کنسول های بازی ، کیس های کامپیوتر یا لپ تاپ ها ؟ پیروز این روزها کدامیک است؟

3

سال 2013 یعنی سه سال پیش بود که سونی و مایکروسافت با کلی شایعه و اخبار ضد و نقیض کنسول های خود را معرفی کردند. با توجه به نزدیک به 10 سال عدم ارائه کنسول جدید و پیشرفت های دهه گذشته بسیاری انتظارات زیادی از PS4 و XBOX ONE داشتند. برخی حتی از خاک سپاری کامپیوترهای دسکتاپ سخن به زبان می آوردند. حال اما پس از سه سال داستان متفاوت شده است. دسکتاپ ها با حرکتی سریع و مستمر رشد خوبی داشته اند و می توان گفت اگر مبنا بر کمی بیشتر خرج کردن باشد تفاوت های زیادی خواهیم دید. لپ تاپ ها اما! لپ تاپ ها در حرکتی لستر وار! در حال رسیدن به بالای قله گیمینگ و قدرت پردازش هستند. بیایید کمی در این دنیای مهیج غرق شویم!

کنسول های بازی : تاج و تختی که در خطر است!

c77consoles

کنسول های بازی هیچ گاه عرصه را این چنین رقابتی به خود ندیده بودند. به صورت کلی، فلسفه کنسول های بازی ارائه سخت افزار و نرم افزاری است که کاربر را حداقل برای 5 یا 6 سال از خرید دوباره بی نیاز کند. ولی هنوز یک سال از عرضه کنسول های بازی نسل هشتم نگذشته بود که شرکت های بازی سازی کم کم بر همپا نبودن کنسول ها در کیفیت بازی تأکید داشتند. این امر وقتی نمایان تر شد که کامپیوترهای دسکتاپ سریعاً به نسل جدید DDR4 نقل مکان کرده و قیمت های آنها هم به سرعت کاهش یافت و در بازی های جدید تفاوت ها چشمگیر بود. حالا پس از سه سال سونی می خواهد دوربین VR خود را در سال 2017 عرضه کند ( که البته با قیمتی نزدیک به 400 دلار کمی گران می نماید) و شایعاتی هم در مورد نسخه جدید PS ( که به PS4.5 معروف شده است) وجود دارد. از سویی دیگر مایکروسافت هم دائماً از آپدیت های جدید نرم افزاری سخن می گوید و برخی شایعات هم از نسخه جدید برای این کنسول خبر می دهند.

اما واقعاً هنوز کنسول های بازی به صرفه هستند؟ هم بله و هم خیر! اگر هدف و منظور شما تنها بازی است.PS4 کنسولی مناسب برای بازی است و با قیمتی که دارد در آن اصلاً شکی نیست. نسخه بعدیش که اگر اخبار درست باشد که فوق العاده خواهد بود. از سویی دیگر XBOX ONE شاید به صورت سخت افزاری کمی از PS4 ضعیف تر باشد ولی با امکانات و پشتیبانی فوق العاده مایکروسافت شما کنسول و سیستم خانگی ای دارید که تنها نزدیک به 1.2 میلیون تومان قیمتش است و با مواردی همچون EA access  و … می توانید ارزان تر هم بازی کنید و با نزدیک به 500 هزار تومان دوربینی فوق العاده برایش تهیه کنید. که این امر برای یک کیس کمی سخت می نماید.

خیر برای زمانی که شما بین اینترنت گردی و کار و بازی علاقه سیالی داشته باشید و از نظر مالی هم محدودیت داشته باشید. این امر دیگر پاسخش کنسول نیست. به کیس های گیم یا لپ تاپ ها فکر کنید!

کیس های دسکتاپ: همراهان دوست داشتنی

pcsystems

تجربه بسیاری از ما از اینترنت، دنیای جدید و …. کیس های سفید مات و بعضاً طوسی رنگی است که برخی همراه کنسول هایی همچون میکرو یا سگا داشتند. با ورود کنسول های PS  و ایکس باکس در آن زمان بازی گران به دو گروه تقسیم شدند. برخی همچنان بر کامپیوترها ماندند و برخی به سمت کنسول ها رفتند. جالب اینجاست که کامپیوترها هم آن زمان بازی های اختصاصی خوبی داشتند. در هر حال می توان گفت کنسول های نسل هفتم آغاز پایان بازی بر روی کامپیوترها بودند و با ورود نسل هشتم نقطه پایان نزدیک تر به نظر می رسید. ولی حالا به لطف شرکت های انویدیا و اینتل ( AMD رقیب سنتی هر دو شرکت بوده و تأمین کننده سخت افزار کنسول های بازی) رقابت جذابی شکل گرفته که کامپیوترها را برای کسانی که حساسیت بیشتری بر روی کیفیت اجرا دارند جذاب تر کرده است. با DDR4 شدن کامپیوترها و ورود نسل 9 و 10 کارت گرافیک های انویدیا و پردازنده های نسل 6 اینتل عرصه کیفیت برای کنسول های بازی بسیار تنگ شده است.

pascal-1080-2-768x448

همان طور که می دانید به تازگی کارت گرافیک های GTX 1080 و GTX 1070 معرفی شدند که با قیمتی رقابتی در حد خود تغییری شگرف در دنیای گرافیک به حساب می آیند.

GTX1080notes_MG_3864-768x512

2016_NVIDIA_Pascal_FINAL_published-page-033-768x432

اما جداً خرید کیس های گیم به صرفه است؟ باز هم بله و خیر! همانطور که گفتیم اگر کسی هدفش تنها بازی باشد. جداً کنسول های بازی با این قیمتی که دارند به صرفه هستند. اگر شما بخواهید همین کیفیت را از یک کیس داشته باشید حداقل نزدیک به 2.5 تا 3 میلیون باید خرج کنید. ولی از سویی دیگر همین خرج 2.5 تا 3 میلیون تومان می تواند شما را به سیستمی خوب برای گیمینگ و البته کارهای غیر بازی برساند. پس اگر غیر از بازی دنبال کار هم هستید و برخی کارهای جانبی دیگر. کیس ها همچنان عالی اند!

لپ تاپ ها: لستر سیتی !

30019383_PIC-H_Dfront

رقیب برای لپ تاپ ها بسیار است. هر چند که بسیاری آنها را قاتل کامپیوترهای رومیزی می پندارند. ولی خود لپ تاپ ها به وسیله گوشی های هوشمند، تبلت ها و … بارها و بارها تا مرز نابودی پیش رفتند. حالا اما لپ تاپ ها با نابود شدن تقریبی تبلت ها! در بازار بار دیگر جان گرفته اند. به تازگی هم که اخباری مبنی بر پردازنده هایی بهتر و صد البته کارت گرافیک هایی قوی تر به گوش می رسد. در واقع می توان گفت باز هم سرعت زیاد رشد تکنولوژی و نوآوری های شرکت هایی همچون انویدیا و اینتل و تا حدودی سامسونگ دنیایی جدید را برای لپ تاپ ها ساخته است.

همان طور که احتمالاً به تازگی شنیده اید انویدیا کارت گرافیک جدیدی ارائه داده است که در بنچمارک ها حتی توانسته است با کارت هایی همچون Titan X رقابت کند. چند روز پیش تصاویری از یک بنچمارک ساده منتشر شد که نشان می داد انویدیا کارت گرافیکی بسیار قدرتمند،از نسل Pascal را برای لپ تاپ ها تدارک دیده است.این کارت گرافیک که در بنچمارک با نام GXXX دیده می شود،قدرتمند تر از کارت گرافیک TITAN-X است! در این تصاویر جدید از یک بنچمارک 3DMark 11 نام کارت گرافیک و پردازنده پوشانده شده است.(اما به احتمال بسیار زیاد این کارت گرافیک از سیلیکون GP104 بهره خواهد برد). علاوه بر آن،نام احتمالی این کارت گرافیک نیز GTX1080M است.این کارت گرافیک از تراشه های حافظه GDDR5X بهره برده و فرکانس موثر در حافظه نیز به 8 گیگاهرتز می رسد.دیگر اطلاعات داغ در این خبر حکایت از آن دارد که این کارت گرافیک به ظاهر اورکلاک نشده است و می تواند در صورت اورکلاک،نتایجی بهتر را از خود به نمایش بگذارد.این بدان معنی است که کارت گرافیک GTX TITAN-X شانس چندانی در برابر این کارت گرافیک ندارد! این کارت گرافیک به همراه لپ تاپ های تجهیز شده به آن،در کامپیوتکس رونمایی خواهند شد.

GTX1080M

GTX1080M2

خرید لپ تاپ برای دانشجویان و مهندسین جوان می تواند بهترین انتخاب و بهترین راه حل باشد. چرا که همیشه در حال حرکتند و مطمئناً کنسول بازی + کیس کامپیوتر+ باتری+صفحه نمایش در وزنی معمولاً کمتر از 3 کیلوگرم می تواند بسیار دل انگیز، مهیج و خواستنی باشد.

Subscribe
آگاهی از
3 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
عارف مدیری بختیاری
شهریور 21, 1395 4:29 ب.ظ

یک بدی که PCداره اینه که ایران میزنه بازی های PCرو سانسور میکنه و قیمتشونو تا حدودی میبره بالا و خود ایران هم برای PC یا به قول خودشون رایانه خخخخخ بازی های مسخره و بی کیفیت میسازه و ابروی گیمر های PCرو داره میبره ….ولی من هم PCدارم و هم میخام PS4 پرو بخرم چون ایران چه بخواد و چه نخواد نمیتونه بازی های کنسول رو دستکاری کنه خخخخ پس زنده باد تمام گیمر های PCو کنسول

sepehr
خرداد 16, 1395 7:57 ب.ظ

سلام اسم این دو کیس که تو عکسن چیه ؟؟؟

3
0
Would love your thoughts, please comment.x