معرفی لپ تاپ های سری مک بوک پرو اپل ( MacBook Pro )

0

اپل یکی از معتبر ترین برند های تولید محصولات کامپیوتری دنیاست و تقریبا پا بر تولید بر محصولی گذاشته همیشه بهترین محصولات را برای خریدارانش ارائه داده است ما  قصد داریم به بررسی لپ تاپ های این برند در ایران بپردازیم  و این محصولات را به شما معرفی کنیم .

اول از همه باید بگیم اپل دو مدل کلی دارد :

1- MacBook Pro :

2- MacAir Book :

– در مدل MacBook Pro که نسخه سریعتر و قوی تر و صد البته بزرگتر و سنگین تر لپ تاپ های اپل به حساب میاد و در دو مدل 13 و 15 اینچی تولید میشود ، در مدل های قبلی بدون صفحه نمایش رتینا و در مدل جدید  با صفحه نمایش رتینا و پردازنده بهتر و قیمت کمتر به بازار عرضه میشود .

overview_hero

قیمت مدل های 13 اینچی از1299$ و مدل های 15 اینچی 1999$ در فروشگاه های اپل شروع میشود .

یکی از ویژگی های این سری میتوان به صفحه نمایش رتینای زیبا و قدرتمند اپل دانست که با ورود به دنیای لپ تاپ ها کیفیت خارق العاده را برای استفاده کننده گان لپ تاپ ها  رقم زده است تعداد پیکسل ها در مدل 13 اینچی تا 4 میلیون عدد و در مدل 15 اینچی تا 5 میلیون عدد میرسد که دقت این تصویر بسیار بالاتر از تلویزیون های معمولی ایست و بسیار نزدیک به تلویزیونهای 4K  میباشد .

Retia

 در این صفحه نمایش های رتینا شما میتوانید با رزولوشن  2560 در 1600 پیکسل در مدل 13 اینچی ودر مدل 15 اینچی با رزولوشن فوق العاده  2880 در 1800 پیکسلی تصاویر و ویدیو ها را مشاهده کنید که در تصویر زیر میتوانید تفاوت این رزولوشن ها را  مشاهده کنید .

کیفیت تصاویر رتینا با تلویزیون های FullHD

– این محصول بعد از صفحه نمایش فوق العاده رتینا ، از پردازنده های جدید هاسول اینتل بهره میبرد و از دو مدل قدرتمند Intel Core i5 و Intel Core i7 برای استفاده در این مدل موجود است ،  در مدل های 13 اینچی از پردازنده های :

2.6GHz dual-core Intel Core i5 processor (Turbo Boost up to 3.1GHz) with 3MB shared L3 cache

و

2.8GHz dual-core Intel Core i5 processor (Turbo Boost up to 3.3GHz) with 3MB shared L3 cache

عرضه میشود و در مدل های 15 اینچی با Cpu های :

2.2GHz quad-core Intel Core i7 processor (Turbo Boost up to 3.4GHz) with 6MB shared L3 cache

و

2.5GHz quad-core Intel Core i7 processor (Turbo Boost up to 3.7GHz) with 6MB shared L3 cache

عرضه میشوند و این Cpu ها در مدل های 13 اینچی با 8 گیگ رم 1600MHz DDR3L و در مدل های 15 اینچی با 16 گیگ رم 1600MHz DDR3L عرضه میشوند .

 Intel Iris Graphics :

در این سری از لپتاپ ها هم  از گرافیک های اینتل استفاده شده است که شامل دو مدل Iris Graphics و Iris Graphics Pro میباشد مدل Iris Graphics تنها شامل یک کارت گرافیک و ولی در مدل Iris Graphics Pro از یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce GT 750M با 2GB حافظه از نوع GDDR5 کمک میگیرد تا بهترین نوع تصویر را نشان دهد .

باتری :

در این دو مدل لپ تاپ از باتریهای قدرتمندی استفاده میشود که توانایی استفاده تا 9 ساعت برای مدل های 13 اینچی و 8 ساعت در مدل های 15 اینچی دارند که نظر عدد بسیار عالی و قابل قبولی به شمار می آید و این باتری ها تا 1000 بار قابلیت شارژ و دشارژ را دارند و همچنین تقریبا 30 روز طول میکشد تا باتری آن کاملا خالی شود .

Battry

PCle-based flash storage :

استفاده از حافظه های فلش مدتی ایست که به دلیل سرعت بالا و خرابی کمتر و میزان فضای اشغال شده کمتر و صد البته مصرف باتری کمتر بسیار مورد علاقه سازنده های لپ تاپ های سریع قرار گرفته اپل هم در این سری از یک نوع جدید حافظه ها بر پایه PCle به جای SATA  استفاده شده است که باعث شده سرعت این حافظه نسبت به مدل های ساتا 1.6 برابر بیشتر شود .

در این مدل از حافظه های فلش استفاده میشود و از 128 گیگ تا 1 ترا بایت قابل عرضه است مدل های 13 اینچی با 128 گیگا بایت شروع شده و در مدل های 15 اینچی از 256 گیگابایت شروع می شود .

در این قسمت یک ویدیو که بررسی مک بوک پرو جدید میپردازه برای شما آماده کردیم تا به صورت تصویری با این محصول آشنا شوید : ( البته زبان ویدیو انگلیسی ایست )

لسیت مشخصات مک بوک پرو جدید از طرف سایت اپل :

Macbook Pro-1Macbook Pro- 3Macbook Pro- 4Macbook Pro-2Macbook Pro-5Macbook Pro-6

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x