ویندوز XP بعد از 12 سال بازنشسته شد

0

ویندوز XP  وقتی تو اکتبر سال  2001 برای اولین بارعرضه شد شاید هیچ کسی فکر نمیکرد این سیستم عامل یکی از محبوب ترین سیستم عامل های مایکروسافت بشه حالا بعد از 12 سال هنوز بیش تر از یک چهارم  رایانه های شخصی از این سیستم عامل استفاده میکنن این یعنی این سیستم عامل جایگاه ویژه ای بین  کاربران PC باز کرده اگه به نمودار زیر توجه کنید میتونید میزان محبوبیت این نسخه از ویندوز رو متوجه شید ، اگه به این عکس توجه کنید میبینید فقط ویندوز 7 رقیب اصلی این سیستم عامل محبوبه  .

میزان محبوبیت نسخه های ویندوز در اکتبر 2014
میزان محبوبیت نسخه های ویندوز در اکتبر 2014

ویندوز ایکس پی جانشین دو نسخه شکست خورده ویندوز ME و 2000 شد و اینقدر خوب بود که ویندوز ویستا رو هم که بعد از این سیستم عامل به بازار عرضه شد رو هم شکست داد همون طوری هم که توی نمودار بالا میبینید تنها 3 درصد از کاربران PC از این سیستم عامل استفاده میکنن .

و امروزه روی اکثر PC های با سخت افزار پایین و متوسط استفاده از ایکس پی توصیه میشد . اما مایکروسافت به طور رسمی دیروز ( 8 مارچ ) 19 فروردین 93 دیگه از این سیستم عامل ساپورت نمیکنه و به کاربران این ویندوز پیشنهاد تخفیف 100 دلاری برای خرید ویندوز 8 رو داده اما شاید ویندوز 8 بر روی سیستم عامل با سخت افزار پایین اصلا مناسب نباشه .

اما آپدیت نشدن این نسخه و میزان محبوبیت بالای اون باعث میشه هکر ها و ویروس نویس ها بیشتر به این سیستم عامل روی بیارن و اکسپلویت های این ویندوز از حالت مخفی خارج میشه و در اختیار کاربران بیشتری قرار میگیره .

اما حالا باید چیکار کرد ؟؟

– اگه سخت افزارتون اجازه میده به ویندوز 7 آپدیت کنید ( اگه میتونید سخت افزار رو هم ارتقا بدید بهتره چون سیستم عامل 7 نیاز به سخت افزار بهتری داره و شاید با سخت افزار پایین شمارو مایوس کنه )

– اگه نمیتونید ویندوز 7 رو نصب کنید باید مراقب باشید یعنی تا حد امکان به اینترنت متصل نشید و در اینترنت هم مراقب فعالیت خودتون باشید .

– تمامی  آپدیت های این نسخه رو حتما نصب کنید .

– حتما از یک آنتی ویروس آپدیت استفاده کنید .

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x