معرفی ویژگی های جدید iOS 9

0

چند روزی است که امکان آپدیت به iOS 9 برای اکثر دستگاه های اپل امکان پذیر شده است و به همین دلیل قصد داریم نگاهی جامع به این سیستم عامل جدید اپل بیاندازیم و ببینیم که آیا باید به iOS 9 آپدیت کنیم یا خیر ؟

  • توصیه مهم : اگر نیاز به جیلبرک دارید به هیج عنوان به iOS 9 آپدیت نکنید چون اکثر راه های Pangu برای جیلبریک iOS 9 بسته شده است . 
  • iOS 9 برای تمامی دیوایس های بالاتر از 4S قابل دانلود و نصب است .
  • iOS 9 تنها 1.3 گیگابایت حجم دارد که برای کاربران دستگاه های 16 گیگابایتی بسیار مناسب است .

اما ویژگی های جدید:

1- Siri :

در iOS 9 سیری پیشرفت های زیادی داشته است و اکنون به سوالات بیشتری می تواند پاسخ دهد و به کمک پردازنده کمکی M9 همیشه فعال است و میتوانید از راه دور بدون دست زدن به گوشی با گفتن “Hey Siri ” از سیری کمک بخواهید .

شما میتوانید در هر صفحه ای با گفتن جمله “remind me of this in the evening” یک Reminder برای موضوعی که در حال دیدن هستید قرار دهید .

سیری اکنون میتواند مکان هارا هم به خوبی تشخیص دهد مثلا میتوانید بگوید  “یادم بیار ظرف هارا وقتی رسیدم خونه بشورم ” ( البته به زبان انگلیسی ) سیری به محض رسیدن به خانه این کار را برای شما انجام خواهد داد .

Siri

 

Split-screen view and multitasking :

این ویژگی جدید در  آیپد قابل استفاده است و شما میتوانید به صورت کامل از قابلیت چندبرنامه ای به صورت همزمان برای دو برنامه به صورت کامل استفاده کنید.

یا به کمک قایلیت تصویر در تصویر هنگام کار با برنامه ها به دیدن ویدیو هم مشغول باشید و از این جور کارا !iOS-9-iPad-Split-View

قابلیت جستجو در تنظیمات :

یکی از ویژگی های خوب iOS 9 قابلیت جستجو در تنظیمات ( Setting ) گوشی است که میتواند پیدا کردن هرچیزی را ساده تر کند .

Settings-app-has-search-so-you-can-just-type-the-setting-that-you-are-looking-for

باتری بیشتر با قابلیت Low Power Mode :

آیفون شما با این ویژگی تا 3 ساعت بیشتر باتری نگه خواهد داشت در واقع با فعال کردن این گزینه در قسمت تنظیمات برخی از افکت ها لغو شده ، دانلودهای اتوماتیک و بروزرسانی برنامه هایی مثل ایمیل و مسنجر ها در حالت غیر فعال قرار میگیرد تا مصرف باتری کاهش یابد .

You-now-have-Low-Power-Mode

Shortcut های جدید برای تماس و پیامک در قسمت جستجو :

شما میتوانید با سرعت بیشتری تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید فقط کافیست در قسمت جستجو نام فرد را بنویسید .

You-can-quickly-call-and-text-people-via-a-new-shortcut

ویجت جدید باتری و نمایش مصرف باتری توسط برنامه ها:

اپل در iOS 9 به باتری توجه زیادی داشته و با ارائه یک ویجت جدید شما میتوانید در  Notification Bar میزان باتری گوشی و ساعت هوشمند iWatch خود را ببینید .

New-Battery-widget-will-show-you-the-available-charge-for-your-Apple-Watch-right-in-the-Notifications-dropdown

در iOS 9 میزان مصرف در پس زمینه برنامه ها هم مشخص شده است .

Detailed-battery-usage-stats

اضافه شدن برنامه iCloud برای مدیریت فایل ها:

در iOS 9 شما میتوانید برنامه iCloud Drive را در آیفون خود نیز داشته باشید و فایل های خود را در گوشی هم مدیریت کنید .

A-hidden-brand-new-iCloud-Drive-app

استفاده از ویژگی Quick Reply در همه برنامه ها:

Quick Reply یکی از ویژگی های خوب iOS 8 بود که در iOS 9 به طورکامل و در همه برنامه ها قابل دسترسی و استفاده است و میتوانید با سرعت بیشتری به پیام هاو ایمیل های خود پاسخ دهید .

Quick-Reply-is-now-available-for-all-apps

استفاده از برنامه Health در حالت landscape :

برنامه Health در iOS 9 به صورت landscape هم اجرا میشود تا بتوانید بهتر به به بررسی نمودار های عملکرد خود بپردازید .You-can-now-use-Health-in-landscape-mode

قابلیت Attach هر نوع فایلی در ایمیل ها:

در ورژن های قبلی iOS شما فقط میتوانستید عکس و فیلم را از طریق ایمیل ارسال و دریافت کنید ولی در iOS 9 این مشکل برطرف شده و به کمک iCloud Drive ارسال و دریافت هر Attachment ممکن شده است .

You-can-now-attach-all-kinds-of-files-to-an-email-not-just-images-or-video

ارتقا برنامه های داخلی مثل Note , Maps , News :

برنامه های داخلی مثل News , Map تغییراتی داشته اند ولی برای ما ایرانی ها چندان کاربرد ندارند اما برنامه Note تغییرات خوب و کاربردی داشته است مثل قابلیت پشتیبانی از فولدر ها هم در آیفون هم در iCloud ، قابلیت اضافه کردن عکس ، نقشه ، ویدیو و URL به یادداشت ها ، قابلیت ساخت چک لیست و اظافه کردن sketch به یادداشت ها از جمله آپدیت های برنامه Note است که به شدت این برنامه را کاربردی تر کرده است .

create-notes-folders notes-checklist2

– پسورد های 6 رقمی :

در iOS 9 پسورد به صورت پیشفرض 6 رقمی است اما در ابتدا شما را مجبور به تعویض پسوردتان نمیکند  ولی اگر بخواهید هروقت پسورد خودرا عوض کنید مجبور به انتخاب 6 رقم خواهید بود .

ios-9-passcode

اینها تنها بخشی از ویژگی های iOS 9 بود سعی میکنیم با گذشت چند روز و بررسی های بیشتر قابلیت جدید این سیستم عامل را بیشتر معرفی کنیم

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x