راهنمای خرید تبلت بالای 1 میلیون تومان

5

تبلت ها پیشرفت خوبی داشته اند و امروزه می توانیم با نزدیک 700 هزار تومان تبلتی قابل قبول خریداری کنیم. حالا شاید سوال این باشد که چرا تبلت بالای 1 میلیون تومان ؟ اولین دلیل می تواند تجربه محصولات اپل در این رده باشد. دومین دلیل می تواند استفاده از تبلت های FullHD و هیبریدی (همراه کیبورد) باشد. بیایید ببینیم چه گزینه هایی در این رده مناسب خرید هستند:

خرید تبلت از 1 تا 1 میلیون 300 هزار تومان :

در این بازه قیمتی مدل های پایه اکثر تبلت های معروف و گران قیمت حضور دارند از مدل های WIFI آیپد و مدل های از ایسوس و لنوو که همگی تبلت های جالبی به نظر میرسند .

1-   Apple iPad Mini 3 16 G Wifi :

این تبلت ارزان ترین تبلت اپل یا آیپد است که می توانید بخرید . محصولات اپل نیاز به معرفی ندارند و کار کردن با آنها همیشه لذت بخش و جالب بوده است. این مدل که مینی نام دارد در واقع تبلت 7.9 اینچی اپل است و از مدل اصلی ایر 9.7 اینچی کوچکتر و سبکتر و خوش دست تر است. مقایسه آیپد ها با تبلت های معمولی کمی سخت است چون سخت افزار و نرم افزار مناسب اپل باعث می شود که با عدد های کوچکتر کارایی بزرگتری انجام دهد .

اما در مورد این تبلت 7.9 اینچی باید گفت که از پردازنده مخصوص اپل Apple A7 و 1 گیگابایت رم در کنار صفحه نمایش 7.9 اینچی باید گفت سخت افزار مناسبی برای یک تبلت کوچک است مهمترین تغییر در این تبلت نسبت به سری قبل داشتن حسگر اثر انگشت همانند آیفون های جدید است .

اما این تبلت به صورت سیم کارت دار و با حافظه 32 گیگایتی هم عرضه میشود که به دلیل بالا رفتن حجم برنامه ها و فایل ها توصیه میکنیم مدل 32گیگابایتی را خریداری کنید .ipad mini 2

2- Samsung Galaxy Tab S 8.4 LTE SM-T705  :

سری S سامسونگ در واقع آخرین و پرچم دار سامسونگ در تبلت ها به حساب می آیند این تبلت در دو اندازه 8.4 اینچی و 10.5 اینچی به بازار فروش عرضه شده است ، سخت افزار این تبلت فوق العاده است پردازنده این دستگاه از نوع هشت هسته ای Exynos™ 5 Octa (1.9Ghz Quadcore + 1.3 Ghz Quadcore و به همراه 3GB RAM و صفحه نمایش با دقت 1600*2560 پیکسل عرضه می شود که چگالی پیکسلی 360ppi نشان دهنده کیفیت خوب آن است. پشتیبانی از شبکه 4G از دیگر ویژگی های تبلت اول سامسونگ است .

uk_SM-T705NZWABTU_000249152_Dynamic5_white

خرید تبلت از 1 میلیون 600 تا 2 میلیون تومان :

ASUS Transformer Pad TF303CL – 3 :

Asus در تبلت های بالای 1 میلیون تومان مدل های زیاد و جالبی را قرار داده Transformer Pad و Transformer Book دو سری از تبلت های معروف ایسوس است فرق اصلی این دو سری در سیستم عامل آنهاست که Transformer Pad از اندروید و Transformer Book از ویندوز بهره می گیرد. مدل TF303CL در واقع مدل قدرتمندتر مدل TF103CG است البته TF303CL از پردازنده چهار هسته ای Intel Atom Z3745 64bit و دو گیگابایت رم DDR3 استفاده می کند که از مدل TF103C کاملا قوی تر به نظر می آید . یک فرق مهم بین دو مدل داک کیبورد این تبلت است که در این مدل به صورت اپشنال و در مدل TF103C به همراه تبلت عرضه میشود که باعث شده این دو تبلت قیمتی نزدیک هم داشته باشند .

transformer-pad-overview(1)

در ویدیوی زیر میتوانید به محتوای جعبه ، رابط کاربری و بدنه و ….. این تبلت نگاه کوتاهی بیاندازید .

خرید تبلت از 1 میلیون و 300 هزار تومان تا 1 میلیون 600 هزار تومان :

Apple iPad Air 2  Wifi  – 16GB : 

قبل از این در مورد تبلت های اپل یا آیپد ها با شما صحبت کردیم  این مدل که مدل 9.7 اینچی آیپد است از پردازنده Apple A8X بهره میبرد و آیپد ایر دو اولین محصول اپل با 2 گیگابایت رم  است که مطمئنا کلیه نیاز های شما را برطرف میکند.design_hero

ASUS Transformer Book T100T – 32GB + 500GB HDD :

قبل از این شما را با سری Transformer شرکت Asus آشنا کردیم این بار نوبت معرفی سری ویندوزی این تبلت است یعنی Transformer Book این تبلت در سه مدل T100 و T200 و T300FA و با اندازه های 10 و11و 12 اینچی به بازار عرضه شده اند البته در این مدلی که ما به شما معرفی کردیم همانطوری که در اسمش هم مشخص است از یک هارددیسک 500Gb هم در داک دستگاه استفاده شده است .

یکی از ویژگی های داک تبلت های ایسوس داشتن پورت USB به صورت کامل ( بدون نیاز به کابل OTG ) و باتری اضافه برای تبلت شما است .

این تبلت هم از پردازنده اینتل یعنی Intel Bay Trail-T Quad Core Z3775 و 2GB رم استفاده می کند تا سیستم عامل آن یعنی Windows 8.1 بتواند به خوبی برنامه ها را اجرا کند ، اگر به دنبال خرید یک تبلت ویندوزی با قیمتی مناسب هستید مطمئناً این تبلت انتخاب خوبی خواهد بود.زیرا که مایکروسافت تبلت های سری Surface خود را با قیمتی نجومی به بازار عرضه کرده است .

Asus_Transformer_Book_T100_35827544_12

خرید تبلت از 1 میلیون 600 تا 2 میلیون تومان :

در این بازه تبلت های سامسونگ حضور پر رنگی دارند و سه مدل از سامسونگ در این رده قرار می گیرند که سری S که آخرین و جدیدترین تبلت سامسونگ است مدل  10.5 اینچی آن در این بازه قرار می گیرد و گلکسی تب پرو 12.2 اینچی هم در این بازه قرار می گیرد. البته دو مدل پایه آیپد مینی 3 و آیپد ایر 2 در این بازه نیز حضور پر رنگی دارند از آنجایی که کاربران اپل خاص هستند به معرفی دو تبلت سامسونگ می پردازیم :

-Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition 3G: 

این تبلت نسخه اصلاح شده نوت 10.1 است از ویژگی های بهبودیافته این تبلت پردازنده هشت هسته ای Exynos 5 Octa 5420 با رم 3 گیگابایتی و صفحه نمایش زیبای 1600×2560 میشود نام برد که باعث شده این تبلت از یک تبلت معمولی به یک تبلت خوب تغییر شکل دهد از دیگر تغییرات این مدل میشود با وزن کمتر و نازکتر شدن و باتری قویتر اشاره کرد که در کل باعث جلب رضایت ما شد .Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition 3G

 

– Sony Xperia Z3 Tablet Compact LTE :

این تبلت سبک وزن‌ترین و باریک‌ترین تبلت ضدآب 8 اینچی چهان به حساب می آید ایت تبلت همانند محصولات ضد آب دیگر سونی گواهینامه IP65 و IP68 برای مقومت در برابر آب و گرد و خاک‌ کسب کرده است این به معنای مقاومت 30 دقیقه ای این تبلت در عمق 1.5 آب است این تبلت از پردازنده Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801 و سه گیگابایت رم استفاده میکند که نشان دهنده یک تبلت قدرتمند است ، صفحه نمایشی 8 اینچی این تبلت با رزولوشن 1200 × 1920 و تراکم پیکسلی 283ppi همراه است از تکنولوژی های  Triluminos و X-Reality باعث به وجود آمدن یک تصویر صاف و زیبا خواهد شد .

sony tablet z3

Samsung Galaxy Tab S 10.5 LTE SM-T805    :

این تبلت هم کاملا مشابه مدل 8.5 اینچی آن است که در بازه قبلی برای شما توضیح دادیم و از تکرار می پرهیزیم و کیفیت مناسب و سخت افزار قوی از ویژگی های این تبلت میباشد .

Samsung-Galaxy-Tab-S-10.5-2

در این بازه دو تبلت دیگر از سامسونگ حضور دارند که  Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition 3G  و Samsung Galaxy Tab Pro 12.2 WiFi که کانفیگی کاملا مشابه همدیگر دارند ولی با یکی دو تفاوت ، Tab Pro یک تبلت غول پیکر 12.2 اینچی است و با وزن زیاد و سایز و اندازه بزرگ چندان مناسب به نظر نمی رسد اما مدل Note 10.1 همانند بقیه سری نوت با S pen عرضه شده و قابلیت های سری نوت را هم در این تبلت گرد هم آورده است .

در ویدیوی زیر میتوانید به محتوای جعبه ، رابط کاربری و بدنه و ….. این تبلت نگاه کوتاهی بیاندازید .

خرید تبلت بالای 2 میلیون تومان :

در این بازه دو نوع تبلت به چشم می خورد آیپد های جدید اپل که با صفحه نمایش بهتر، سخت افزار بهتر و حسگر اثر انگشت تولید شده اند اما تبلت هایی که در این بازه بیشتر به چشم می خورند تبلت های سری  Surface مایکروسافت است که از دو میلیون و هفتصد تا هفت میلیون تومان قیمت دارند .

Apple iPad Air 2 و Apple iPad Mini 3 :

این دو تبلت آخرین تبلت های اپل هستند و از Touch ID و سخت افزار جدیدتر و بهتر نسبت به نسخه قبلی آن بهرمند هستند و البته در حال حاضر از قیمت بالایی برخوردارند اما به زودی به قیمت های واقعی خود برمیگردند در جدول زیر میتوانید مشخصات آیپد های اپل را با هم مقایسه کنید .

ipad_air_vs_ipad_mini-01

Microsoft Surface Tablet :

در سری جدید تبلت های سورفیس از پردازنده های قدرتمند اینتل از نوع Core i3 i5 i7 و نمایشگر بسیار زیبا با رزولوشن 1440 × 2160  که از نوع ClearType Full HD بوده و به کمک پنل IPS ، زاویه دید خوبی را برای کاربر آماده میکند سورفیس پرو 3 با 4 و 8 گیگابایت رم تولید شده است و به قول مایکروسافت سورفیس تبلتی است که میخواهد جایگزین لپ تاب شما شود . این محصول بدون شک باریک‌ترین دستگاهی است که از پردازشگرهای سری Core i استفاده می‌کند و از سری قبلی خود نازک تر شده است و ضخامتی برابر با 9.1 میلیمتر دارد . 

Surface-PDP-128GB-MQ2-00004-Large-desktop

البته این تبلت ها قیمت های بالایی دارند از 2 میلیون و 800 هزار تومان تا 8 میلیون تومان قابل خریداری هستند در ادامه میتوانید جدول مقایسه تبلت های Surface میاکروسافت را ببینید.

SP3_vs_S2_vs_SP2_0

در ویدیوی زیر میتوانید به محتوای جعبه ، رابط کاربری و بدنه و ….. این تبلت نگاه کوتاهی بیاندازید . 

Subscribe
آگاهی از
5 نظرات
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments
امین
مهر 16, 1395 6:12 ب.ظ

چی شد جواب بنده اقا افشین عزیز در سربرگ راهنمای خرید تبلت بالای 1میلیون پیغامی برای جنابعالی گذاشته ام(امین)

امین
مهر 8, 1395 8:37 ب.ظ

اقا افشین عزیز اگر یک تبلت به غیر از اپل بخواهید پیشنهاد بفرمائید در رنج قیمتی 1میلیون تا1ونیم میلیون از همه لحاظ خوب نه عالی چون با این رنج قیمت جنس عالی نمیتونی بخری چه تبلتی را پیشنهاد میفرمائید.در ضمن این خدمات 3G و 4G شنیدم از توان باطری زیاد میکشند اگر این اپشن ها رو هم نداشت مشکلی نیست در همون حد اتصال ساده هم باشد کافیست.(با تشکر از حسن توجه حضرتعالی)

ادمین
Reply to  امین
مهر 17, 1395 10:38 ق.ظ

دوست عزیز دنیای تبلت ها مدتی است که دیگه شوری نداره و میشه گفت به گوشی های صفحه بزرگ باختند. دلیل تکیدتون به غیر اپل بودن رو درک نمی کنم چرا که در این رنج قیمتی تبلتی که به قیمتش بیارزد همین اپل است. ولی در هر حال شما می تونید دو مدل MediaPad X2 و Galaxy Tab S2 8.0 رو یک نگاهی بندازید. از نظر سخت افزار تقریباً شبیه هم هستند و در رنج تا 1.5 میلیون. امکاناتی همچون 3G و 4G بهتره حتماً باشند شاید زمانی استقاده شد. هر وقت هم که نخواستید یا باتری کم بود می… بیشتر بخوانید »

ali
فروردین 24, 1394 5:16 ب.ظ

سلام میخواستم بدنم بین ipad air 2 و surface pro 3 cor i3 کدوم بهتره. ایا با توجه به سه هسته ای بودن سرفیس و پون ویندوز 8.1 روش نصبه ایا کم میاره؟ یا زود هنگ میکنه؟همپنین میخواستم بدونم این دوتا میتونن نرم افزار visual basic و یا نرمافزار های برنامه نویسی رو اجرا کنن؟

ادمین
Reply to  ali
فروردین 24, 1394 8:01 ب.ظ

سلام در مورد surface که سه هسته ای نیست. دو هسته ای است. کم نیاوردن مسئله نیست کشیدن مسئله است! ipad 2 هم برای این کار آنچنان مناسب نیست. شما 3 میلیون دارید پول میدید و برنامه نویسی می خواهید کنید. بهتره لپ تاپ بخرید.

5
0
Would love your thoughts, please comment.x