پیشنهاد سیستم کامل گیم

2

گیم بازها بخوانند 🙂

می دونم که کم کم سیستم های رومیزی در حال رفتن از خانه های ما هستند ولی یک نکته مهم را یادتان رفت. چند سال است که لپ تاپ ها وارد خانه ها شده اند؟ از همان زمان روند کاهش درخواست کامپیوترهای رومیزی  شروع شد وبه نظر من این روند کاهش درخواست به سمت تخصصی تر شدن قضیه بوده است. همین حالا هم اگر بخواهید یک کار گرافیکی حرفه ای انجام بدهید یا باید جیبتان را خالی کنید یا کامپیوتر رومیزی بخرید، کارهای مهندسی سطح بالا نیز همین طور و حالا هم گیم همین طور. مطمئناً برای عاشقان گیم 2 انتخاب وجود دارد یا کنسول یا کامپیوتر رومیزی! و در این بین اسمی از لپ تاپ نیست. خلاصه امروز تصمیم گرفتم که یک سیستم کامل گیم با 2.5 میلیون تومان جمع کنم 🙂 بریم ببینیم چی میشه:

بحث مهم پوله ! یادش بخیر یه زمانی با نزدیک 1 میلیون و شاید کمی بالاتر می شد بهترین سیستم های گیم را بست ولی حالا! با بالاتر از 2 میلیون تومان هم  باید نرم نرمک قدم برداریم . اگر در اینجا ما فرض کنیم که  2.5 میلیون تومان بیشتر نداریم پس بهتره که اول موارد خارج از کیس رو لیست کنیم بعد بریم تو کیس تا انتخاب معقولانه تر باشه! راستی کیسی که تو عکس اصلی هست رو فراموش کنید گرونه 🙂

مانیتور: 

ASUS – 20″ – VS207DE

دیگه الان 20 اینچ به پایین سخت پیدا میشه و اصلاً دیگه پایین تر از این که حال نمیده این روزا :). پس لطف کرده حدود 420 هزار تومان بزارید کنار 🙂

ASUS - 20 - VS207DE
برای گیم صفحه نمایش خیلی مهم است

کیبورد و ماوس :

Logitech – Wireless Desktop MK270

میدونی؟ اصلاً عادتم کار کردن با برندهای خوشنامه 🙂 کیبورد ماوس وایرلس مخصوصاً برای سیستم گیم خیلی حال میده حالا اگه پول بیشترب موند بیشتر خرجش می کنیم. نکته مهم در کیبورد و ماوس وایرلس مصرف باتریشونه . بی زحمت 110 هزار تومان دیگه هم بزارید کنار….

LOGITECK MK250
البته که سری های مخصوص گیم هم هستند والبته که قیمتشان هم بالاست

اسپیکر: 

Logitech – S220

طبق روال قبل….ولی حقیقت اینه که صدا تأثیر زیادی در لذت بازی داره . لطفاً 100 هزار تومان دیگر هم کنار بگذارید.

Logitech - S220
مطمئناً صدا نقش بسزایی در تأثیر گذاری گیم دارد

حالا میریم سراغ کیس. راستی چقدر موند؟ فقط 1870 هزار تومان! برای یک سیستم گیم خیلی کمه….خیلی

سی پی یو:

AM3 – FX-6350 – 3.9GHz – X6

پولت کمه! دیگه بیشتر از این نمیشه 🙁 البته آنچنان هم انتخاب بدی نیست. امتیازات  را بر اساس 3d Mark در پایین می بینید و اگر کمی با اسامی CPU ها آشنا باشید قضیه دستتون میاد. همین هم نزدیک 480 هزار تومان برایتان خرج بر می دارد.

ratings_

 مادربورد: ASUS M5A97 LE R2.0  

به نظر اکثر کارشناسان ایسوس بهترین تولیدکننده مادربورد در جهان است و جای تعجب نیست که ما از این برند انتخاب کرده ایم و حدود 300 هزار تومان خرج دارد. البته اگر نتوانستید این مدل را پیدا کنید از همین برند و برندهای MSI و گیگابایت هم در این رده قیمت مادربورد پیدا می شود.

مادربورد ایسوس
مادربورد ایسوس

کارت گرافیک: 

ASUS – ATI RADEON – HD 7790

همین الانشم غصه من جمع کردن بقیه سیستم با پول باقی موندست ولی خدا وکیلی کارت گرافیک خوبیه :). با 480 هزار تومان صاحب این دیوانه خواهید شد!

کارت گرافیک
کارت گرافیک

رم:

CORSAIR – 4GB – 1600

بازهم بهترین در رده خود! جز این هم از ما انتظار نمی رود :). لطف کنید 135 هزار تومان پرداخت کنید.

هارد:

 Western Digital WD Green 500Gb 64m

ای کاش پول بیشتری بود ولی خب همین حالا هم تا حد امکان نخواستیم کیفیت را قربانی کمیت کنیم ! 150 هزار تومان هم اینجا خرج شد.

DVD rom :

سامسونگ SAMSUNG SH-S223B/RSBF

یک نماینده از سامسونگ هم در کامپیوتر باشه دیگه ! این قطعه را با قیمتهای متفاوت از 44 هزار تومان تا 60 هزار تومان می توانید بیابید.

samsung drive

پاور : 

گرین Green GP430A

طبق تخمین ما نزدیک 380 وات انرژی نیاز دارید هرچند که باید توان را کمی بالاتر بگیریم ولی خب ما حداقل ممکن را در نظر گرفتیم. 135 هزار تومان هم اینجا خرج می شود.

estimate

کیس: بازهم کیس مظلوم واقع شد 🙂 ولی تا همین الان نزدیک 2.5 میلیون خرج کردید و مطمئناً در آخر کمی محتاط خواهید شد. پس با مبلغی نزدیک 60 هزار تومان شاید کار را به پایان ببرید.

دیدید چی شد؟ با این همه ملاحظه باز هم یه خورده بیشتر از 2.5 میلیون شد. شاید بگید با صرفه جویی تو اسپیکر و کیبورد و ماوس میشه زیر 2.5 ولی واقعاً مگه چقدر تفاوتشه ؟ اسپیکر دیگه خیلی ارزون باشه و خوب هم باشه نزدیک 50 تومنه ، ماوس جدای سیمی خوب بین 12 تا 20 تومن حداقلشه و کیبورد خوب هم حداقل 30 تومن یعنی کلاً نزدیک 100 هزار تومان !

Subscribe
آگاهی از
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
SOheyl
تیر 8, 1394 2:26 ق.ظ

سلام خسته نباشید من اگه بخوام یه سیستم جمع کنم که تا چهار سال دیگه بازیارو بدون لگ اجرا کنه چی بهم پیشنهاد میکنید لطفا قیمتشم بگید

شعبانی
شهریور 17, 1393 6:39 ب.ظ

من عاشق بحث کیس گیم هستم خواهشا باز هم اداکه بدین. عالی بود عالی

2
0
Would love your thoughts, please comment.x