بهترین برندهای لپ تاپ حال حاضر

5

انتخاب بر اساس برند همیشه کار درستی نیست. در واقع پرس و جو راحع به برند زمانی سندیت پیدا می کند که شما تمامی حالات را در مورد یک برند در نظر بگیرید. یک مثال ملموس اگر بخواهیم بزنیم می توانیم به موبایل های هواوی اشاره کنیم. یادمان نرفته است که هواوی در اوایل ورودش به بازار گوشی های به شدت ارزان قیمت تولید می کرد و معمولاً تجربه چندان مناسبی به کاربر نمی داد. کم کم این برند تصمیم به تصحیح روند خود گرفت و پرچمداران قدرتمند و خوش دستی تولید کرد. هر چند که تولیدات ارزان قیمت این محصول همچنان بازده مناسب و آنچنان خوبی ندارند ولی افراد بسیاری از پرچمداران و گوشی های رده بالای این برند رضایت دارند. حال اگر فردی بخواهد گوشی ارزان قیمت بخرد و از کسی که یک پرچمدار هواوی دارد سوالی در مورد این برند بپرسد. تعریف های بسیار می شنود و خوشحال گوشی ای خریداری می کند که شاید رقیبان بهتری از خود داشته باشد. مقصود از این مثال این بود که قضاوت راجع به تمام محصولات یک برند با توجه به یک تجربه کار درستی نیست. حال برویم سراغ بحث اصلی خودمان:

وب سایت laptopmag هر سال رده بندی برندهای لپ تاپ را با توجه به یک سری از پارامترها ارائه می دهد. هرچند که به اواخر سال 2017 نزدیک می شویم ولی با داغ شدن بازار لپ تاپ های اپل و افزایش قیمت های عجیب این برند. رویکرد بیشتر مردم به سمت برندهای دیگر لپ تاپ، برآن شدیم که کمی در این مورد توضیحی دهیم و در ضمن این رتبه بندی، توضیحاتی راجع به انتخاب از روی برند و مواردی که هر برند به آن معروف است بدهیم.

لنوو همچون بازار ایران، بازار دنیا را نیز اشغال کرده است و با تنوع محصولات و قیمت مناسب توانسته تعداد کاربران خود را بالا برده و در نتیجه به محبوب ترین برند سال تبدیل شود. بیایید روند تکاملی این جدول را در سال های اخیر ببینیم:

لنوو در بازار ایران هم شهرت و تنوع بسیار بالایی دارد. قیمت مناسب، سخت افزار قابل قبول در قیاس با رقبای هم قیمت را می توان از جمله نکات مثبت لنوو در رده های قیمتی مختلف دانست. ولی همیشه دو موضوع در لنوو برای برخی خریداران موضوعی آزاردهنده بود. صفحه نمایش لنوو در رده قیمتی پایین در قیاس با ایسوس ( که رقیب اصل این برند است) کمی ضعیف تر است. کیفیت ساخت هم دیگر مسئله ای است که در برخی قیمت ها آزاردهنده است. در واقع همیشه در پاسخ به تماس های تلفنی خرید لپ تاپ های لنوو حتماً این مورد را ذکر می کنم که ” باید بروی با لپ تاپ کار کنی” چرا که لنوو اولویت اولش را سخت افزار قرار داده است و به راحتی کیفیت ساخت و صفحه نمایش را قربانی آن می کند.

ایسوس هم در بازار ایران همچون بازار جهانی رقابتی جانانه با لنوو دارد. این برند به واسطه تجربه در تولید سخت افزار کامپیوتر کیفیت مناسبی از نظر کارکرد دارد. مادربوردهای ایسوس بهترین مادربوردهای کامپیوترهای رومیزی هستندو اگر بخواهیم مهمترین بخش یک لپ تاپ را نام ببریم بدون شک آن بخش مادربورد خواهد بود. ایسوس از نظر کیفیت ساخت هم وسواس هایی دارد که می توان آن را کمی بالاتر از لنوو دانست. صفحه نمایش های ایسوس هم نه فوق العاده اند و نه بد. ولی از سویی دیگر شاید یکی از نقاط ضعف ایسوس در چشم کاربران قیمت بالا در قیاس با برخی از رقبا باشد که می تواند نقشی اساسی در انتخاب لپ تاپ بازی کند.

دل ، اچ پی و ایسر در بازار ایران آنچنان که در بازار جهانی مطرح هستند، مخاطب ندارند. در واقع می توان گفت تا حدودی بازی را به این دو برند باخته اند ولی می توان در تک مدل هایی آنها را در رقابت با دو برند پیشین دید. دل همچنان برای گروه صنعتی کار یک انتخاب مطمئن و قدیمی است و می توان گفت که سری صنعتی اش همچنان در رقابت با سری صنعتی لنوو است. ولی در دهه گذشته گارانتی های متفرقه، ورود برخی مدل های ریفربیشد و خرابی های گاه و بی گاه همین مدل های ریفربیشد ضربه سختی به وجه این برند زد. HP هم در دهه گذشته دچار همین اتفاق شد و ورود مدل های ریفربیشد باعث شد آمار خرابی های مادربورد این برند بالا برود و دست دوم فروشی ها پرشدند از مدل های مختلف HP. در حال حاضر اما این دو برند گارانتی های معتبرتری پیدا کرده اند و کم کم به بازار رقابت بازمیگردند. ایسر اما داستانی متفاوت دارد. این برند کیفیت مناسبی داشت و دارد ولی همچون لنوو به راحتی کیفیت ساخت و صفحه نمایش را فدای سخت افزار می کند و از طرفی دیگر تنوع و تناسب قیمت لنوو را ندارد.

جایگاه اپل در این جا کمی عجیب است ولی می توان قیمت بالا و از طرفی تنوع کمتر را یکی از بزرگترین عوامل این جایگاه دانست. تازه در ایران باید گارانتی های غیر رسمی گرانی را هم اضافه کرد که در واقع هیچ کاری هم نمی کنند و فقط پول اسم گارانتی را می گیرند. در هر حال شاید ارائه سری جدید هم کمی در این سقوط پنج پله ای و دور شدن از مقام نخست دخیل دانست. در واقع می توان گفت که این رتبه اپل نه نشان از بد بودن آن که نشان از مثل همیشه نبودن آن است. مثل اینکه بارسلونا روز خوبش نباشد یا پرسپولیس یا …..

Subscribe
آگاهی از
5 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
زهرا
خرداد 1, 1399 2:14 ق.ظ

سلام‌ وقتتون بخیر. من میخام لپ تاپ بخرم، راهنمایی هارو خوندم ولی گیج شدم نمیدونم چی بخرم. من تا ۵ میلیون میخام هزینه کنم، و یک لپ تاپ برای کارای حسابداری و نرم افزارهای آفیس و حسابداری نیاز دارم، و بشه به صورت روزمره موزیکی یا فیلمی تماشا کرد و از اینترنت استفاده کرد. اصلا برای بازی نمیخام. لطف میکنین راهنمایی کنین که من چه مدل لپ تاپی بخرم که برای چندسال به راحتی بتوانم از آن استفاده کنم. ممنون میشم راهنمایی کنین.
باتشکر.????

بهمن 23, 1396 2:03 ب.ظ

بسیار عالی بود..

بهمن 1, 1396 3:23 ب.ظ

من قصد خرید لپ تاپ دارم برای نصب و کار کردن با نرم افزار 3dmax خیلی تحقیق کردم بهترین برندها اپل و بعد ایسوز هست اما برای من برند مهم نیس و فقط میخوام لپ تاپ قدرتمندی داشته باشم که بتونه این برنامه پرحجم و سنگین رو بدون مشکل اجرا کنه و رندر بگیره
اگه میشه راهنمایی کنید لطفا

حسین
Reply to  طراحی وب سایت
اردیبهشت 14, 1399 10:26 ب.ظ

به نظر من لبتاب اچ پی مدل ENVY لبتاب مناسبی هستش

پوشش سقف حیاط خلوت
آبان 27, 1396 9:09 ق.ظ

ممنون از مطلبی که به اشتراک گذاشتین فکر نمیکردم لنوو اول باشه
با تشکر

5
0
Would love your thoughts, please comment.x