لپ تاپ گیم می خواهید؟ صبر کنید!

0

پیش از این با مطرح کردن مسئله خرید لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ به این نتیجه رسیدیم که اگر در خانه اید کامپیوتر دسکتاپ به مراتب بهتر است و اگر که دائم در حال حرکت هستید که واضح است تنها انتخابتان لپ تاپ است.

حالا اگر به فکر خرید لپ تاپ گیم هستید شدیداً به شما پیشنهاد می کنیم دست نگه دارید. چرا که بازار این گروه منتظر تغییری بزرگ است. چندی پیش کارت گرافیک های انویدیای GTX 970 و GTX 980 را معرفی کردیم و گفتیم که این گروه پیشرفت مناسبی در مصرف انرژی داشته و بازده بالایی هم دارند و کیفیت 4K یکی از مشخصات بارز آن هاست. اگر خواستید می توانید مقایسه این کارت ها را با رقیبانشان در این نوشته ببینید.

حالا انویدیا نسخه های موبایل گرافیک هایش را هم ارائه کرده و مدعیست علاوه بر کاهش بارز مصرف انرژی تا 30% افزایش کارایی داشته اند. سری مکسول انویدیا با هدف قرار دادن مصرف انرژی کارایی را هم بالا برده است و توانسته هارمونی خوبی بین این دو ایجاد کند! معنی این هارمونی افزایش بازدهی و کارایی در ازای هر وات مصرفی است و دلیل این بهبود هم استفاده از تکنولوژی هایی همچون  Multi-Frame Sample Anti-Aliasing بوده است. البته انویدیا ادعا کرده که با تدابیری که اندیشیده مصرف باتری را بهینه تر کرده است و تا 20 الی 30 درصد بهبود در عملکردش دیده می شود.

مشخصه بعدی که به آن اشاره کردیم کیفیت نمایش 4K بود. همانطور که می دانید نمایش تصاویر 4K نیاز به صفحات نمایشی 4K دارد. پس ما نیاز به صفحاتی 4K داریم؟ این به چه معنی است؟ معلوم است دیگر لپ تاپ هایی به مراتب گرانتر. ولی نگران نباشید انویدیا به فکر این قسمت هم بوده است. تکنولوژی که انویدیا به آن نام  downsampling داده است. راه حلی است برای این مشکل که در آن تصاویر 4K در صفحات FullHD نمایش داده می شود.

گمان کنم این دلایل برای تأخیر در خریدتان کافی باشد. به خصوص که با ورود این لپ تاپ ها لپ تاپ های پیشین هم ارزان تر می شوند. در زیر به مدل های معرفی شده با این سخت افزار اشاره می کنیم:

MSI GT72 و MSI GS60 از کمپانی ام اس آی ————-ASUS G751 از کمپانی ایسوس و Gigabyte Aorus X7 از کمپانی گیگابایت.

builtforgaing323

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x