گوشی های موبایل سونی

4

سونی نامی ماندگار در دنیای تکنولوژیست. همیشه هم نامش با کیفیت همراه بوده است. تلویزیون های سونی یکی از اولین مهمان های رنگی خانه های ما بودند. پلی استیشن های سونی سالهاست که ما را سرگرم می کنند. رادیوهای سونی به باور خیلی ها قدرت جادویی دریافت سیگنال ها را داشتند. اما بحث ما اینجا گوشی های هوشمند سونی است. سونی ابتدا در همکاری با  شرکت اریکسون سال های خوبی را در اوایل دوره گوشی های موبایل سپری کرد. گوشی های سونی اریکسون همیشه آخرین تکنولوژی ها را داشتند و آن زمان که قدرت گوشی با دوربینش تعیین می شد سونی اریکسون رقابت مهیجی با نوکیا داشت. اما با ورود به دوره گوشی های هوشمند لمسی سونی اریکسون کمی کند عمل کرد و از رقبایش به شدت عقب افتاد. سامسونگ که پیش از این نامی از آن برده نمی شد در حال رشد سریعی بود و داشت بازار را در دست می گرفت. نوکیا که معلوم نبود اصلاً کجاست و اپل هم که داشت با گوشی های لمسی اش غوغا می کرد! سونی چند سالی اریکسون را تحمل کرد و اتفاقاً اواخر همکاریشان هم به نظر می رسید در حال بهبود بخشیدن به وضعشان هستند که ناگهان متوجه شدیم سونی سهم اریکسون را خرید و ازاین پس سونی به تنهایی در بازار حضور خواهد داشت. در ادامه به بررسی کلاس های مختلف کاری گوشی های سونی، مزایا و معایب این برند میپردازیم:

سونی از ابتدا هم دوست داشت در دنیای گوشی همه را راضی کند. به همین منظور کلاس کاری خود را به 3 کلاس کاری ارزان، متوسط و گران تقسیم کرد. گوشی های ارزان این برند از 300 هزار تومان شروع می شود و تا 600 هزار تومان ادامه دارد. سری متوسط آن تا 1 میلیون تومان ادامه دارد و سری گران قیمت آن هم تا نزدیک 2 میلیون تومان عرضه می شود.

گوشی های ارزان قیمت سونی:

اول اینکه بالاخره سونی است! مارک سونی هم بعضی نکات را همیشه با خود همراه می سازد. اول طراحی است. شاید برخی از طراحی های سونی خوششان نیاید ولی مطمئن باشید که عاشق هم کم ندارد! دوم کیفیت ساخت است که سعی می کند خوب باشد. حالا اینکه این سعی تا چه حد به ثمر می رسد بماند. ولی هرچه باشد خریدار حس می کند که مورد احترام قرار گرفته است. نکته دیگر دوربین سونی است. ببینید گوشی های ارزان قیمت دوربینشان هم در حد خودشان است پس نباید آنچنان از آنها انتظار داشته باشید. ولی بنا بر مدل هایی که مشاهده شده است معمولاً دوربین های گوشی های سونی از هم رده های قیمتیشان بهتر است. تأکید می کنم که معمولاً!

Xperia E1 :

xperia-E1-play-it-loud-02-1240x840-262ec1e7823910d3a2302a4e9efcd677

گوشی جدید سونی با قیمتی در حدود 330 هزار تومان امکانات جالبی دارد. پردازنده 2 هسته ای، صفحه نمایش 4 اینچی با کیفیت و البته دوربین 3.2 مگاپیکسلی ای که کیفیت مناسبی دارد. در کنار اینها سیستم صوتی خیلی مناسبی هم دارد. به جرأت می توان گفت بهترین گوشی در این سطح است!

Xperia L :

Xperia-L-white-1240x840-a8e8b9f7e507af3dc7d8f092daed4020

این گوشی کمی قدیمی تر از مدل معرفی شده پیشین است. پردازنده دو هسته ای دارد اما از گوشی پیشین ضعیف تر است. اما دوربین آن 8 مگاپیکسلی است. هرچند شاید به اندازه نامش کیفیت نداشته باشد ولی هرچه باشد دوربین کار راه اندازیست! صفحه نمایش بزرگتری هم در اختیار خواهید داشت. صفحه نمایش این گوشی 4.3 اینچ است. قیمت این گوشی در حدود 500 هزار تومان است.

گوشی با قیمت متوسط سونی :

معروف ترین رده سونی همین رده است و بیشترین تعداد گوشی را هم دارد. در این رده کاملاً می توان از گوشی های سونی انتظار داشت و کیفیت ساخت و دوربین خیلی بهتر می شود. در عین حالی که نکاتی که در مورد طراحی و دیگر موارد گوشی های ارزان گفتیم اینجا خیلی پررنگ تر می شود.

Xperia SP :Xperia-SP-black-1240x840-050f53ce045a3423566018244215cb32

از محبوب ترین گوشی های سونی است. طراحی خیلی خوبی دارد. کیفیت ساخت بالایی دارد. پردازنده دو هسته ای 1.7 گیگاهرتزی آن کارایی مناسبی دارد و شاید تنها نقصش ضعف نسبی دوربینش نسبت به باقی رقبایش باشد. قیمت این گوشی در حدود 700 هزار تومان است.

Xperia V :Untitled

با وجود اینکه این مدل یکی از قدیمی ترین گوشی های لیست ماست ولی گوشی خوبی است و به قیمت رسیده است. دوربین 13 مگاپیکسلی با فیلم برداری 1080P و ضد آب بودن آن از بارز ترین مشخصه های این گوشی است. البته صفحه نمایش با کیفیت و خوبی هم دارد. پردازنده 2 هسته ای 1.5 گیگاهرتزی اش هم بسیاری از کاربران عادی را راضی خواهد کرد. در ضمن این گوشی طراحی بسیار شکلی هم دارد.

Xperia ZR :Mobile-Sony-Xperia-ZRe5b1f5

از یک گوشی چه انتظاراتی دارید؟ پردازنده و رم خوب؟ دوربین خوب؟ ضدآب و خاک باشد؟ شاید پاسخ تمام این درخواست ها در گوشی ZR (البته در رده قیمتی خود) جمع شده است. این گوشی با پردازنده چهار هسته ای ۱٫۵ گیگاهرتزی و رم دو گیگابایتی و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و قابلیت مقاومت در برابر آب و خاک تقریباً تمامی نیازهای شما را پاسخ خواهد داد. این گوشی با قیمت های 850 تا ۱ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.

گوشی های گران قیمت سونی:

سونی در این رده هرچند مدل های زیادی ندارد و حتی شاید بین برخی مدل های بالای 1 میلیون تومان تشخیص تفاوت سخت باشد ولی توانسته رقیبی سرسخت برای سایر برندها باشد. دوربین ها حرف اول را می زند. کیفیت که همچنان بالاست و ضد آب و خاک هم که دیگر عادت شده است!

Xperia Z1 Compact:xperia-z1-compact-hero-white-1240x840-20db492519f2618c5539e86c300d1dbb

وقتی سونی Z1 را ساخت خیلی ها از آن تعریف کردند و خیلی ها انتقاد! یکی از آن انتقادات سایزZ1 بود. سونی گوش کرد، عمل کرد وساخت. حالا رسیدیم به Z1 Compact. یک گوشی خوشدست، قدرتمند و زیبا(البته به نظر علاقه مندانش) که با دوربینی 20 مگاپیکسلی و بدنه ایضد آب و خاک و پردازنده ای نیرومند توانسته رضایت بسیاری را جلب کند. قیمت این گوشی در حدود 1.300.000 تومان است.

Xperia Z2 :

xperia-z2-gallery-05-waterproof-super-durable-1240x840-26f5cf2f2177ad1b3605871728843fcc

گل سر سبد سونی! آخرین تکنولوژی های سونی در کنار تجربیات گذشته اش از Xperia Z1 توانسته یک گوشی دلنشین تولید کند. شاید قیمتش هنوز کمی بالا باشد ( که البته با کمی صبر این مسئله هم حل می شود). به تازگی در مورد اتفاق جالبی که برای یکی از این Z2 ها افتاده بود  مطلبی نوشته بودیم که می توانید در اینجا ببینید.

سخن آخر:

گوشی من سونی است. گوشی قبلیم هم سونی اریکسون بود! اما مدت هاست که با تمام برندها کار می کنم و آشنا هستم. هواوی معمولاً دوربین ضعیفی دارد. سامسونگ در مدل های پایین خسته کنندست، نوکیا به تازگی تصمیم به نوآوری گرفته است ،ال جی در حال پی گرفتن راه سامسونگ است، HTC با کلاس است، معمولاً هنگ نمی کند و همیشه خواستنی است. اپل هم که خاص است، خاص! و الی آخر…

سونی علاوه بر سعی اش برای راضی نگه داشتن تمام اقشار توانسته همچنان دوربینی با کیفیت ارائه کند، با قرار دادن موتور پردازش تصویر براویا در گوشی هایش تصویر رضایت بخشی را ارائه می دهد. کیفیت ساخت گوشیهای سونی معمولاً خوب است مگر در دو یا سه مدل و معمولاً سعی می کند بهترین پردازنده ها را در هر رده انتخاب می کند.

Subscribe
آگاهی از
4 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
hamed
آبان 21, 1394 9:04 ب.ظ

اقا من یه مشکلی دارم
یه موبایل z2 دارم پشتش که از شیشس یه ترک نازک هست که با دست حس میشه تا حدی هم هست که ناخنت زیرش گیر میکنه
میخواست بدونم این ترک رو ضد ابیش تاثیر میزاره یا نه

hamid
شهریور 1, 1393 12:13 ب.ظ

نه بد گرفتی من گفتم به جز شما کسی دیگه خبر نمیزاره حالا فهمیدی منظور رو

hamid
مرداد 31, 1393 10:18 ب.ظ

چقدر اقای افشین پر کار شده

4
0
Would love your thoughts, please comment.x