ایکس باکس سری ایکس نوامبر (Xbox Series X) به بازار خواهد آمد

0

مایکروسافت بالاخره رسما اعلام کرد که ایکس باکس سری ایکس را در ماه نوامبر روانه بازار می‌کند. پیش از این گفته شده بود که کنسول نسل بعدی این شرکت در تعطیلات آخر سال 2020 وارد بازار خواهد شد اما تاریخ دقیق‌تری اعلام نشده بود.

این غول بزرگ دنیای فناوری در بیانیه‌ای وعده داد که کنسول نسل بعدی آن‌ها زودتر از موعد در ماه نوامبر از راه می‌رسد. با این حال، هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این دستگاه اعلام نشده است.

تاریخ عرضه‌ی رسمی ایکس‌باکس سری ایکس درحالی اعلام شده که طی چند روز اخیر ساخت کنسول ایکس‌باکس سری اس هم به‌صورت غیرمستقیم تأیید شده است. از قرار معلوم ایکس‌باکس سری اس نسخه‌ی ضعیف‌تر سری ایکس است که قدرت پردازشی کمتری دارد و احتمالا در گیمزکام ۲۰۲۰ رونمایی می‌شود و پیش‌تر از خرده ‌فروشان خواسته شده بود که ایکس‌باکس سری ایکس را تا تاریخ ۶ نوامبر مصادف با ۱۶ آبان نفروشند یا آن را به نمایش نگذارند.

Halo Infinite

بازی انحصاری Halo Infinite

با این حال، خبر بد برای طرفداران ایکس باکس این است که بازی انحصاری Halo Infinite تا سال ۲۰۲۱ تاخیر خورده و دیگر همراه با ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) عرضه نمی‌شود، البته باید اشاره کرد که عدم عرضه این بازی در هنگام عرضه ایکس باکس سری ایکس به معنای این نیست که کنسول نسل بعدی مایکروسافت با کمبود عناوین جذاب و جدید رنج می‌برد.

Halo Infinite یکی از اصلی‌ترین عناوین ایکس باکس جدید است و باید به رقابت با بازی‌های بزرگ پلی استیشن ۵ برود. چند هفته پیش که گیم‌پلی این بازی در رویداد Xbox Games Showcase منتشر شد، بسیاری به گرافیک بازی انتقاد کردند. به نظر می‌رسد که علت اصلی تاخیر در عرضه همین فشارها برای بهینه‌سازی‌های بیشتر بازی باشد.

مایکروسافت ( microsoft )

مایکروسافت تاکید کرده که هزاران بازی دیگر ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) در دسترس خواهد بود. علاوه بر این، بیش از ۱۰۰ بازی به‌طور اختصاصی برای این کنسول بهینه‌سازی‌شده تا از حداکثر توانایی‌های ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) استفاده کند.

مایکروسافت همچنان سعی می‌‌کند در تبلیغات برای کنسول جدید خود، روی Smart Delivery هم مانور دهد؛ سیستم Smart Delivery به کاربران امکان می‌دهد بازی‌ها را یک بار بخرند و از آن‌ها در نسل‌های مختلف ایکس‌باکس لذت ببرند.

این کنسول در همان ابتدای عرضه خود دارای بیش از 50 بازی جدید خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به Assassin’s Creed Valhalla , dirt5, Gears Tactics, Yakuza: Like a Dragon , Watch Dogs: Legion , اشاره کرد. همچنین مجموعه‌ای از بازی‌های انحصاری جدید به عنوان بخشی از پروژه Xbox Game Pass در دسترس خواهند بود. از جمله این عناوین نیز می‌توان The Medium , Scorn , Tetris Effect: Connected و موارد دیگر می‌باشد که این بازی ها  قرار است با سیستم Smart Delivery سازگار باشند .

مایکروسافت همچنین روی قابلیت Backward Compatibily ایکس‌باکس سری ایکس تأکید می‌کند که به ‌لطف آن می‌توان بازی‌های نسل قبل را روی کنسول جدید اجرا کرد. بازی‌هایی که به ‌لطف این قابلیت به سری ایکس می‌آیند شامل برخی بهینه‌ سازی‌ها نظیر وضوح 4K، استاندارد HDR و افزایش نرخ فریم خواهند شد.

 

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x