به کجا چنین شتابان؟ ایکس باکس اسکورپیو (Scorpio) در راه است!

0

سال هاست که شرکت های تکنولوژیک از ترفندی ساده، کارآمد و زیرکانه برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. شایعه! این کار خیلی زود جواب می دهد و شرکت ها هیچ مسئولیتی در قبال عملی کردن آن ندارند چرا که شایعه است! این کار ابتدا توسط شرکت هایی همچون سامسونگ و اپل فراگیر (نه ابداع) شدو حالا می بینیم که چندین ماه پیش از تولید یک محصول تصاویر مختلف و مثلاً دزدکی از محصولات به بیرون درز می کند. سونی و مایکروسافت هم از این مقوله مستثنا نیستند. پس از تجربه موفق کنسول های نسل هشتم که اخبار و تصاویر فرضی و …. ماه ها پیش از عرضه محصولات منتشر می شد. این بار هم در میانه راه این رده با اخبارهای مختلف از این دو شرکت مواجه هستیم. پس از PS4.5 که حالا با نام دوم PS4 NEO هم شناخته می شود. حالا مایکروسافت خبرساز اول این روزها است. دوستان منتظر ایکس باکس اسکورپیو (Xbox Scorpio) باشید!

یکی از معروف ترین وب سایت های اینگونه اخبارها سایت Kotaku است و این بار از دو ایکس باکس جدید سخن به میان آورده است. داستان زمانی هیجان انگیز تر می شود که سایت Verge هم این اخبار را اعلام کرده است. مثل اینکه خبرهای هیجان انگیزی در اواخر خرداد ماه در انتظار ماست.

دو کنسول جدید از مایکروسافت

کنسول اول که به احتمال زیاد در سال 2016 عرضه خواهد شد ( گفته می شود در اواسط تابستان این اتفاق می افتد) را می توان نسخه اسلیم ایکس باکس در نظر گرفت. این کنسول هاردی دو ترابایتی خواهد داشت و 40 درصد کوچکتر از ایکس باکس وان حال حاضر خواهد بود.

maxresdefault

اما داستان اصلی ایکس باکس اسکورپیو (Scorpio) است. کنسول جدید توانایی پخش تصاویر 4K را همچون رقیب آینده خود (PS4.5 یا PS4K یا PS4Neo ) دارد و یکی از بارزترین مشخصه هایش سخت افزار به مراتب قوی تر از ایکس باکس وان است. به ادعای اخبار، کنسول جدید تا 4 برابر از کنسول حال حاضر قوی تر است و حتی کنسول جدید سونی را هم مغلوب خواهد کرد. البته نکته ای که شاید در آینده تغییر کند هارد کنسول جدید است که گویی تغییری نخواهد کرد. اگر این مدعا درست باشد. از همین حالا می توان منتظر لگ های گاه و بی گاه در رزولوشن 4K بود! هرچند که مطمئناً مهندسین مایکروسافت بهتر از ما از این قضیه باخبر بوده و فکری برایش می کنند.

در تصویری که متناسب با این خبر منتشر شده است. قدرت پردازشی اسکورپیو به 6 ترافلاپس می رسد. ( FLOPS واحد اندازه گیری سرعت پردازش داده است. Teraflopsهم بیانگر یک تریلیارد فلاپس است.) این در حالی است که مدل فعلی ایکس باکس وان نزدیک به 1.32 ترافلاپس قدرت دارد و توان پردازشی پلی استیشن 4 هم 1.84 ترافلاپس است. شایعات می‌گویند که قدرت مدل جدید کنسول پلی استیشن 4 که با اسم رمز Neo در حال ساخت است، به 4.14 ترافلاپس رسیده و 2.25 برابر بیشتر از مدل فعلی است.

XboxOne-PlayStation4-New

VR ها آینده بازی ها!

پس از اینکه سونی اعلام کرد PS VR در اواخر سال 2016 عرضه خواهد شد. بسیاری این سوال در ذهنشان پدید آمد که پس مایکروسافت چه کار می کند؟ مایکروسافت که با کینکت کاملاً دوربین سونی را بی ارزش کرده بود این بار تصمیم گرفته با هماهنگ سازی با  Oculus Rift امکان استفاده از این هدست را به کاربران خود بدهد.

oculus-rift-xbox-one-1

کنسول های نسل هشت همچنان روی بورس!

احتمالاً با شنیدن این اخبار اگر صاحب یکی از دو کنسول XBOX ONE و یا PS4 بوده باشید کمی نا امید شده اید. ولی نا امید نباشید! مایکروسافت و سونی این اطمینان را داده اند که با وجود معرفی کنسول های جدید همچنان از این دو کنسول حمایت کاملی خواهند داشت و تمامی عناوین برای کنسول های حال حاضر و آینده یکی خواهد بود.

کنسول ها در حال محو شدن هستند؟

2777920-4287127977-26141-1024x529

مدتی است که کمپانی های بزرگ در حال تغییراتی در ارائه خدمات خود هستند. پس از اجرای بازی های XBOX 360 بر روی XBOX ONE، سونی تصمیم گرفت بازی های PS3 را بر روی کنسول خود به اجرا در بیاورد و خبرهایی مبنی بر امکان بازی حتی بر روی تلویزیون ها به گوش می رسد( چیزی شبیه به Netflix).

مدل اسلیم اکس باکس وان و اسکورپیو، هر دو قسمتی از استراتژی های مایکروسافت با نام رمز Project Helix هستند؛ پروژه ای که سعی بر همگام سازی اکس باکس وان با ویندوز 10 دارد. در آینده بازی های مایکروسافت مانند Halo برای ویندوز 10 هم به انتشار خواهند رسید. به اعتقاد منابع داخلی، قرار بود عنوان Fable Legend که متأسفانه کنسل شد، از اولین قدم ها برای رسیدن به این هدف باشد. همچنین اطلاعات به دست رسیده نشان می دهند مایکروسافت در آینده چرخه تولید پنج ساله کنسول ها را از برنامه های خود حذف می کند. به عبارت دیگر، آن ها می خواهند سخت افزار و بازی های بیشتری را در طول چند سال آینده عرضه کنند؛ بازی هایی که متعلق به شبکه عظیم تری شامل دو برند ویندوز و اکس باکس هستند.

تمام این تفاسیر حدس و گمان هایی است که باید منتظر بود و دید که به کجا می انجامد؟

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x