تولید PS4 neo تأیید شد. ولی امسال خبری از آن نیست!

5

پس از کش و قوس های فراوان و خبرهای ضد و نقیض می بینیم که شایعه ای دیگر به حقیقت پیوست و این بار سونی وجود پروژه PS4 neo را تأیید کرده است تا بیش از این طرفدارانش را منتظر نگذارد. اندرو هاوس، مدیر بخش سرگرمی سونی تأیید کرد که این شرکت در حال ساختن نسخه بهبود یافته پلی‌استیشن ۴ است.

نسخه بهبود یافته پلی‌استیشن ۴، دارای گرافیکی قدرتمندتر و قابلیت پشتیبانی از بازی‌های با کیفیت 4K است. این اولین بار است که سونی تصمیم به افزایش قدرت پلی‌استیشن در نیمه راه دوره کنسول‌ها گرفته است.  همانطور که پیش از این هم بیان شد بدون هیچ شکی، این تصمیم به دلیل سرعت سرسام‌آور پیشرفت تکنولوژی در اسمارت‌فون‌ها و پی‌سی‌ها است.

قیمت ثابت نخواهد بود. قیمت گذاری طبقه ای!

اندرو هاوس، مدیر بخش سرگرمی سونی به فایننشال تایمز گفته است که قیمت این نسخه از کنسول فعلی پلی استیشن بیشتر است. وی می‌گوید: «این محصول، تصمیم به تکمیل PS4 دارد. ما هر دو را تا تمام شدن بازه عمر آن‌ها به فروش می‌رسانیم

ps4_neo_edit

این کنسول که اسم رمز نئو (Neo) را به خود گرفته است، بازیگران سرسخت و مشتریان تلویزیون‌های ۴K را هدف قرار داده است (گروهی که احتمالاً بیشتر به سمت کامپیوتر های رومیزی می رفتند). علاوه بر بهبودهای سخت‌افزاری، سونی قصد دارد با استفاده از سرویس‌هایی همچون PS Vue internet TV و همکاری با اسپاتی‌فای برای PS Music، میزان تمایل به این کنسول را افزایش دهد.

منتظر نباشید!

اخبار مرتبط با پلی استیشن نئو، در ماه مارس در رسانه‌های ژاپنی انتشار یافت. به همین دلیل حدس‌ها و گمانه‌های بسیاری پیش از نمایشگاه E3 هفته آینده در لس‌آنجلس شدت گرفته بود. جالب است بدانید که مایکروسافت نیز قصد دارد یک نسخه بهبود یافته ایکس باکس را ارائه کند. ولی سونی در حرکتی کمی نا امید کننده طرفداران سونی، گفته است که نئو در E3 رونمایی نخواهد شد و همچنین اطلاعاتی از قیمت و زمان ارائه آن منتشر نکرده است. هاوس گفته:‌ «ما می‌خواهیم گستره کاملی را روی این کنسول امتحان کنیم تا در زمان رونمایی، بهترین را داشته باشیم

کمی تا قسمتی سازگار!

هاوس نگرانی‌ها در مورد سازگاری دو کنسول را رد کرد و گفت:‌‌‌ «همه بازی‌ها، از PS4 معمولی پشتیبانی می‌کنند و همه یا قسمت اعظمی از بازی‌ها، از نئو پشتیبانی می‌کنند.»

مدیر بخش سرگرمی سونی معتقد است که توسعه‌دهندگان تجربه بدون لگی بین دو کنسول خواهند داشت و توسعه بازی برای هر دو با کمی تلاش بیشتر امکان‌پذیر خواهد بود.

Cggbf_wUEAAxlE1

پایان دهه های کنسول ها؟

به نظر می رسد که سرعت پیشرفت علم کنسول ها را هم قربانی خود کرده است و این دستگاه ها نمی توانند تا مدت ها بر روی یک مدل حکم فرمایی کنند. البته هاوس با فیل اسپنسر(مدیر ایکس باکس) چندان موافق نیست. اسپنسر معتقد است که کنسول‌ها نیز باید مانند کامپیوترهای رومیزی چرخه تولید کمتری داشته باشند. هاوس می‌گوید: «کاربران به دلیل ریتم متفاوت در اسمارت‌فون‌ها و PC ها به آن در دنیای تکنولوژی عادت کرده‌اند.»

در حال حاضر PS4 با نزدیک به 40 میلیون فروش در برابر 21 میلیون فروش ایکس باکس حال و روز بسیار خوبی دارد و می خواهد با معرفی مدلی جدید تر این حال و روز را بهتر کند. هر چند که ایکس باکس اسکورپیو با توجه به مشخصاتش می تواند روزگار را کمی برایش تلخ کند!

Subscribe
آگاهی از
5 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
ALI
خرداد 30, 1395 7:22 ب.ظ

یادتون باشه مدیر عامل شرکت سونی گفته تمام بازیهای آینده روی کنسولهای قدیمی ps4 اجرا میشه نگران نباشیدنیازی به خرید تلویزیون 4k نیست

Shayan
خرداد 30, 1395 3:15 ب.ظ

آقا افشین من میخوام ps4 بخرم میگم وایسم تا این neo بیاد یا بخرم

حامد
Reply to  افشین
تیر 31, 1395 7:59 ب.ظ

با سلام. ps4 neo روی مانیتور های led هم اجرا میشه یا نیاز به تلویزیون 4k است؟

5
0
Would love your thoughts, please comment.x