آشنایی با ویژگی های جدید ویندوز 10

4

همانطوریکه میدانید نسل بعدی ویندوز های مایکروسافت با پرش از روی عدد 9 ، ویندوز 10 نام گذاری شده است  ویندوز 10 در هفته گذشته طی مراسمی معرفی شد و مایکروسافت سعی کرده با ارائه این ویندوز دل مردم را دوباره بدست آورد و تغیرات زیادی در این ویندوز داده است تا عدم موفقیت ویندوز 8 را جبران کند ، ماهم در این پست قصد داریم تا شما را با تعدادی از ویژگی های جدید این ویندوز آشنا کنیم.

بازگشت دوباره Start Menu :

اولین ویژگی جالب توجه شاید بازگشت دوباره Start Menu باشد ، نبود Start Menu در ویندوز 8 باعث دلخوری کاربران مایکروسافت شد که باعث شد مایکروسافت در نسخه 8.1 دکمه Start  را دوباره برگرداند ولی حالا در ویندوز 10 دوباره استارت منو با ظاهری جدیدتر به ویندوز برگشت است .

در ضمن شما میتوانید سایز و اندازه Start Menu را تغییر دهید و اندازه دلخواه تغییر دهید یا از Start Menu تمام صفحه ویندوز 8 استفاده کنید .

windows10-start-menu-100467299-gallery

استفاده از برنامه های Metro در دسکتاپ :

یکی از مشکلات برنامه های مترو ویندوز فول اسکرین بودن این برنامه ها بود اما در نسخه جدید ویندوز شما میتوانید این برنامه ها را کوچکتر کنید و از هم دسکتاپ و هم برنامه های مترو را در کنار هم ببینید . 

– ورود کرتانا (  Cortana ) به دنیای کامپوتر های شخصی :

کرتانا دستیار صوتی گوشی های مجهز به ویندوز فون بود که حالا توانسته برای اولین بار به وسیله ویندوز 10 به دنیای کامپیوتر های شخصی راه پیدا کند به عقیده مایکروسافت کرتانا شخصی ترین دستیار صوتی و بهترین دستیار صوتی موجود در بین رقبای آن یعنی Siri  است .

کرتانا اکثر کار هایی که در گوشی شما انجام میدهد را میتواند در ویندوز نیز به شما ارائه دهد مثل Play my music برای اجرای آهنگ ها ، Please be quiet برای Mute شدن ویندوز یا Show me photos from December برای نشان دادن عکس ها از یک تاریخ به بعد و …. البته این ویژگی هنوز با زبان فارسی هماهنگ نشده است .

خداحافظ Internet explore ، سلام بر Spartan :

بعد از اینکه برای سال های زیادی اینترنت اکسپلورر به عنوان بدترین و ضعیف ترین مرورگر وب در بین کاربران اینترنت قرار داشت بلاخره مایکروسافت تصمیم گرفت کلا به دوران  اینترنت اکسپلورر پایان دهد و بر روی یک مرورگر جدید اینترنتی به نام اسپارتان کار کند و باید منتظر بود و دید که آیا این مرورگر میتواند در دنیای مرورگر ها جایی برای خود باز کند یا خیر؟

یکی از ویژگی های مروگر جدید مایکروسافت اضافه شدن قابلیت استفاده از قلم و نت برداری است که به نظر میرسد ویندوز 10 خود را هرچه بیشتر با نمایشگر های لمسی همگام میکند .

project_spartan

برنامه هایی برای ارتباط بیشتر با Xbox One :

به نظر  میرسد مایکروسافت هم همانند رقیب اصلی خود اپل به دنبال یکسان سازی دیوایس ها و ارتباط بهتر آنها با هم شده اند به همین دلیل تصمیم بر بهتر کردن این برنامه اضافه کردن  Xbox app که باعث میشود به راحتی با دوستان خود در اکانت Xbox Live صحبت کنید و دستاورد ها و …. را ببنید و در واقع به کل کل بپردازید .

Windows-10-on-Xbox

اضافه شدن تقویم شمسی ( Persian Calender ) :

این ویژگی ایست که خیلی از ما ایرانی ها همیشه به دنبالش بودیم و بالاخره بعد از مدت ها تقویم شمسی بر روی دستگاه های دیجیتال در دنیا را یافت امیدواریم این حرکت مایکروسافت باعث شود شرکت های دیگر هم این تقویم را به برنامه های خود اضافه کنند .

اضافه شدن تب به File Explorer :

اضافه شدن تب به File Explorer به نظر یک ایده جالب از طرف مایکروسافت است به نظر میرسد همانگونه که تب ها کار مارا در گشت گذاری اینترنتی راحت تر و دلپذیر تر کردند این بار پا به دنیای فایل های کامپیوتر ما انداخته و قصد راحت تر کردن گشت گذار در بین فایل ها را دارند .

windows_10_concept_notification_center_a

در ویدیو زیر میتوانید برخی از ویژگی های ویندوز 10 را به از زبان یکی از مدیران مایکروسافت ببینید و بشنوید .

Subscribe
آگاهی از
4 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
13872015
بهمن 10, 1393 7:22 ق.ظ

این ویندوز یکی از بهترین ویندوز های microsoftخواهد شد

علی
بهمن 4, 1393 10:47 ق.ظ

کم کم داره از سایتتون خوشم میاد:)! بوکمارک شدید

13872015
Reply to  علی
بهمن 10, 1393 7:24 ق.ظ

bookmark !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

supristion!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4
0
Would love your thoughts, please comment.x