بهترین کالاهای دیجیتال ایرانی از دید 8بیت!

0

سال 93 گذشت و به سال 94 وارد می شویم. سایت 8 بیت در نظر دارد برترین ها را انتخاب کند و هنگامی که در حال انتخاب برترین ها هستیم چرا از تولیدکنندگان داخلی حرفی نزنیم؟ (البته امیدوارم داستان فقط برند ایرانی نباشد). هرچند تولید کنندگان ایرانی الکترونیک بسیارند ولی ما به مواردی می پردازیم که در این یک سال به بررسی آن ها پرداخته ایم. همراه ما باشید:

GLX SPIDER:

SPIDER MAIN 1

یکی از محبوب ترین بخش های سایت بخش معرفی گوشی های موبایل بر اساس قیمت است. بارها خواسته ام این گوشی را در میان گوشی های منتخب قرار دهم ولی برخی اوقات انتقاداتی راجع به ساخت و خرابی و … می شنوم و باز هم جای محصولی ایرانی در میان گوشی های منتخب خالی می ماند. اما جالب اینجاست که بسیاری چه در دیدگاه ها و چه در دیدار حضوری از این گوشی تعریف می کردند.

گوشی GLX SPIDER با قیمتی دوست داشتنی، مشخصاتی خواستنی و …. برای گروهی بسیار محبوب شده است. باید گفت این گروه حق دارند. بیایید مشخصات را مرور کنیم:

مشخصات کلی:دو سیم کارته – وزن : 160 گرم
پردازنده:Quad-core 1.3 Ghz
پردازنده گرافیکی : mali 400
صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی از نوع IPS – سایز صفحه نمایش: 5.0 اینچ – دارای رزولوشن 1280 × 720  294 PPI
حافظه:حافظه داخلی 16384 مگابایت – حافظه رم 2048 مگابایت – قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
شبکه های ارتباطی:3G – GPRS – قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای – GPS – بلوتوث
دوربین:13.0 مگاپیکسل – فوکوس اتوماتیک – فلاش – دوربین مکالمه ویدئویی
امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.2 Jelly Bean
سایر مشخصات:رادیو – باتری 2000 میلی آمپر ساعت
و هنگامی که قیمت را می بینیم لبخند می زنیم و می گوییم: چینیه!. درست است که راه بسیار است و انتقاد سخت گیرانه باعث پیشرفت می شود. ولی گاهی اوقات هم تشویق لازم است. آفرین GLX! فقط ای کاش برند و نام زیباتری داشتی!
محصولات گرین :
green_factory
سال هاست در کنار ماست و حالا به آن اعتماد داریم و با اطمینان به محصولاتش مسئولیت می دهیم. شرکت گرین با ساخت پاور کامپیوتر بین کاربران محبوبیت یافت. با ساخت کیس های کامپیوتر روند رو به رشد خود را ادامه داد و کم کم می توان گفت رقیبی جدی است برای محصولات خارجی. ولی یک انتقاد دارم از این برند خوش نام آن هم اینکه تبلت های گرین اصلاً چنگی به دل نمی زنند و به راحتی می توان آن را از لیست پاک کرد.
Xvision :
TV-Xvision-LE-LE-XK4850ef5a87
هرچند گفته می شود همه تلویزیون ها در ایران مونتاژ می شوند و …… (که تا حدودی باعث خوشحالی است) ولی برند های ایرانی تولید تلویزیون هم هستند که در بازار در حال رقابت هستند. صنام، ایکس ویژن و ….. ولی به نظر می رسد تنها یک برند ایرانی است که در حال جدا کردن خود از دیگر هموطنان خود است. ایکس ویژن با قیمت هایی استثنایی و امکانات بسیار توانسته بخشی از بازار را در دست بگیرد و باعث خوشحالی است. امیدواریم ایکس ویژن همچنان با کیفیت به راهش ادامه دهد.
فراسو :
 71deab8ce287412
فراسو یکی از قدیمی ترین فعالان این حوزه است و به نظر من هنوز هم معروف ترین بخش تولیداتش کیبورد و موس است. از حق هم نگذریم کیفیت این بخش تولیداتش بالاست و مناسب. البته فراسو مدتی است در زمینه تبلت هم فعالیت می کند که به نظر می رسد از باقی تولید کنندگان ایرانی کیفیتش بیشتر است (احتمالاً کمی در انتخاب منبع چینی خود دقت کرده اند! )
Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x