آیفون 7 هم معرفی شد. باز هم بهترین آیفون؟ همه چیز راجع به آیفون 7

0

این بهترین آیفونی است که اپل تا به حال ساخته است. احتمالاً این جمله را هر ساله در کنفرانس اپل می شنوید. اما آیا واقعاً این آیفون، بهترین آیفون ممکن است؟

بالاخره مشخص شد که بسیاری از شایعات ماه های گذشته در مورد آیفون های 7 و 7 پلاس صحت داشته اند. همانطور که انتظار می رفت، اپل در ابعاد نمایشگر و طراحی بدنه آیفون 7 و 7 پلاس تغییرات چندان قابل توجهی نسبت به آیفون های قدیمی انجام نداده است.

در حالی که برای نخستین بار از سال 2014 تا کنون، آیفون های جدید از نظر خصوصیات سخت افزاری با یکدیگر برابری نمی کنند. در ادامه تفاوت های سخت افزاری آیفون 7 و 7 پلاس را با یکدیگر مرور می کنیم:

باتری و پردازنده

بگذارید از باتری شروع کنیم. اپل اعلام کرده است که کاربران آیفون ۷ و ۷ پلاس می‌توانند عمر باتری حدود دو ساعت بیشتر از آیفون ۶ اس را تجربه کنند و به همراه برخورداری از بهینه‌سازی‌های نرم افزاری IOS 10 ، باتری آیفون ۷ به عنوان قدرتمندترین باتری تمام تاریخ آیفون معرفی شده است.

battery-h1-jpg

در بخش پردازنده نیز اپل از پردازنده‌ نسل جدید A10 Fusion خود به همراه شش هسته‌ پردازش گرافیکی در تولید پرچمداران جدید خود استفاده کرده است.چیپ A10 در مجموع دارای ۴ هسته است که ۲ هسته از آن که قدرت پردازشی پایین‌تری دارند برای اجرای دستورات سبک و ۲ هسته‌ دیگر برای انجام امور سنگین طراحی شده‌اند. این پردازنده ۴۰ درصد سریعتر از A9 و دو برابر سریع‌تر از A8‌ است. فیل شیلر در جریان رویداد اعلام کرد که این چیپ ۱۲۰ برابر سریعتر از چیپ پردازشی بکار رفته در اولین آیفون اپل است.

chip_cpu_large_2x_575px

عملکرد گرافیکی آیفون ۷ هم ارتقا پیدا کرده است. درون چیپ پردازشی A10 Fusion نیز چیپ گرافیکی ۶ هسته‌ای قرار دارد که ۵۰ درصد سریعتر از چیپ گرافیکی بکار رفته در آیفون ۶ اس و ۳ برابر سریع‌تر از A8 بکار رفته در آیفون ۶  است.  اپل ادعا می کند که این پردازنده در سطح پردازنده‌های کنسول‌های بازی است و از این بابت می‌توان انتظار ارائه‌ بازی‌های قوی‌تر برای آیفون‌ها را داشت!

a10-fusion-graphic-performance-620x314

طراحی

به نظر می رسد اپل به طراحی ایداه آل خود رسیده است. در کل به نظر می رسد دیگر برندها همچون سامسونگ و سونی و… هم به طراحی منحصر خود رسیده اند و تنها به اپل مربوط نمی شود. در امر ابعاد هم تغییری نسبت به آیفون های قدیمی تر صورت نگرفته. آیفون 7 دارای نمایشگری 4.7 اینچی و 7 پلاس نیز دارای صفحه نمایشی با ابعاد 5.5 اینچ است.

iphone-7-plus-prototype-16-1280x853-610x380

ولی بیایید در مورد مواردی که واقعاً برای اولین بار در اپل اتفاق افتاده اند کمی صحبت کنیم. دوربین ، ضد آبی و دکمه هوم آیفون از جمله مهمترین تغییرات در اپل هستند.

دوربین

با وجود بهره‌گیری از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، ساختار دوربین این دو گوشی‌ تغییرات بسیاری را به خود دیده است. در ادامه به بررسی دوربین هر یک از دو آیفون جدید خواهیم پرداخت. در ابتدا نگاهی به دوربین آیفون ۷ خواهیم داشت.

 

دوربین آیفون 7

رزولوشن دوربین در آیفون ۷ تغییری نسبت به آیفون ۶ اس نداشته و همان ۱۲ مگاپیکسل باقی مانده است که در نسل پیشین نیز شاهد آن بودیم، اما سنسور مورد استفاده در کنار لنزی که جلوی آن قرار گرفته بصورت کامل متحول شده است. اپل جزئیات زیادی را در مورد سنسور مورد استفاده در آیفون ۷ ارائه نکرده است. از جمله‌ بهبود‌های دوربین آیفون ۷ باید به اضافه شدن لرزش گیر اپتیکال اشاره کرد که برای اولین بار در آیفون ۴.۷ اینچی مورد استفاده قرار گرفته است. لرزش گیر اپتیکال، امکان ثبت تصاویر شفاف تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

apple-iphone-7-camera

دیافراگم لنز دوربین آیفون ۷ برابر F/1.8 است در حالی که نسل‌های پیشین از دیافرگام F/2.2 بهره می‌بردند. براساس اطلاعات ارائه شده لنز جدید با دیافرگام بازتر می‌تواند تا ۵۰ درصد نور بیشتری را به سوی سنسور بتاباند. همچنین لنز مورد استفاده در آیفون ۷ از ۶ المان تشکیل شده که ثبت تصاویر شفاف با کیفیت بالا را نوید می‌دهد، حال آنکه در لنز آیفون‌های پیشین شاهد استفاده از لنزهای ۵ المان بودیم.

iphone-7-camera-620x227

در آیفون ۷ از وجود یک فلش متشکل از چهار LED بهره گرفته شده که در مقایسه با فلش نسل پیشین با دو LED قادر است تا ۵۰ درصد روشنایی بیشتری را تامین کند. همچنین این فلش با بهره‌گیری از اطلاعاتی نظیر رنگ و نور محیطی که از آن تصویربرداری می‌شود، شدت نور را تنظیم می‌کند. آیفون ۷ همچنین به سنسور جدیدی با عنوان Flicker مجهز شده که بصورت خودکار سرعت شاتر دوربین را تنظیم می‌کند. این سنسور برای جلوگیری از عکس‌هایی که در اثر سوسو زدن نور مصنوعی در محیط‌های سربسته، با کیفیت پایین ثبت می‌شوند.  اپل از یک چیپست اختصاصی برای پردازش تصاویر در پردازنده‌ A10 آیفون ۷ و مدل ۷ پلاس استفاده کرده است که این چیپست قادر است تعداد صد میلیارد پردازش را برای هر تصویر و تنها در ۲۵ هزارم ثانیه انجام دهد تا بهترین تنظیمات در هر لحظه برای عکاسی و فیلمبرداری شما فراهم شود. جالب است بدانید که مدیران اپل عملکرد این پردازنده‌ اختصاصی را با ابرکامپیوترهای غول پیکر مقایسه می‌کنند و توانی معادل آنها را برای این قطعه‌ی مینیاتوری تشریح کرده‌اند.

iphone-7-camera-image-signal-processor-620x354

دوربین آیفون 7 پلاس

اپل در آیفون ۷ پلاس دامنه‌ی تغییرات دوربین را گسترده‌تر کرده است. آیفون ۷ پلاس پس از حرف و حدیث‌های فراوان به همراه دوربین دوگانه عرضه می‌شود. این گوشی از وجود دو دوربین با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اما با لنزهای متفاوت بهره می‌برد، به طوری که دوربین اصلی مجهز به لنز عریض و دوربین دوم مجهز به یک لنز تله فوتو است. اپل برای اولین بار در آیفون ۷ پلاس از لنز تله فوتو در دوربین دوم با دیافراگم F/2.8 استفاده کرده که می‌توان از آن برای زوم اپتیکال دو برابری در فاصله‌ کانونی ۵۶ میلی متری استفاده کرد. پس از اجرای اپلیکیشن دوربین با یکبار لمس کلید شاتر از دوربین با لنز عریض و با دو بار کلیک متوالی روی کلید شاتر از لنز تله فوتو برای تصویربرداری استفاده می‌شود. در دوربین دوم می‌توان زوم تا دو برابر را بصورت اپتیکال انجام داد، حال آنکه اسلایدر پیش‌بینی شده امکان زوم ۱۰ برابری بصورت نرم‌افزاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

iphone-7-plus-camera-telephoto-620x388

کاربران با استفاده از این دو لنز قادر خواهند بود که مانند دوربین های DSLR به ثبت تصاویر bokeh بپردازند؛ واحد پردازشی این دوربین با کمک یادگیری ماشینی می‌تواند تصاویر را آنالیز کند و بعد از تشخیص عمق میدان، یک حالت بلوری را بر روی پس زمینه‌ سوژه‌ی اصلی ایجاد کند.

iphone-7-plus-portrait-mode-620x334

ضد آب و گرد و غبار

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هر دو دارای استاندارد IP67 خواهند بود و این به معنای آن است که استفاده از آنها در زیر آب و در محیط‌های مرطوب و دارای گرد و غبار، مشکلی را برای اسمارت فون گران‌قیمت‌تان ایجاد نخواهد کرد. البته میزان این مقاومت کمتر از اپل واچ خواهد بود و احتمالا بهتر است که در عمق‌های بیشتر از نیم متر آنها را در زیر آب برای مدت طولانی فرو نبرید. شاید بهتر باشد بگوییم فعلاً ضد آبی گوشی ها بیشتر برای یک شستشوی ساده مناسب است!

c0fbad48-7b25-417d-b87a-0270ba171d14

دکمه هوم

phone-7-home-button-620x355

دکمه‌ هوم آیفون سرانجام در آیفون ۷ دچار تغییر شده است و دیگر شما شاهد فشردن دکمه و پایین رفتن آن نخواهید بود. در عوض یک موتور تپ تیک و سنسورهای فورس تاچ برای این دکمه فراهم شده است و زمان لمس کاربر، همان حس فشردن یک دکمه‌ سخت افزاری را بدون حرکت واقعی به او منتقل خواهند کرد. این سنسور قرار است علاوه بر عملکرد دکمه‌ هوم و بازگشت، دارای عملکردهای متنوع دیگری با قابلیت سفارشی‌سازی توسط اپلیکیشن‌های شخص ثالث هم باشد که در مطلبی به طور کامل به آنها خواهیم پرداخت.

new-home-button-iphone-7-620x348

صوت و تصویر

از دیگر تغییرات آیفون که سر وصدای زیادی کرد حذف جک 3.5 میلیمتری بود ( که البته می توانید با یک تبدیل که به صورت رایگان در جعبه قرار دارد از آن استفاده کنید ) و پیشنهاد هدفونی است که به پورت لایتنینگ متصل می شود.

iphone-7-adaptor-in-box-620x381

در ضمن اپل هدفون‌های وایرلس جدیدی به نام ایرپاد را نیز تولید کرده است که ۱۵۹ دلار قیمت خواهند داشت و به طور جداگانه فروخته می‌شوند. این هندزفری‌ها که دارای طراحی جالب توجهی هستند، به صورت وایرلس به دیوایس شما، به مک بوک و به اپل واچ متصل می‌شوند و قابلیت پخش صدای باکیفیت به همراه برخورداری از میکروفون در قسمت انتهایی‌شان را به کاربران خواهند داد. یک باکس مخصوص برای نگهداری این هندزفری‌های وایرلس عرضه می‌شود که به عنوان شارژر آنها نیز عمل خواهد کرد.

apple-airpods-1-620x340

نمایشگرهای ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل با همان تکنولوژی ساخت همیشگی تولید شده‌اند اما این بار با بهره‌گیری از قابلیت‌های جدید که نام آنها را به Retina HD تغییر داده است، کاربران قادر خواهند بود که تصاویر بسیار روشن‌تر و شفاف‌تری را مشاهده کنند که کیفیت تصاویر را تا سطح استانداردهای سینمایی بالا می‌برد.

Subscribe
آگاهی از
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x