit Free: 

یک آنتی اکسپلویت رایگان که می تواند خیال شما را از هکرها راحت کند. این نرم افزار به راحتی با دیگر نرم افزارها سازگاری دارد.

اکسپلویت چیست؟
نفوذ بر اساس نتیجه گیری و گرفتن خروجی های حاصل از برنامه ها و ابزارها.
معمولاً هکرها و برنامه نویس ها هنگامی که سعی به نفوذ به یک کامپیوتر یا یک برنامه را دارند مدام به آنها داده هایی ارسال می کنند که برنامه آن ها را پردازش کند و خروجی خود را نمایش دهد. سپس نفوذگر با تناسب بستن میان داده ها و خروجی ها به عملکرد کلی برنامه پی برده و سعی می کند که با داده هایی که برنامه برای انجام آنها دچار خطا می شود به آنها صدمه وارد کند.از سویی دیگر چون چک کردن برنامه های مختلف و کدها وقت زیادی را می گیرد فرد نفوذگر وقتی نحوه ی صدمه زدن به برنامه را کشف کرد برنامه ای را برای این منظور می نویسد که خودکار کارهای مورد نظر وی را انجام دهد. به همین دلیل هنگامی که یک مشکل امنیتی پیدا می شود فرد برنامه نویس کدی را با مضمون اکسپلویت قرار می دهد که نقش وی را بهتر و سریع تر انجام دهد.

360 Internet Security 2013:

شاید بهترین آنتی ویروس رایگان نباشد ولی احتمالاً یکی از زیباترین رابط های کاربری را دارد.

Ad-Aware Free Antivirus+ 11:

شاید کمی ضعیف باشد ولی این آنتی ویروس هم مانند مورد قبلی بیشتر به ظاهر داستان توجه کرده اند!

Avast Free Antivirus 2015:

منتقدین نظرات متفاوتی در مورد این آنتی ویروس دارند. برخی این آنتی ویروس را حتی قدرتمندتر از پاندا می دانند و برخی نه. نظر ما که این است که آواست یکی از بهترین انتی ویروس های رایگان است.

AVG AntiVirus Free 2015:

یکی از مشخصه های این آنتی ویروس تقویت امنیت مرورگر است. با ظاهری جدید این آنتی ویروس می تواند گزینه مناسبی برای آنتی ویروس های رایگان باشد.

Comodo Antivirus 8:

تنظیمات بسیار و ظاهر خشک این محصول شاید کمی سخت به نظر برسد ولی این آنتی ویروس یکی از پر تنظیمات ترین آنتی ویروس های رایگان است.

FortiClient 5.0: 

آخرین آنتی ویروس لیست که به نظر آنچنان دلچسب رایگان دوستان نیست!

در هر حال برای محافظت از کامپیوتر خود راه حل هایی دارید که به موارد زیر لیست می شود:

  • کاربری هستید که اطلاعات آنچنانی از کامپیوتر و نرم افزارها ندارید: اگر پول دارید یک آنتی ویروس پولی بخرید و اگر نمی خواهید خرج کنید به دوستی کاربلد بگویید برای شما انتی ویروس کرک نصب کند.اگر آن را هم ندارید وقت ان است که کمی به دانش کامپیوتریتان بیفزایید. (یادتان نرود جلوی هیچ یک از آپدیت های مرورگرها و ویندوزتان را در صورت سرعت و حجم مناسب اینترنت نگیرید)
  • اگر کاربری کاربلد هستید تمامی راه ها برای شما باز است. از کرک آنتی ویروس ها گرفته تا آنتی ویروس های پولی. البته بد نیست به این انتی ویروس های رایگان هم سر بزنید.
  • اگر در شرکتی مسئولیت امنیت را بر عهده دارید بهتر است از ورژن های پولی استفاده کنید و از اطلاعات مهم همیشه بک آپ بگیرید.
Subscribe
آگاهی از
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
Mahdi iTem
فروردین 19, 1394 4:43 ب.ظ

Pas “Eset Smart Security 8” chi ?!!
man az hamoon Aval az “NOD32” Razi Boodam …

ادمین
Reply to  Mahdi iTem
فروردین 19, 1394 6:20 ب.ظ

دوست من این آنتی ویروس ها رایگان هستند همشون
ESET نسخه مجانی نداره

2
0
Would love your thoughts, please comment.x