نکاتی که قبل از انتخاب آنتی ویروس بهتر است بدانیم

1

بحث آنتی ویروس ها اغلب بین کاربران ایرانی، مخصوصا گیک ها، داغ است. به نظر من هم باید داغ باشد چون در ایران اگر بتوانی از پس یک سری از ویروس ها، کرم ها و یا تروجانها بر بیای جزء نیم درصد بالای جامعه خواهی بود و خیلی این کاره به حساب خواهی آمد. من خودم هزاران خاطره متفاوت از ویروس ها دارم  شما هم حتماً همینطور، اصلاً ویروس کامپیوتر شبیه سرماخوردگیه هرکس حداقل یکبارکه تجربه کرده، نکرده؟ عجب  مثالی زدم 🙂 امیدوارم با این مثال زیبا علاقه مند به خوندن این چند خط شده باشید.

کدام آنتی ویروس را انتخاب کنم

ببنید آدم نباید به چیزی و یا کسی تعصب داشته باشد. من از نزدیک دیدم دوستان دعواهای جدی سر اندروید و آیفون میکنند. آنتی ویروس هم از این دعواها و تعصبات به دور نیست. ما باید یاد بگیریم که تمام اینها ابزاری هستند که برای راحت کردن کار ما موجودند. حال اینکه چه کسی با کدام راحت تر است و یا کدام بهتر است در دنیای رقابتی امروز خیلی جای بحث ندارد. در ادامه فاکتور هایی را با هم بررسی میکنیم و بسیار علاقه مندیم که شما هم اگر نظری دارید با هم به اشتراک بگذاریم.

نسخه پولی و یا نسخه غیر پولی

تفاوت بین نسخه پولی و یا رایگان تنها در یک سری افزونه هایی است که این نرم افزار ها سعی دارند برای کسب در آمد بیش تر بفروشند. ولی نکته مهم این است که هسته و موتور ویروس یاب نسخه پولی و غیر پولی یک شرکت مشخص، دقیقا یکی است. این امری هست که تمام شرکت ها به آن اذعان دارند. بدین معنی که ویروسی پیدا نمیشود که نسخه پولی آنتی ویروسی آن را بیابد ولی نسخه رایگان این کار را نکند. دلیل اصلی هم به بازاریابی بر میگردد. فرض کنید که نسخه نرم افزار رایگان به خوبی کار نکند، شرکت ضرر بسیاری  زیادی از نظر بازاریابی میکند. به نسخه پولی نیز اگر نگاه کنید امکانات زیادی دارد ولی باید ببنید که آیا واقعا به همه این امکانات نیاز هست یا نه؟ همچنین نرم افزار سعی می کنند که از کلمات پیچیده استفاده کنند که بتوانند فروش بیشتری کنند. هوش مصنوعی و تشخیص حدس‌و‌خطایی و غیره.

نسخه کرک شده و یا نشده

ما نباید توصیه کنیم که نسخه کرک شده استفاده کنید، چون از نظر اخلاقی کلا استفاده از نسخه کرک شده درست نیست. ولی از سوی دیگه با مشکل درآمد و برابری نرخ دلار و ارز، نداشتن کارت اعتباری در ایران کار بسیار سخت می شود. خلاصه تنها نرم افزاری استفاده کنید که راحت آپدیت شود و شما درد سر پیدا کردن کلید های کرک کردن را هر روز نداشته باشید. من شخصا نسخه مجانی را به نسخه کرک شده ولی با درد سر، ترجیح میدم. مشکل دیگر این است که در حین جستجو نرم افزار کرک شده بعضی از کاربران ناآگاه بعضا نسخه هایی بسیار خراب و ویروس دار را پیدا میکنند که حسابی باعث درد سر برای آنها میشوند.

آنتی ویروس های رایگان

ما با همه ی اینها کار کرده ایم و هر کدام مزایا و مضرات خودشون را دارند. کلا سعی کنید با یکی کار کنید و همیشه آن را به روز نگه دارید. واقعا به روز نگه داشتن هر نرم‌افزاری با اینترنت ایران هم خودش سخت است، ولی بهتر است که این کار را بکنید و اگرنه ممکن است که فایل های خودتان را از دست بدهید، مجبور شوید که ویندوز عوض کنید و یا هزار درد سر دیگر.  در ضمن نرم افزار مایکروسافت خیلی خوب نیست و معمولا راندمان کمی در ویروس یابی دارد.

نرم افزار تمیز کن

بعضی از نرم افزار ها هستند که در واقع ضد ویروس نیستند ولی اگر ویروس گرفته باشید کمک میکنند که ویروس را پاک کنند. کلا هدف طراحی آنها بیشتر پاک سازی است تا جلوگیری. این نرم افزار ها معمولا روش هایی سخت تری برای پاک سازی به کار می برند که ممکن است که صدمه ای به سیستم عامل شما بزنند. اما ما خودمان تا به حال تجربه ی بدی با آنها نداشته ایم. یکی از بهترین هایی که شما باید داشته باشید و رایگان هم هست:

من دیدم از پس خیلی ها بر میاد. پس حتما کنار ضد ویروس خود برای روز مبادا داشته باشید.

چندتا آمار جالب

چندین سایت مستقل وجود دارند که از نزدیک عملکرد این ضد ویروس ها را بررسی می کنند. شاید کاربران زیادی این سایت ها را ندیده باشند ولی آمارهایی که اینها میدهند ممکن است به شما کمک می کنند که در انتخاب آنتی ویروس خود بهتر تصمیم بگیرید. این سایت منبع خوبی است که من معمولا بهش سر میزنم. http://www.av-comparatives.org/dynamic-tests

به عنوان مثال جدول زیر نشان میدهد که آنتی ویرویس ها چه قدر سرعت کامپیوتر شما را کم میکنند و یا کدامشان سریع تر است.

av

Subscribe
آگاهی از
1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
مریم
دی 28, 1395 10:08 ق.ظ

مهم اینه که اورجینال باشه از هر شرکتی که میگیرید . من به شخصه از سایت ویروس کش خرید میکنم

1
0
Would love your thoughts, please comment.x